2025-04-24, 12:53
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Om jag förstår saken rätt så talar inte modern svenska och istället har en ung dotter runt 12 år fått försöka förmedla kommunikation. Där har det nog brustit, antingen på grund utav att dottern kanske inte själv är född i Sverige eller så blev det fel med tanke på hennes ålder. Ett alternativ är ju att snuten inte tog flickan på allvar och tänkte att det var någon hispig morsa som inte begrep att sonen var HVB-placerad utan ville ha hem honom.

Oavsett så har polisen uppenbarligen brustit i sitt arbete. Tråkig historia men frågan är hur mycket polisen kunnat förändra händelseförloppet....
På polisens hemsida står det följande....

Tolk
Du kan få hjälp av en tolk
när du anmäler brott till polisen
eller om det blir en utredning.

Tolken översätter mellan ditt språk och svenska.

https://polisen.se/sv-ll/lattlast/st...tt-brott/tolk/

Jag finner det konstigt att man tar in så många invandrare men inte anpassar polisen efter utvecklingen....

Frågan är snarare hade Mohammed levt om han vore svensk?
Citera
2025-04-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
På polisens hemsida står det följande....

Tolk
Du kan få hjälp av en tolk
när du anmäler brott till polisen
eller om det blir en utredning.

Tolken översätter mellan ditt språk och svenska.

https://polisen.se/sv-ll/lattlast/st...tt-brott/tolk/

Jag finner det konstigt att man tar in så många invandrare men inte anpassar polisen efter utvecklingen....

Frågan är snarare hade Mohammed levt om han vore svensk?

Åfan. Då har de ju verkligen brustit i sitt arbete.
Mohammed hade levt om han inte hade blandat sig in i gängkriminalitet utan istället fokuserat på att plugga, sporta och jaga tjejer. Som är naturligt för unga personer. Jag antar att manöverskottet och en skola i fritt fall är det problematiska i den ekvationen. Kanske borde Mohammed gått all in på någon sport och datorspel istället
Citera
2025-04-24, 12:58
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det var bättre på den tiden polisen hade stationer med öppettider och inte enbart hänvisade till ett telefonnummer. Kommunikationen var enklare och mera tillförlitlig.
Citera
2025-04-24, 13:01
Medlem
Flyer6s avatar
Bittra sanningen är snarare att polisen inte hade brytt sig nämnvärt om det var en svensk heller. Ser fram emot den dag det går upp för gemene svensk att det är så poliskåren funkar nu mera.
Citera
2025-04-24, 13:01
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Åfan. Då har de ju verkligen brustit i sitt arbete.
Mohammed hade levt om han inte hade blandat sig in i gängkriminalitet utan istället fokuserat på att plugga, sporta och jaga tjejer. Som är naturligt för unga personer. Jag antar att manöverskottet och en skola i fritt fall är det problematiska i den ekvationen. Kanske borde Mohammed gått all in på någon sport och datorspel istället
Det finns bevis på att foxtrot hotar barn att begå brott. Inte alltid lätt att tänka klart som en 14 åring speciellt inte under stress... Återigen polisen som skriver att barn hotas utav gängen till att utföra diverse grejer orkar inte ta fram källa bara googla så ska du själv få se...Jag tycker polisen har gjort fel..
Citera
2025-04-24, 13:02
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Ska de lära sig somaliska menar du?
Sa jag det?
Citera
2025-04-24, 13:04
Medlem
Citat:
Det finns bevis på att foxtrot hotar barn att begå brott. Inte alltid lätt att tänka klart som en 14 åring speciellt inte under stress... Återigen polisen som skriver att barn hotas utav gängen till att utföra diverse grejer orkar inte ta fram källa bara googla så ska du själv få se...Jag tycker polisen har gjort fel..

Jag skrev uttryckligen att polisen gjort fel i båda mina inlägg. Nu var det väl foxtrot som låg bakom mordet så uppenbarligen har pojken valt att göra något inte helt halal gentemot den organisationen. Lite självbevarelsedrift får man nog förvänta sig av en fjortonåring.

Som jag ser det så är det dels samhället och dels polisen som brustit. Men jag är inte 100% redo med att till 100% befria Mohammed från eget ansvar. Tragiskt men sant
Citera
2025-04-24, 13:06
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Bittra sanningen är snarare att polisen inte hade brytt sig nämnvärt om det var en svensk heller. Ser fram emot den dag det går upp för gemene svensk att det är så poliskåren funkar nu mera.
Det här kan jag skriva under på.
Jag är etnisk svensk och har också blivit mycket illa bemött av polisen och när jag varit utsatt. Jag tänker inte skriva på vilket vis för då tror man att jag ljuger.
Men folket kommer att vakna upp så småningom och upptäcka både det ena och det andra och att t. ex någons hudfärg absolut inte spelar någon som helst roll.
Citera
2025-04-24, 13:23
Avstängd
Citat:
Efter att mamman larmat om sin försvunna son raljerade polisen över hennes språk.

Sedan angavs fel stad i anmälan om 14-åriga Mohamed.

– Det är ett slag i ansiktet att få höra hur familjen blir hånad, säger advokaten Anwar Osman.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nades-av-polis

Riktiga svin, rasist svin!! Foxtrot mördade pojkarna och torterade dom före sin död...

Trodde polisen ville människor väl...ACAB!!

Vad ska diskuteras? Varför mamman befunnit sig här och slösat samhällets pengar utan att kunna göra sig förstådd?
Eller den svenska nationella förlusten av en Muhammed i Sverige(finns 100000 andra)?

Cirkulera vidare ffs.
Senast redigerad av Malapagos 2025-04-24 kl. 13:25.
Citera
2025-04-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Tycka vad man vill om invandrare, integration och språkförbistring - men här gör inte snutjävlarna sitt jobb som vi betalar dom att göra.

Inte?

Jag tycker de gör rätt i det. Varför skall svenska pengar slösas ännu mer på kriminella svartingar?
Citera
2025-04-24, 13:28
Avstängd
Citat:
Det finns bevis på att foxtrot hotar barn att begå brott. Inte alltid lätt att tänka klart som en 14 åring speciellt inte under stress...

Det finns bevis för att vi inte skulle ha något Foxtrot utan asylinvandringen från bajsländer och det finns även bevis för att Sverige blir mycket bättre om man slutar bevilja uppehållstillstånd till analfabeter som inte kan läsa eller lära sig svenska.
Citera
2025-04-24, 13:34
Medlem
Citat:
Efter att mamman larmat om sin försvunna son raljerade polisen över hennes språk.

Sedan angavs fel stad i anmälan om 14-åriga Mohamed.

– Det är ett slag i ansiktet att få höra hur familjen blir hånad, säger advokaten Anwar Osman.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nades-av-polis

Riktiga svin, rasist svin!! Foxtrot mördade pojkarna och torterade dom före sin död...

Trodde polisen ville människor väl...ACAB!!
Borde inte Aftonbladet vara ärliga och visa en sann bilden av pojken?
Jämför Aftonbladets bild från 2023 med vilken bild de använder idag.
En viss skillnad mellan dem.
2023
https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...w=777&165dcbd6

2025
https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...=1100&f43a236a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in