2025-04-25, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Ja, precis. Dom är mest tjuvaktiga och har alltid varit.
Tusentals år av historia ger dig rätt. Hur kan dessa rövarband få ha kontroll över banksystemet?
Citera
2025-04-25, 08:02
Medlem
Taufatts avatar
I vilka branscher stöter man på araber som vill blåsa en? Jag kan komma på restaurang och bilhandlare, båda branscherna som är väl fyllda av allehanda skojare oberoende av etnicitet.
Citera
2025-04-25, 08:17
Medlem
ritafins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
Min pojkvän säger att man aldri nånsin ska varken handla hos lr göra affärer me företag som ägs av araber.

han säger att dom e opålitliga, kmr försöka ljuga för dej varenda chans dom får, produkten du får e de säkert ngt fel på, de kmr nt hålla sitt ord, dom e fula o stinker.

t vikken grad stämmer detta? va e era personliga erfarenhet av o handla hos lr göra affärer med företag som ägs o/lr styrs av araber?
Inte alls snarare tvärtom,varför? Jo araberna uppfann valutan dvs pengar så dom om några bör väl vara bra på affärer
Citera
2025-04-25, 08:25
Medlem
Citat:
Min pojkvän säger att man aldri nånsin ska varken handla hos lr göra affärer me företag som ägs av araber.

han säger att dom e opålitliga, kmr försöka ljuga för dej varenda chans dom får, produkten du får e de säkert ngt fel på, de kmr nt hålla sitt ord, dom e fula o stinker.

t vikken grad stämmer detta? va e era personliga erfarenhet av o handla hos lr göra affärer med företag som ägs o/lr styrs av araber?

Du skriver som en tolvåring. Du vet att det är 18-års gräns på FB?

Din "pojkvän" är förmodligen påhittad men mot förmodan att han inte är det. Vad tror du själv? Och varför skulle du, så oskyldig som du är, ställa frågan på FB om inget annat för att bara få säga detta och se folk skriva hatfulla inlägg?

FB är verkligen en bastion för kvalitetsdialog märks det.
Citera
2025-04-25, 08:31
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligearne85
Vi svenskar har en del att lära av arabisk kultur, när det gäller familjerelationer. Se på våra äldre. Vi placerar våra äldre på boende där de blir vanskötta, medan araber tar hand om de äldre.

Ja, men så jobbar inte deras kärringar. Det är deras uppgift att ta hand om det med. Sina män, ungarna, gamlingarna, hemmet, mat mm. Fantastisk kultur. Förstår att feministerna älskar den kulturen.
Citera
2025-04-25, 08:36
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:

Helt rätt! Produkten är säkert stulen också, det kan du också räkna med.
Citera
2025-04-25, 08:38
Medlem
Minns när jag skulle ut och resa i covidtider, då var jag hos en arabisk läkare som bara skrev ut ett intyg att jag var frisk utan någon som helst läkarundersökning. Snabbt och bra jobbat för att ge mig det papper jag behövd för att kunna passera en gräns.

Den läkaren blev miljonär på det för givetvis skrev läkaren ut intyg till väldigt många personer.
Citera
2025-04-25, 08:39
Medlem
Citat:

Din pojkvän har överlag rätt. Aldrig köpa nåt från en Arab där det finns en minsta risk som t.ex. elektronik eller bil. Köpa grönsaker eller frukt går bra, sälja kan gå med försiktighet och medvetenhet om att det inte kommer gå lätt. Araben kommer inte vara nöjd om den inte överlista dig på något sätt, det ligger i deras natur.
Citera
2025-04-25, 08:45
Medlem
Citat:

Kan du översätta inlägget? Eller åtminstone följande kombinationer; "aldri" "lr" "me" "kmr" "dej" "nt" "vikken"

Du skriver som en arab
Citera
2025-04-25, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
"Araber" är ett brett begrepp men upplever också att många, men inte alla, verkar vara skamlösa scamers till sin natur. Värst är dock indier. Tar inte i denna etnicitet med tång. Fyfan va äckliga de är utifrån alla aspekter. Ta avstånd. Alltid.

Gillar du inte chicken tikka masala?
Citera
2025-04-25, 08:48
Medlem
Oh-be-wans avatar
Din pojkvän har 100 % rätt. Undvik till varje pris allt samröre med dylikt. Svenskar och araber, skiktar sig lika bra som olja och vatten.
Citera
2025-04-25, 08:53
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minstrel
Å nej, är det sant? Alltså, jag hade inte ens märkt det om du inte hade skrivit det så tydligt och klart. Jag trodde verkligen att ni brydde er om medmänniskan och allas lika värde.

Förresten, är särskrivningar bland era gemensamma egenskaper, ni som är så måna om landet, kulturen och allt annat som kännetecknar Sverige? Frågar åt en vän.

Åh fan, nu när du påpekade att "över huvud taget" inte ska särskrivas var jag tvungen att kolla upp det, det verkar som att du hade rätt och jag hade fel.

Där fick du mig, du vann, jag ska hädanefter tycka att araber är minst lika bra, om inte bättre, än svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in