• 2
  • 3
2025-04-24, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Vad heter ”pull ups” på svenska?

Räckhäv.
Citera
2025-04-24, 07:42
Medlem
manfalangs avatar
Man måste ju kolla vad personen som slår rekord väger.

Ett barn klarar nog mer armhävningar än diverse strong-men. Betyder det att barnet är starkare?
Citera
2025-04-24, 07:43
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Vad heter ”pull ups” på svenska?
Chins.
Citera
2025-04-26, 06:18
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Chins.
Du skämtar va?
"Chins" är engelska och betyder hakor på svenska.
Citera
2025-04-26, 15:26
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Du skämtar va?
"Chins" är engelska och betyder hakor på svenska.
Man säger så på svenska i gymspråk.
Citera
2025-04-26, 15:54
Medlem
Borde nog vara nån regel på 90 grader böj på armar
Eller hur säger man __|
Citera
2025-04-26, 16:11
Medlem
Armhävningar är en bra övning om man gör riktiga, ännu jobbigare är om man gör dem riktigt sakta men då orkar man inte lika många. Själv orkar jag ungefär 30 i rad om man gör vanliga, ca 10 om man gör dem riktigt sakta och kontrollerat. Oftast blir det att man kör 30 och sen 20 till, sen 15 till och sen 15 till - 80 totalt. Hursomhelst är dessa armhävningar som han gjorde att jämföra med att göra bänkpress eller squats där man knappt ens går ner med stången mer än några centimeter för att man lastat på för mycket vikt, alla dar i veckan att det är bättre att köra med lägre vikt och (nästan) full range of motion.

Hursomhelst är det många i träningsvärlden som verkar obsessed med att göra bara just armhävningar, det är en bra övning absolut men det bästa är ju såklart att variera sig och köra olika övningar, både med kroppsvikt och med vikter.
Citera
2025-04-27, 13:32
Medlem
Han gjorde ju inte en enda korrekt armhävningar såg ju fan löjligt ut. Man vill ju egentligen inte dissa honom för han är så jävla gammal men någon måste ju fan säga till han när det går för långt. Man kan inte göra en seriös reportage av detta när han misslyckade så grovt.
Det här är sådana personer som kommer fram till Idol osv, ingen säger någonsin till personen att personen inte kan.
Man ska ju lyfta fram personer, det köper jag men när det börja bli allvar så måste man fan säga till personen.
Citera
2025-04-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nu har jag inte sett videon då jag inte vill gå in o stödja TV4 ekonomiskt.
Men en av de roligaste armhävningar jag har sett var några kvinnliga värnpliktiga (i Finland?) som skulle göra armhävningar. Tjejen de filmade rörde nacken/huvudet upp o ner men det hände typ inget med kroppen.
Hon kunde dock göra många sådana
Kanske bra träning till annat ;-)

En armhävning i min värld är att man går ner så långt det går, precis innan man vidrör golvet med nästippen eller bröstkorgen, beroende på hur huvudets position är. Är det inte så de gör i detta rekordförsök?

Du missade inget då han knappt böjde armen. Han var inte ens nära att göra en enda korrekt armhävning.
Jag vet inte vad han gjorde men det var inga armhävningar. Att tv4 uppmuntrar det här är sjukt. Ingen har en mage att säga till gubben att han inte kan göra armhävningar. Det här måste vara något klipp från något humorprogram. Tjejer som gör armhävningar med knäna är mer armhävningar än vad den här gubben gjorde.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in