Citat:
Ursprungligen postat av
PaulRonge
Inte en utan flertalet patienter som fått upp till 4ggr så starka doser av t.ex. Opiater än vad som är dödligt i vissa fall. Det har pågått under lång tid, men nu har IVO så mycket bevis och vittnen och patienter, att han mister sin Läkarlegitimation.
Vem är denne egensinniga, okunniga sk. Psykiater?
Alltså jag har inte satt mig in i ärendet men gällande opiater det har väl med tolerans som byggs upp med tiden att göra alltså har ingen kolat vippen eller fått erfara massa problem kopplat till detta i goda tron jag vet inte vad problemet är.
I Sverige läkare är för bundna till olika "rekommendationer" och liknande som ej har med verkligheten att göra och dom är ifrågasatta när dom faktiskt hjälper folk men kanske är mer "internationella" och resultatorienterade än att blint stirra sig blinda på "rekommendationer" som är upp för diskussion.
Låt Läkare få vara läkare och patienten få vara patient. Ingen annan ska lägga näsan i blöt såvida det inte är stolligheter som förekommer ren vanvård.
Låt läkare få ge sina patienter adhd-tabletter, benzos, sömntabletter, smärtstillande, testosteron utan massa jävla påtryckningar i olika riktningar från tredje part som inte ens är med i målet eller ej sitter på kunskapen.
Det manliga könshormonet är ett tydligt exempel där Sverige följer inte ens vetenskap hur dom hanterar frågan. Frågan är varför.