Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackstasi
Betänker man vad (just nu) drygt 100 miljarder alltså 100.000 miljoner kr skulle kunna göra förändring här hemma, är det rätt mycket.
Vi "tjafsar" t.o.m om några miljoner ibland där pengarna inte räcker, eller är slut.
det är bara ett spel och poserande.
Citat:
Vi skulle ha råd med storsatsningar inom flera områden i samhället.
Det finns hur mycket som helst när man tänker efter.
Att på detta horribla sätt skänka dessa pengar till något fullständigt värdelöst som endast gynnar vapenlobbyn där fler dör, infrastruktur förstörs, mer provokation mot ett rent påhittat hot är ren galenskap.
att slänga mer pengar på tex skola (20% mer resurserser än oecd snittet redan) vården (20% mer resurserser än oecd snittet redan) höjer kanske alla inblandades löner, men att det skulle "hjälpa samhälelt" är inte någon absolut sanning.
Att döda ryssar som invarderar europa är absolut i linje med statens kärnverksamhet, dvs att skydda medborgarna från externa hot.
Citat:
Tro mig, Ryssland kommer aldrig hota vare sig oss eller något annat land utan att det skulle finnas otroligt starka skäl.
Jag behöver inte tro, jag är inte lat och okunning eller har pissat bort de ca 2m som sverige lagt på min utbildning. (92miljarder är vad det kostar bara att ta 46´000 svensfödda bebisar, genom "skola")
Citat:
Logik och sunt förnuft som krigshetsarna och vapenlobbyn försöker få oss att "glömma bort" säger att Ryssland har inte en tanke på detta.
din logik och sunda förnuft behöver nog acceptera att rysland invarderade ukraina 2014, och försökte sig på en fullskalig invasion 2022.
Citat:
Däremot hotar Ryssland med vedergällning om Nato upptrappar konflikten i Ukraina.
Precis som USA inte ville ha forna Sovjet på Kuba, vill inte Ryssland ha Nato på andra sidan bron på Krim.
Jaha. dumt av ryssland att invardera ukraina.
Citat:
en ansedda proffesorn och ekonomen Jeffrey Sachs är ytterligare en i ledet som säger att ska det finnas någon chans till fred, måste Natos expansion österut upphöra.
Georg Kennan, en av de mest ansedda diplomaterna i USA säger också att det beslut USA och västländerna tog om att utvidga Nato, trots löften till Ryssland om att detta inte skulle ske, säger ordagrant att -"Detta var det värsta beslut som tagits".
https://www.google.com/url?sa=t&sour...zdmG-zYPKTfzEs
https://www.google.com/url?sa=t&sour...arjox-y1_WAgX6
Och Patton, hjälte och befriare av europa. ansåg att sovjet borde utplånats likt nazi-tyskland.