2025-04-23, 15:36
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
arab som tuggar solrosfrö , och sen somnar
Nötter, övrigt beteende och att inte namnet publiceras tyder väl på det.
Att han också skyller på EN domare när det funnits klagomål sedan 2023 gör det inte mindre troligt...
Citera
2025-04-23, 15:38
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbilly23
Jag skrattar gott samtidigt som jag äter mina chilinötter helt öppet och ariskt.

Det relevanta är väl att gubben somnat under en förhandling. Då är det dags att se sig om efter andra sysslor som att mata ankor i parken.
Ja han sitter där och får betalt för att säkerställa rättssäkerheten, så han fullgör inte sin uppgift utan uppehåller en plats som någon mer ansvarsfull bättre skulle förtjäna.
Citera
2025-04-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det var det första jag tänkte på. Att äta nötter är inte något svenskar gör, särskilt inte offentligt eftersom Svenne Fjantbög givetvis oroar sig över att någon i närheten ska vara nötallergiker. Därför låter man hellre bli. Svensken tuggar på sin höjd tuggummi eller äter en halskaramell.

Araber struntar i nötallergiker och tuggar både pistaschnötter och solrosfrön öppet och spottar skalen på marken. Det är en kulturell skillnad. Den här nämndemannen för S var väldigt sannolikt arab.

Fast det påverkar ju inte allergiker, luftburen nötallergi är en myt.
Citera
2025-04-23, 15:58
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obey.cannibal
Ja, folk verkar inte förstå att det troligen handlar om solrosfrön eller liknande som är jävligt irriterande att höra någon sitta och försöka äta

Står dock ej att han spottade skalen på golvet.
Citera
2025-04-23, 16:01
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggez
https://omni.se/a/alEjR7

Vem är socialdemokraten som inte kan bete sig under Malmös rättegångar?
Jag tycker det är märkligt att media inte går ut med det, men tanke på vilket ansvar en nämndeman har och som dessutom sitter på ett förtroendeuppdrag.
Dessutom ska han tidigare ha sagt olämpliga saker. Är det någon som vet vad det skulle kunna vara?

Men tänka sej. Malmö levererar ALLTID
Citera
2025-04-23, 16:29
Medlem
Tuggar nötter och äter godis. Säger olämpliga saker. Somnar. Erkänner dock att "han bara somnat en gång".
Citera
2025-04-23, 16:46
Medlem
Om nämndemännen ska spegla folk i allmänhet blir det väl så här.
Citera
2025-04-23, 16:47
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AezRfkuIOP33
Nämndemän som somnar är lite utav ett återkommande problem, om man söker på rätt saker så hittar man många artiklar om det genom åren

Det är ofta lite äldre folk

Man ser ibland att även politiker sitter och sover när de är i hörsalarna!
Citera
2025-04-23, 16:52
Medlem
rex144s avatar
Troligen en fåraherde från Mellanöstern eller Balkan. De gillar att tugga nötter hela tiden och lämna efter sig en massa tomma skal på marken.
Citera
2025-04-23, 16:59
Avstängd
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggez
Det är inte omöjligt att det finns någon poäng i det du skriver. Nämndemannen själv menar enligt en artikel på SVT Nyheter att domaren överdriver.

Däremot tycker jag fortfarande att det är av allmänintresse när en politiskt vald nämndeman som ska representera det vanliga folket blir uppsagd. Fortfarande ingen som har en idé om vem det är?

Eftersom han inte är nämndeman längre så är väl namnet ointressant?
Det hade varit skillnad om han fått fortsätta, trots att han misskött sig.
Citera
2025-04-23, 17:15
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det har med den generationen att göra, Boomers. Den mest egocentriska generationen som någonsin existerat, hela deras livsgärning är att ha maximerat allt vad de fick från tidigare generationer samtidigt som de roffat åt sig från efterföljande generationer. Deras föräldrar var inte så.
Intressant. skall ta med mig det.

alltså jag håller med. Men jag trodde det var en del av att bli gammal.
Citera
2025-04-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Eftersom han inte är nämndeman längre så är väl namnet ointressant?
Det hade varit skillnad om han fått fortsätta, trots att han misskött sig.

Jag håller inte med!

Först och främst fick han ju fortsätta fram till nu trots klagomål sedan 2023. Sedan representerar nämndemännen oss i tingsrätten och är tillsatta av politiska partier som vi har röstat fram. Jag tycker det är av allmänintresse att veta vem som representerat dig och mig utan att ta uppdraget på allvar, och minst lika illa att Sveriges största parti tillsatt honom.

Med din logik kan ju en politiker missköta sina förtroendevalda uppdrag, men om denne säger upp sig/blir uppsagd spelar det inte längre någon roll att veta vem det var.
Nej, du! Som nämndeman har du valt en offentlig position i samhället och vi medborgare har rätt till att få en insyn i vilka som sitter där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in