Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Det är möjligt att jag är. I vilket fall så har jag i alla fall rätt i det jag skriver.
Vad är det här för svammel. Låter lite som en sammanfattning av ett avsnitt från swebtv-tramset som fanns för några år sen.

https://klimataktion.se/arbetsgrupper/klimatnodlage/
Citat:
Med klimatnödläge menas ett läge av förhöjd prioritet till den kris vi befinner oss
Tankegodset är hämtad från klassisk fascism där nationen står inför ett akut hot och som ett resultat av det måste alla underordna sig och delta i "kampen" som ju är på "liv och död". Efter detta väntar en ""på-nytt-födelse". Men i praktiken går allt åt helvete, som vanligt.
Kriget i Ukraina är ett bra exempel på det.
Genom att följa ekofascisternas visselpipa gjorde sig Tyskland beroende av rysk energi, som sedan användes i utpressningssyfte. Utan denna position hade Putin aldrig vågat starta kriget.
Ekofascisternas visselpipa har också gjort diktaturen Kina till en ekonomisk jätte till vilket vi flyttade all vår tillverkningsindustri. Ett stort krig där borta stundar också. Och då har vi det tredje.
Ekofascisterna utgör det största hotet mot människan idag. Det är deras handlingar som räknas, inte vad de säger.