2025-06-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jag ser var du kommer ifrån, hur du resonerar, men vi är kopplade olika där, jag delar inte din uppfattning. Vi gör oss lite schackmatt inför varandra.

Men jag uppskattar ditt sätt att hålla konversationen flytande.

Hur önskar du att straffen utdelas? Jag får känslan att du tycker lite synd om tjejen.

Jag tycker inte synd om vare sig 21-åringen, sambon eller målsägande. Samtliga tre har betett sig förkastligt åt på olika sätt.

De jag tycker synd om i detta är: målsägandes fru och två små barn.

Fängelse eller fotboja. Men hur länge är jag tryggt förvissad om att rätten tar bra ställning till utifrån vad som framkommer vid rättegång.
Men ja: Fängelse eller fotboja för 21-åringen för falsk angivelse. Och Fängelse eller fotboja för sambon för misshandel och medhjälp till falsk angivelse.

Och så ett rejält skadestånd till målsägande. Varav han borde ge allt till sin fru och deras två små barn. Frugan och de två små barnen borde nämligen få det för den skada och ludande målsägande åsamkat dem genom sin otrohet.
Citera
2025-06-13, 22:40
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Så du tycker inte synd om han som blev utsatt för otrohet. Om han istället för med våld på honom uttryckt sig genom att klandra sig själv hade du då gett honom mer sympatier?
Citera
2025-06-13, 22:49
Medlem
Citat:
Så du tycker inte synd om han som blev utsatt för otrohet. Om han istället för med våld på honom uttryckt sig genom att klandra sig själv hade du då gett honom mer sympatier?

Nej, jag tycker inte synd om vare sig:

- 21-åringen (som är otrogen mot sin sambo så att han tom riskerar att se det och dessutom gör det... och falsk tillvitar målsägande för att rädda sin sambo från Fängelse),

- sambon ( som tidigare är dömd för misshandel och våldsamt motstånd, inte ger 21-åringen vad hon behöver I deras relation och kör av och på med henne, misshandlar målsägande, ljuger för polis om att han sett målsägande våldta 21-åringen) eller:

- Målsägande (som är otrogen mot sin fru som han är lyckligt gift med och har två små barn med).

Svårt att tycka synd om dem. Tyvärr.

Hade sambon gått ilsket därifrån och inte misshandlat målsägande, hade jag haft mer sympati för sambon, ja.
Citera
2025-06-14, 01:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tycker inte att bara för ett par inte har en bra relation så rättfärdiga det inte en otrohet. Att hon dessutom gör det samtidigt som hennes pojkvän finns på samma plats, får en att undra hur många gånger har hon varit otrogen tidigare, låter slentrianmässigt, oförsiktigt och obrytt.

Vet inte hur det är med dig, men jag hade inte uppskattat ifall ens partner efter bara 30 minuters bekantskap börja ta upp vårt sexliv, eller brist av det, med en främling. Där börjar hon ju be om honoms tillfredsställelse.

Och varför dom som par inte haft sex på 5-6 månader kan ju bero lika mycket på henne som på honom.

Ditt inlägg är riktat till tomatpurén men jag kan bara hålla med på punkt efter punkt.

Det låter inte klokt att börja berätta om sitt sexliv för en komplett främling efter bara några minuters bekantskap. Så där gör man inte.

Och självklart kan uppehållet på 5-6 månader bero på henne själv, tomatpurén förutsätter dock i vanlig ordning att allt är mannens fel när det lika gärna kan bero på kvinnan.

Den där kvinnan känns väldigt gränslös med tanke vad som faktiskt har hänt.
Citera
2025-06-14, 02:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det är precis lika synd om sambon som blev bedragen. Du kan inte göra åtskillnad pga kön mellan de två personer som har blivit bedragna i den här soppan. Du känns inte speciellt jämställd tomatpurén. Du har alltid ett ont öga till män av någon anledning oavsett omständigheterna.

Citat:
Och så ett rejält skadestånd till målsägande. Varav han borde ge allt till sin fru och deras två små barn. Frugan och de två små barnen borde nämligen få det för den skada och ludande målsägande åsamkat dem genom sin otrohet.

Vänta lite nu, du hävdar att målsäganden har orsakat skada och lidande för frun och barnen genom sin otrohet men i så fall har väl 21-åringen orsakat lika stor skada och lidande för sambon genom sin otrohet.
Citera
2025-06-14, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Vet inte om ni andra upptäckt 38 åringens välfungerande raggningsreplik..

- Ska du inte på toaletten!?

Den är noterad.

Vilken normal person följer efter en ung och alkoholpåverkad kvinna in på en skitig toalett strax innan stängning och efter en halvtimmes konversation. Omdömet har kraftigt sviktat, vilket verkade varit påverkat redan tidigare när det skulle bjudas på drinkar och spelas och vinnare skulle få 5 tusen från företaget. Vilken vd ger tex. bort sitt kreditkort till en person (sambon) att handla för till alla i baren. Dessutom har jag förstått det som att han körde bil från arbetet till Entré där han drack 3-4 öl och sen körde han in till Malmö centrum och ginbaren, misstänkt rattfylla i mina ögon.

38 åringen ska skratta sig lycklig över att han fick rejält med stryk. Det satte igång hela förloppet som räddat honom från en riktig våldtäkts anmälan. Hade bara sambon hållit sig lugnare hade de kunnat anmäla honom i lugn o ro och det hade varit väldigt svårt för 38 åringen att komma ifrån en fällande dom.

Inget olagligt som han gjort eftersom 21 åringen uppenbarligen kände enorm sexlust där o då. Men helt förkastligt beteende. Hans påstående om ”lycklig” gift tas med stor nypa salt, finns ingen anledning att lägga till det förstärkningsordet om det inte behövs, vilket det gör när det inte är lyckligt.

Det är säkert spänt och jobbigt på både arbetsplats och runt matbordet för honom. Bjärred är litet och snacket går snabbt och når många via skolor och dagis. Trist för hans fru o barn mest av allt.
Citera
2025-06-14, 11:50
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Den är noterad.

Vilken normal person följer efter en ung och alkoholpåverkad kvinna in på en skitig toalett strax innan stängning och efter en halvtimmes konversation. Omdömet har kraftigt sviktat, vilket verkade varit påverkat redan tidigare när det skulle bjudas på drinkar och spelas och vinnare skulle få 5 tusen från företaget. Vilken vd ger tex. bort sitt kreditkort till en person (sambon) att handla för till alla i baren. Dessutom har jag förstått det som att han körde bil från arbetet till Entré där han drack 3-4 öl och sen körde han in till Malmö centrum och ginbaren, misstänkt rattfylla i mina ögon.

38 åringen ska skratta sig lycklig över att han fick rejält med stryk. Det satte igång hela förloppet som räddat honom från en riktig våldtäkts anmälan. Hade bara sambon hållit sig lugnare hade de kunnat anmäla honom i lugn o ro och det hade varit väldigt svårt för 38 åringen att komma ifrån en fällande dom.

Inget olagligt som han gjort eftersom 21 åringen uppenbarligen kände enorm sexlust där o då. Men helt förkastligt beteende. Hans påstående om ”lycklig” gift tas med stor nypa salt, finns ingen anledning att lägga till det förstärkningsordet om det inte behövs, vilket det gör när det inte är lyckligt.

Det är säkert spänt och jobbigt på både arbetsplats och runt matbordet för honom. Bjärred är litet och snacket går snabbt och når många via skolor och dagis. Trist för hans fru o barn mest av allt.

VD:n har agerat patetiskt och helt klart visat väldigt dåligt omdöme. Att dricka och köra bil samt låna ut företagets kreditkort är korkat. Att sedan följa med en ung tjej ned på toaletten för att bli avsugen och knulla när några av de underlydande är kvar på stället, ännu värre! Där jag jobbar och har jobbat skulle den vd:n lyfts bort jäkligt snabbt då han visar på en väldigt stor omognad och omdömeslöshet. Hoppas han får sitt straff av sin högt älskade fru...

Skanör är också väldigt litet och många vet ju vem tjejen och hesses familj är så snacket lär gå där också.
Citera
2025-06-14, 12:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Den är noterad.

(det fetade)

Tror du har rätt där, chansen att komma ifrån en fällande dom för våldtäkt hade varit mycket liten om inte misshandeln med påföljande händelseförlopp ägt rum och detta trots att kvinnan var otrogen mot sambon och akten var frivillig.

Gissar att alla tre inblandade ångrar den där kvällen bittert.
Citera
2025-06-14, 17:59
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(det fetade)

Tror du har rätt där, chansen att komma ifrån en fällande dom för våldtäkt hade varit mycket liten om inte misshandeln med påföljande händelseförlopp ägt rum och detta trots att kvinnan var otrogen mot sambon och akten var frivillig.

Gissar att alla tre inblandade ångrar den där kvällen bittert.

Jag håller förstås med dig om det sista, men jag skulle väl vilja påpeka att det avgörande här är att white trash-duon så generöst försåg polisen med skriftlig bevisning. Det hade räckt med att de spånat fram detta muntligt och sen hållit fast vid sin version för att få offret dömd för våldtäkt, utan tvekan.

Jag kan riktigt se det framför mig: "Varför skulle en 21-åring följa med en medelålders man hon nyss träffat på en skitig krogtoalett?" - absolut ingenting som framkommit hade varit till målsägandes fördel. Gift, småbarnspappa, VD. Han hade åkt dit så det visslar om det, och sambon hade i någon folklig mening ansetts vara en fin kille som slagit hans underbara kvinnas våldtäktsman på käften.

Killen i samboparet gick från att själv vara den enda i den här historien som i en moralisk mening var ett offer och med all rätt kunnat bära huvudet högt till att göra sig själv till
1) en snart dömd våldsbrottsling - återigen, fin skriftlig bevisning - och
2) den sorts fega fitta som skulle rädda sin egen röv genom att förstöra livet för en icke-våldtäktsman och därigenom också icke-våldtäktsmannens fru och två små barn.

Hoppas detta sambopar hängs ut tillräckligt mycket för att vara social paria och arbetslösa för all framtid. Jävla äckel.
Citera
2025-06-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
VD:n har agerat patetiskt och helt klart visat väldigt dåligt omdöme. Att dricka och köra bil samt låna ut företagets kreditkort är korkat. Att sedan följa med en ung tjej ned på toaletten för att bli avsugen och knulla när några av de underlydande är kvar på stället, ännu värre! Där jag jobbar och har jobbat skulle den vd:n lyfts bort jäkligt snabbt då han visar på en väldigt stor omognad och omdömeslöshet. Hoppas han får sitt straff av sin högt älskade fru...

Skanör är också väldigt litet och många vet ju vem tjejen och hesses familj är så snacket lär gå där också.

Körde han packad? Åkte han dit?
Citera
2025-06-14, 22:31
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det låter inte klokt att börja berätta om sitt sexliv för en komplett främling efter bara några minuters bekantskap. Så där gör man inte.

Den där kvinnan känns väldigt gränslös med tanke vad som faktiskt har hänt.

Nej hon ska vara glad att vi inte får bestämma straffet.

Kyskhetsbälte med endast en nyckel som tilldelas hennes pojkvän vore kanske lämpligt.

Tycker personligen inte att hon står upp för sin otrohet särskilt mycket heller, då hon kommer med förslaget att anmäla otroheten för våldtäkt.

Såna här fall som bidrar till att kvinnor som faktiskt råkar ut för en våldtäkt tänker sig för en extra gång innan dom vågar anmäla. Dom får räkna med att bli granskade och i värsta fall misstrodd av både rättsväsendet och pöbeln.
Citera
2025-06-15, 11:41
Medlem
Citat:
Nej hon ska vara glad att vi inte får bestämma straffet.

Kyskhetsbälte med endast en nyckel som tilldelas hennes pojkvän vore kanske lämpligt.

Tycker personligen inte att hon står upp för sin otrohet särskilt mycket heller, då hon kommer med förslaget att anmäla otroheten för våldtäkt.

Såna här fall som bidrar till att kvinnor som faktiskt råkar ut för en våldtäkt tänker sig för en extra gång innan dom vågar anmäla. Dom får räkna med att bli granskade och i värsta fall misstrodd av både rättsväsendet och pöbeln.

Jo, hon står upp för sin otrohet inför sin pojkvän och inför sin mamma osv.

Men hon vill fria sin sambo från risk att hamna i fängelse. Så inför polisen ljuger hon om våldtäkt så att han ska kunna hävda nödvärn istället för misshandel.

Hade han inte misshandlat målsägande, så hade hon stått upp för otroheten. Och inte ljugit om våldtäkt.

Blev det tydligare så för dig?

Vill du även att den otrogna målsägande ska ga kyskhetsbälte som bara hans fru får låsa upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in