Svara
  • 1
  • 2
2025-05-09, 09:55
Medlem
MuskisFPSs avatar
När inträffade denna händelse?
Tog du något hårdare efter detta?
Hur ser din relation med "O" ut idag?
Citera
2025-05-09, 10:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tjurensfart
Ja, man kan ju tyvärr inte ändra på det förflutna. Men, jag kan ändå säga att mitt liv är bra mycket bättre än vad det hade kunnat vara.

Hade lika gärna kunnat sitta med en kanyl i armen just nu.

Men du kör bara pulver genom näsan nu och bombar lite då och då för att spara på snoken?
Citera
2025-05-09, 10:30
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuskisFPS
När inträffade denna händelse?
Tog du något hårdare efter detta?
Hur ser din relation med "O" ut idag?

Vill inte ge ut exakt när det inträffade, men säg ca 10 år sedan.

Efter detta så lugnande knarkandet ner sig, jag fortsatte att röka gräs, samt tog lsd någongång. Men utöver det så var det inte alls fartfyllt.

Senare så "fastnade" jag dock för kratom, som gav mig en helvetes AT efter regelbundet bruk i höga doser. AT'n var så illa så att jag nu mera har lovat mig själv att inte ta någonting som jag kan bli fysiskt beroende av. Kratom är ifrån mitt perspektiv det absolut "tyngsta" jag tagit, men det var samtidigt inte något som påverkade mitt liv särskilt mycket. Men både mitt fysiska hälsotillstånd samt mitt psyke påverkades absolut negativt under den perioden.

Min relation med Mr."O" är bra. Vi har god kontakt, och man kan klassa oss som "bästa vänner" än idag. Vilket vi i stort sätt varit ifrån vi var småttingar.
Citera
2025-05-09, 10:54
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Men du kör bara pulver genom näsan nu och bombar lite då och då för att spara på snoken?

NEJ, det stämmer inte!

Jag tar endast i näsan

Skämt o sido. Jag kommer förmodligen dessvärre alltid ha problem med droger, dels för att jag har tillräckligt med självkontroll (nu förtiden), vilket har gjort att jag har kunnat missbrukat regelbundet sen ung ålder, men aldrig fått några riktiga konsekvenser av det, som påverkat mitt liv såpass negativt att en förändring behövs.

Och ja, självklart så har det påverkat mig negativt i viss mening, men främst då att min kropp och hjärna har tagit stryk. Men, jag har aldrig haft ett sånt ögonblick där mitt knarkande faktiskt påverkat mig eller familjs liv på ett negativt sätt. För då hade jag lagt in mig själv på behandling.

Jag har länge försökt lista ut roten till det som ligger bakom mitt missbruk, som många säger ska vara första steget emot att bli "frisk". För självklart, så är drogmissbruk i all utsträckning varken normalt, eller ett optimalt sätt att leva på, iallafall i min mening.
Senast redigerad av tjurensfart 2025-05-09 kl. 10:56.
Citera
2025-05-09, 11:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tjurensfart
NEJ, det stämmer inte!

Jag tar endast i näsan

Skämt o sido. Jag kommer förmodligen dessvärre alltid ha problem med droger, dels för att jag har tillräckligt med självkontroll (nu förtiden), vilket har gjort att jag har kunnat missbrukat regelbundet sen ung ålder, men aldrig fått några riktiga konsekvenser av det, som påverkat mitt liv såpass negativt att en förändring behövs.

Och ja, självklart så har det påverkat mig negativt i viss mening, men främst då att min kropp och hjärna har tagit stryk. Men, jag har aldrig haft ett sånt ögonblick där mitt knarkande faktiskt påverkat mig eller familjs liv på ett negativt sätt. För då hade jag lagt in mig själv på behandling.

Jag har länge försökt lista ut roten till det som ligger bakom mitt missbruk, som många säger ska vara första steget emot att bli "frisk". För självklart, så är drogmissbruk i all utsträckning varken normalt, eller ett optimalt sätt att leva på, iallafall i min mening.

Dopamin utsöndring och trauman brukar vara de främsta skälen. Du kanske matchar in på åtminstone en av dessa två.

Det finns djur ute i naturen som knarkar på utav helvete så det är egentligen inte så onormalt som du kanske tror. Det är våra så kallade sociala regler som säger nej till berusningsmedel, alla typer utom dom som är ”godkända” samt vilka dagar man får ta dessa och under vilka förhållanden.
Men inget av detta har någon grund i naturen utan det är helt och hållet påhittat för att tjäna ett visst syfte.
Exempelvis industri och arbete.
Citera
2025-05-09, 13:20
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Dopamin utsöndring och trauman brukar vara de främsta skälen. Du kanske matchar in på åtminstone en av dessa två.

Det finns djur ute i naturen som knarkar på utav helvete så det är egentligen inte så onormalt som du kanske tror. Det är våra så kallade sociala regler som säger nej till berusningsmedel, alla typer utom dom som är ”godkända” samt vilka dagar man får ta dessa och under vilka förhållanden.
Men inget av detta har någon grund i naturen utan det är helt och hållet påhittat för att tjäna ett visst syfte.
Exempelvis industri och arbete.

hmm, jag vet inte riktigt vart gränsen går för trauma, men jag har en hel del minnen från min uppväxt som idag uppstår som totalt sanslösa. När jag var mindre så antog jag bara att det var normalt. Jag tror dock att anledningen till stor del beror på mina gener. Både min mor och min far har tydliga tendenser av beroende-personligheter. Jag tror att jag har ärvt en mutation gen av de bådas värsta sidor.

Jag tycker det är svårt att ha en total ställning till narkotika överlag, samt alkohol eftersom att visa tycker om det och kan hantera det bra. Precis på samma sätt som vilken annan substans som helst. Men oavsett hur många missbrukare man straffar och fryser ut
Senast redigerad av tjurensfart 2025-05-09 kl. 13:26.
Citera
2025-06-21, 12:51
Medlem
EPA generationen möter droger. Fantastiskt. Man hör verkligen hur jävla tom och intetanande deras verklighet är. Du knarkar åtminstonde riktiga grejer och inte RC droger, vilket gör det mer greppbart om du råkar överdosera och behöver sjukvård.

Ta inte mer droger.

Edit: Läste nu att det var 10 år sedan du tog detta och då den fjantiga epa generationen inte fanns där alla försöker spela bönder och whitetrash för man ser upp till det. Läste även att du har beroende gener, det var starkt att du kunde sluta och du har hittat andra intressen! Hoppas även du kan komma över andra tråkiga saker om det funnits i ditt liv.

Lycka till med aktierna! Sånt är kul! Rush o tjäna mycket pengar och återinvestera i andra företag, starta eget eller ta sig in i hyresbranchen.

Lycka till som sagt!
Senast redigerad av Mupp18 2025-06-21 kl. 13:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in