Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2025-04-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
När stora ledare möts brukar media analysera handslaget väldigt minutiöst.

Så det finns ju absolut nånting psykologiskt i denna företeelse vi börjat med. Kanske säger någon promillehalt om vad det är för person du har framför dig. Så ett lagom hårt handslag tycker jag är bra, så du inte säljer dig för billigt.

Allt för rejält blir som också ganska underligt, men hellre det än inget tryck på alls.

Okej, jag skrev fel. Med slappt menade jag slappt jämfört med många man träffar som ger allt vad dom kan Är det folk med lägre intelligens(djur?) som tror att dom är king of the jungle när dom tar i allt vad dom kan?
Skulle jag göra samma sak skulle dom flesta få rätt ont i handen.
Citera
2025-04-25, 11:36
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Okej, jag skrev fel. Med slappt menade jag slappt jämfört med många man träffar som ger allt vad dom kan Är det folk med lägre intelligens(djur?) som tror att dom är king of the jungle när dom tar i allt vad dom kan?
Skulle jag göra samma sak skulle dom flesta få rätt ont i handen.

Nej precis, det blir å andra sidan väldigt tramsigt tycker jag.

Tråkigt men sant, lagom är bäst och mest förväntat.
Citera
2025-04-25, 11:51
Avstängd
Kvinnor besitter inte samma fysiska styrka som män. Att män tar i mer vid en handskakning, hur kan detta vara konstigt?
Citera
2025-04-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Då gäller inte jämställdheten alltså?
Nej det gör det i helvete inte. Män och kvinnor är olika på många sätt och det är bara i psyksjuka västländer som exempelvis Sverige som man vill hjärntvätta fram en onaturlig "jämnställdhet" även fast dom flesta naturliga och vettiga kvinnor inte alls vill ha det så.
Citera
2025-04-25, 12:07
En kvinna med slappt handslag kan jag acceptera, det kan man i princip förvänta sig.

En man med slappt handslag är en miljon gånger värre. Jag skulle vara mycket skeptisk och misstänksam mot en sån om jag tog honom i handen och hans hand var som en slapp mask i min näve. Då är det garanterat något fel på honom.

-foul
Citera
2025-04-25, 15:28
Medlem
Den mest extrema styrke skillnaden mellan män och kvinnor är hand styrka. Män är avsevärt starkare.
Inom pistolskytte till exempel så framkallar kvinnor fel, kallat limp-wristing där deras grepp stjäl ett momentum och framkallar fel.
En man måste aktivt försöka för att framkalla detta fel.
Så klena händer slappa handskak.
Citera
2025-04-25, 19:21
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Känner jag personen ( kille) kan jag klämma till för kung o fosterland.

I Finland så betyder det att man är intresserad av hårda tag mellan män.
Citera
2025-04-25, 20:38
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
I Finland så betyder det att man är intresserad av hårda tag mellan män.

OK? Armbrytning eller hårda tag i sänghalmen?

Har aldrig träffat en annan kvinna som klämmer till som jag gör. Men så brukade farsan säga att "du har nävar som dassalock" . Och det är kanske sant då vi i släkten har berikats med ett grovt skelett. Stora händer och stora fötter. Å allt däremellan. Tänk starkeman familjen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in