Jag har redan slutat köpa marabou, du kan få en premiumchoklad för 10 kr billigare som är tusen gånger godare än skräpet som Marabou producerar.
Vilken premiumchoklad pratar jag om tänker ni? Karl Fazer, mjuk och len chokladkaka som är gjord på riktig mjölk och inget jävla pulver.
Edit; Såg nu att att kg priset var detsamma, men skit i det. Fazer är godare och kommer vara billigare när dassiga marabou är klart med sin förminskning
Senast redigerad av kukflash 2025-04-23 kl. 19:02.
Positivt Alladin krymper så äcklig som den blivit, hoppas de skippar några av de värsta konstiga likör-smakerna. Men dåligt för barnfamiljerna med mindre chokladkakor, maten är redan dyr innan denna krympflation. För många vuxna kanske bra med lite mindre choklad, andelen överviktiga och diabetes 2 stiger. Blir själv ibland som kakmonstret om jag köpt en chokladkaka, då bra om den är lite mindre.
Priset är ju redan löjligt, på min lokala Ica är priset för en 200g Marabou 40 spänn! 40 Spänn för lite socker, palmolja och sojaolja. Köper man det så är man genuint efterbliven och förtjänar att bli utnyttjad.
Dom är redan överprisade så det bara visslar om det..... Innan Covid kunde man köpa en 200/250g för 10:- när det va specialpris... Nu när det är specialpris så går det inte under 25:- så jag har slutat handla Marabou efter Covid när de ökade sitt pris med över 100% och de har fortfarande produktion/försäljning i Ryssland.
Så nu har man ännu större skäl att bojkotta varumärket, att krympa varorna för de hävdar att man slipper höja priset, men det är bara skitsnack man höjer ju priserna oavsett men man hoppas att stora skaran inte märker att man har krymp produkten istället.
Marabou adresserade faktiskt prisfunderingarna på Instagram idag:
Citat:
"Vi vill att alla ska ha råd att njuta av vår choklad, det har varit vår idé sedan vi grundades för över hundra år sedan. Vi förstår att våra konsumenter inte kommer uppskatta att de får mindre choklad, men vår förhoppning är att du får tillgång till ett mer överkomligt styckpris beroende på hur handeln väljer att prissätta våra produkter."
Hur handeln väljer att prissätta produkterna är väl ändå högst beroende av Mondelez pris ut mot grossisterna? Detta känns mest som ett undvikande sätt att svara nej.
Jag blir mycket mer provocerad när varor krymper i storlek eller väger mindre än att priser höjs. Hellre rena prisökningar för det är åtminstone mer ärligt, än att försöka manipulera/lura folk på det här sättet. Som tur är så finns det mycket choklad att välja mellan, så det är bara att dissa marabou helt enkelt.
Marabou adresserade faktiskt prisfunderingarna på Instagram idag:
Hur handeln väljer att prissätta produkterna är väl ändå högst beroende av Mondelez pris ut mot grossisterna? Detta känns mest som ett undvikande sätt att svara nej.
Vi vill att alla ska ha råd att äta vår choklad, så därför sänker vi mängden till 50gram till samma pris. Bara kom och köp!! Alla skall ha råd!!!!!111 Svenskar, ni är jätte rika!!!!111
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!