2025-04-23, 06:02
Medlem
Det där kommenterade jag i Efter fem. Det är inga armhävningar han gör utan något annat.
Citera
2025-04-23, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Nej, armhävningar är, precis som det låter, när en häver sig upp med hakan över en stång ovanför sig själv, om jag inte är ute och cyklar.
Du tänker på pull ups så ja du är ute och cyklar.
Citera
2025-04-23, 09:09
Medlem
jesussugers avatar
Om dom kallar det där för armhävningar så klarar jag av minst 200st
Citera
2025-04-23, 09:39
Medlem
Nu har jag inte sett videon då jag inte vill gå in o stödja TV4 ekonomiskt.
Men en av de roligaste armhävningar jag har sett var några kvinnliga värnpliktiga (i Finland?) som skulle göra armhävningar. Tjejen de filmade rörde nacken/huvudet upp o ner men det hände typ inget med kroppen.
Hon kunde dock göra många sådana
Kanske bra träning till annat ;-)

En armhävning i min värld är att man går ner så långt det går, precis innan man vidrör golvet med nästippen eller bröstkorgen, beroende på hur huvudets position är. Är det inte så de gör i detta rekordförsök?
Citera
2025-04-23, 11:50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Imponerande. Däremot är världsrekordet 199 på 1 minut.

Källa:

Härligt att TV4 inte kan fakta granska själva. Men kritiserar andra.

Att göra 199 RIKTIGT utförda "armhävningar" på en minut är helt omöjligt - det är mer än tre/sekund (3.316, för att vara exakt)...
Citera
2025-04-23, 13:23
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det där blev noll stycken armhävningar. Inte en av dom var i närheten att räknas. Men tyvärr är det där en ganska vanlig syn. Folk som rycker och knycker lite och tror att dom gör armhävningar.
Citera
2025-04-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Att göra 199 RIKTIGT utförda "armhävningar" på en minut är helt omöjligt - det är mer än tre/sekund (3.316, för att vara exakt)...

Jo det förstår väl vem som helst och tycks vara varför de inte erkänt rekordet "officiellt". Det ser mer ut som de juckar med golvet, även rekorden på upp mot 130-140 som de erkänt verkar ju inte haft några stenhårda krav på form. Själv klarade jag inte mer än 27 på en minut med "bra" form men då har jag inte gjort armhävningar sedan skoltiden.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-04-23 kl. 14:21.
Citera
2025-04-23, 14:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Jo det förstår väl vem som helst och tycks vara varför de inte erkänt rekordet "officiellt". Det ser mer ut som de juckar med golvet, även rekorden på upp mot 130-140 som de erkänt verkar ju inte haft några stenhårda krav på form. Själv klarade jag inte mer än 27 på en minut med "bra" form men då har jag inte gjort armhävningar sedan skoltiden.

Jo, men det var ju du som uppgav att rekordet var 199 på 1 minut...
Citera
2025-04-23, 17:17
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Du tänker på pull ups så ja du är ute och cyklar.

Vad heter ”pull ups” på svenska?
Citera
2025-04-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Vad heter ”pull ups” på svenska?
Kroppslyft men det används inte så ofta eftersom att alla ska vara så jävla märkvärdiga och använda engelska. Chins används också som benämning för denna övning....
Citera
2025-04-23, 20:33
Medlem
Telepatisks avatar
Haha, testade att göra liknande "armhävningar" som honom och jag gjorde 70-90 st på 50 sekunder. Det var så jobbigt att köra upp och ner på det sättet så snabbt så jag kunde inte fokusera på räkningen efter typ 40 st Kände också att det inte riktigt var värt det att köra i 10 sekunder till.

Fan vad nice att man nästan slog världsrekord då, speciellt eftersom jag aldrig kör armhävningar annars
Citera
2025-04-23, 23:43
Medlem
Ansiktet skall väl ner till golvet, det där räknas ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in