2021-10-12, 09:46
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frobenius
Visst är det möjligt att det är ett survivor bias, men samtidigt så tror jag att det kan vara omvänt. Att du kritiserar nollningen för att du inte kände att den tillförde något för dig, även om det gör det för den absoluta majoriteten. Ta och engagera dig i nation eller sektion, häll upp lite öl, träffa lite folk. Det finns fortfarande goda möjligheter att träffa folk även om nollningen är slut!
Tror faktiskt inte att jag vill det. mår i slutändan bäst i min ensamhet. det är nice att bara sitta hemma, plugga, läsa och ta de lugnt. Visst har jag också ett socialt behov, men det tar jobbet hand om oftast. Det enda man saknar är ju såklart närhet o kärlek, men man kan inte få allt här i livet.

skulle aldrig sjunka till den nivån där universitetsstudenter befinner sig, fruktansvärda människor o mobbare. o de mest ironiska är att trots att de de facto är universitetsstudenter, verkar de flesta inte läst en bok i hela sitt liv o ha ett IQ på 80. Trodde universitet var paxade för människor med brains, men icke.
Citera
2021-10-12, 12:15
Medlem
frobeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Tror faktiskt inte att jag vill det. mår i slutändan bäst i min ensamhet. det är nice att bara sitta hemma, plugga, läsa och ta de lugnt. Visst har jag också ett socialt behov, men det tar jobbet hand om oftast. Det enda man saknar är ju såklart närhet o kärlek, men man kan inte få allt här i livet.

skulle aldrig sjunka till den nivån där universitetsstudenter befinner sig, fruktansvärda människor o mobbare. o de mest ironiska är att trots att de de facto är universitetsstudenter, verkar de flesta inte läst en bok i hela sitt liv o ha ett IQ på 80. Trodde universitet var paxade för människor med brains, men icke.

Fair enough, to each his own. Tror dock att du skulle kunna överraskas av folk om du bara gav dem en chans. Den absoluta majoriteten av de jag träffat via studentliv och studier är riktigt intelligenta och flertalet utgör nu vilka jag skulle kalla mina närmsta vänner.
Citera
2021-10-12, 12:43
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frobenius
Fair enough, to each his own. Tror dock att du skulle kunna överraskas av folk om du bara gav dem en chans. Den absoluta majoriteten av de jag träffat via studentliv och studier är riktigt intelligenta och flertalet utgör nu vilka jag skulle kalla mina närmsta vänner.
Det låter fint. Kanske är det corona-skiten som ställt till det mest för mig. Får aldrig en naturlig chans att prata med människor då allt sker online
Citera
2021-10-12, 13:45
Medlem
frobeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Det låter fint. Kanske är det corona-skiten som ställt till det mest för mig. Får aldrig en naturlig chans att prata med människor då allt sker online
Där har du nog en riktigt bra poäng. Covid har ju fuckat med det mesta. Ett allmänt tips om du inte känner att nollning och dyl har varit bra, se om det finns någon förening som håller på med något du är intresserad av. Det kan vara en idrott, e-sport, programmering, musik eller whatnot. Det är nog lättare att hitta likasinnade där! Lycka till!
Citera
2021-10-12, 14:00
Medlem
Enzymes avatar
Förekommer sådant idag? Jag har märkt att dagens studenter är mycket mindre studentikosa än vad vi var för 20-25 år sedan. Väldigt studiemotiverade. Alla ska jobba massa vid sidan av studierna och vissa läser dubbla utbildningar och grejer. Funderar på karriärstegen konstant. Kolla bara alla trådar på flashback! Blir inte så mycket tid över då till festande och hänga på kåren.

Jag jobbade på sommaren men resten av tiden var jag student med stort S! Gå runt i overall, ständigt pank, festa, plugga, knulla runt, umgås med vänner mm. Det är en unik tid i livet. Jag tyckte det var mest bra med nollningen. Man lär känna varandra och får insikt i och tips om hur det är att leva som student. Vissa kan säkert tycka det känns lite påtvingat.

Min erfarenhet av dagens unga är att många nog inte gillar nollning då dom är individualister i större utsträckning. Försöker man småprata med 20-25 åringar ser dom livrädda ut. Många verkar fan mycket aspigare än mig som har asperger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in