Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Någon som har erfarenhet av Örebro Universitets nollning och vill dela med sig? Jag tvivlar något enormt att det är något för mig.
Jag var fadder i 6 terminer och det är något jag rekommenderar. Universitetet är uppbyggt på sektioner, och varje sektion har sin egen nollning. Nollningen berstår utav ett antal aktiviteter och fester (egen alkohol gäller). Nu var det ett tag sen jag var fadder, så vet inte hur det är exakt, jag gick i serumsektionen. Deras höstnolleschema finns här:
http://www.serumsektionen.se/introduktion/introduktionk . Man behöver absolut inte vara med på alla aktiviteter, utan väljer själv vilken/vilka man vill gå på, att prova på en intressant aktivitet skadar med andra ord inte. Några aktiviteter görs med de andra sektionerna, och de brukar finnas aktiviteter som passar alla, men oftast unga/singlar/party-stilen.
Förklara gärna varför du inte tror det är något för dig, för jag kan säga dig att de kompisar(från universitetet) jag har idag består till 80% av folk som jag lärde känna genom nollningen