2025-05-01, 06:45
Medlem
Biggedys avatar
Självklart blir det bojkott. Ingen mer SIA-glass..
Citera
2025-05-01, 06:53
Medlem
Biggedys avatar
Så man är alltså extremist om man vill ha ett homogent samhälle? Så Thailand är extremister? Japan likaså?

Jfc.. get a grip..

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kan folk inte bidra med företag som har denna ”blandade” reklam. Så kan man bojkotta om man vill
Vet Coop och Gekås

Kan fortsätta med SAS och deras "what is truly scandinavian" reklam. Jag flyger mycket och har aldrig satt min fot på ett SAS-plan efter den reklamen oavsett prisskillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av token
Detta är en underbar trollning av Sia. Det finns så många incels som inte klarar av att se färgade, homos och regnbågar.

Vi normala människor är inte så lättkränkta och låter oss inte provoceras.

När din mamma får en granat inkastad i hennes lägenhet eller din dotter blir förnedringsrånad och våldtagen likt lilla Luna i Skellefteå så ska vi se hur lättkränkt du är. Men det kanske är lite trolligt för dig. bara ett litet skoj från barnen?
Senast redigerad av Biggedy 2025-05-01 kl. 07:05.
Citera
2025-05-01, 06:59
Medlem
Verkligheten är att ingen hatar svarta män lika mycket som feministerna i USA.

På youtube har de massor med videos om hur värdelösa svarta män är och hur glada de är när det går dåligt för dem.

Feminister säger en sak retoriskt men har ett otroligt hat mot svarta män.

https://www.youtube.com/@BurbNBougie/videos

https://www.youtube.com/@CynthiaG84

Även i Sverige finns Anders Lindberg som också hatar män men som låssas en otrolig kärlek till män.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...en-en-glass-vd
Citera
2025-05-01, 08:10
Medlem
Ärligt talat har jag inget emot svarta och särskilt den kultur det var på 70-80 talet med soul.disco etc
Finns många artister av högsta klass och vi kan tacka de svarta musikerna för det. Men det finns massor av personer som inte känner till detta tex invandrare som när vi lyssnade på den musiken levde i en helt annan värld
Dessutom finns det numera länder i Afrika som utvecklas i en rasande takt och får högre och bättre standard
MEN att ta en folk där det bor 10% och klämma in i reklam till 90 % är nåt skumt och sjukt
Varför granskar inte Resumé detta o h frågar ut reklambyråerna om deras fixering
Citera
2025-05-01, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Verkligheten är att ingen hatar svarta män lika mycket som feministerna i USA.

På youtube har de massor med videos om hur värdelösa svarta män är och hur glada de är när det går dåligt för dem.

Feminister säger en sak retoriskt men har ett otroligt hat mot svarta män.

https://www.youtube.com/@BurbNBougie/videos

https://www.youtube.com/@CynthiaG84

Även i Sverige finns Anders Lindberg som också hatar män men som låssas en otrolig kärlek till män.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...en-en-glass-vd
Intressant
Jag har tänkt på om denna överetablering är en rest av ”black lives matter” rörelsen som svenska reklambyråer fortfarande tror är het.
Den har dött ut i USA kan nån upplysa dem om det
Citera
2025-05-01, 08:14
Medlem
Ja, varför inte vit man med thaifru? Det är väl betydligt vanligare än svart man och vit fru?
Eller är det något fel på thailändskor i SIAs ögon?
Jag säger nej tack till det skenheliga SIA.
Citera
2025-05-01, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickett
Detta fenomen beror helt och hållet på reklambyråerna, som fylls av hipsters med en viss världsbild. Svarta personer har en koppling till hiphopkultur i de kretsarna och innebär en air av cool som många av de vita män som styr byråerna (lika ”patriarkal” bransch som alla andra…) eftersträvar. De går runt i sina baggy jeans och lyssnar på intellektuell hiphop och röstar gärna vänsterut.

Inget jag ligger sömnlös över direkt - ser inget fel med andra hudfärger och det mångkulturella tåget har gått sedan länge - men det känns lite konstlat och kliché. Framförallt kan man tycka att andra etniska grupper borde ha en större representation om man nu vill visa en mer korrekt mångkulturell bild av Sverige 2025.
Tack har undrar över vem som egentligen jobbar med reklam idag
Det är väl ingen ung som vill det längre
Förvånansvärt anonymt yrke men med makt trots allt
Som nån föreslog man med thaifru hade varit kul eller varför är ingen i rullstol med??
Senast redigerad av popll 2025-05-01 kl. 08:17.
Citera
2025-05-01, 08:42
Medlem
När ska vänsterextremisterna vakna och förstå att 99% av SD väljarna inte har något generellt emot afrikaner, utan det är vänsterextemisternas särbehandling av afrikaner som vi har något emot.
Muslimer är däremot en helt annan sak. Men det syns inte så många muslimer i media generellt, Och framförallt inte i reklam. Den enda jag kan komma på som har en muslim i sin reklam är Comviq, men muslimer är jue Comviqs primära målgrupp endå så det är jue inte speciellt komnstigt.
Citera
2025-05-01, 09:12
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Stefan Carlsson är inget annat än inkompetent och denna charlatan kommer bli SIA glass undergång. Det jag finner motbjudande är att Stefan och andra tölpar av hans sort försöker normalisera rasblandning mellan vit kvinna och neger.

Annonsen väcker känslor för att normalt fungerande människor ser igenom det hela, och har förmågan att skilja på rätt och fel.

Aldrig mer SIA glass.
Citera
2025-05-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6jrgt5hhjfdddd
hon borde bojkotta alla saker som skapats av vita män.
Rasistiska telefoner osv.
Hon borde flytta till Afrika, bort från Europa och andra kontinenter som byggts av vita.

Här har vi en afro-amerikanska som flyttade hem till Afrika. Hon står inte ut där.
https://www.youtube.com/watch?v=p9yLBI8XK8I
Citera
2025-05-01, 09:21
Medlem
Diskar och har radion på, hörde jag rätt???
Reklam: en man ropar älskling och någon fråga som jag inte hör.
En annan man svarar honom.
Sen något om god natts sömn och IKEA?

Två män som kallar varandra älskling? Hörde jag rätt?
Jag ger blanka fasingen i om folk rasblandar eller är bisexuella men måste detta köras upp i ansiktet på oss om och om igen?
Det är ju det som skapar irritation och rasism och vad det nu kan kallas att ha något emot partners av samma kön.

Hörde jag rätt? Två män som kallar varandra älskling och var det IKEA?
Citera
2025-05-01, 09:30
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Förvånansvärt anonymt yrke men med makt trots allt
Som nån föreslog man med thaifru hade varit kul eller varför är ingen i rullstol med??

Med en fot in i den branschen, så kan jag tycka du är fel ute här.

Reklambranschen är väldigt lyhörd och försöker känna in uppdragsgivaren.
Varje beställare har en vision om vad de ska få, missar man den som uppdragstagare så blir man inte uppbokade på mer jobb framöver. Samtidigt är man för generisk och inte lyssnar in uppdragsgivaren så känner de sig som dussin-kunden vilket hindrar. Så kosten ligger i att förstå uppdragsgivarens preferenser och försöka göra han nöjd.
VD:ns kommentar här är rätt talande för att han och ledningen är väldigt drivande i sin woke syn, och då är det nått reklambyrån har hjälpt lägga fram. Allt vad reklambolaget har gjort är att tillmötesgå deras vision för att säkra mer reklamuppdrag.

Det som sticker ut och vara provokativt brukar man förbigå genom att informera hur saker kan mottas, dels för att kunden ska vara medveten om att det kan bli diskussioner, men också för att inte kunden inte ska skylla diskussionen på reklambyrån. Därför VD:n verkar så snabb och lätt till svar, han har varit beredd på att bemöta det.

Jag tror inte högre direktörer tycker woke är viktigt egentligen, däremot så är det en del av en miljö, om man ska visa sig duktig inför andra VD uppdrag i framtiden så kommer såna här utlägg ge guldkant vidare in i något som upplevs som merithöjande. (dessvärre på företagets bekostnad)

Sen kan jag personligen tycka hela tråden är överdriven.

1) Man vill möta 3 kategorier: svenskar, invandrare och barn.
2) man vill att det ska vara familj för det är en viktig målgrupp.
3) man gör det till en kombinerad familj för att samla allt i en bild
3) glass ska vara glatt och kul, man projiserar det med en lycklig familj för att sätta stämningen.

Jag tror allt föll ut mer olyckligt än vad som var avsett.
Hade VD:n bara uttalat sig smartare och inte gjort det till en politisk grej, så hade det inte varit så mycket att orda om.
Hade räckt med att han hänvisade till målgrupperna och att familjen sattes ihop på den grunden och att det inte låg mer tanke bakom det än så, och att det blev olyckligt att det tog fokuset från produkten här.

Personligen tycker jag det vanligaste scenariet ska ligga till grund för reklam, en amerikan på affisch i kina blir en amerikan på affisch i kina, nått konstlat och svårt känna igen sig i för de som bor där. På samma sätt här, känner man inte igen sig så tar det fokus från vad man vill förmedla, vilket borde ha varit glassen här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in