Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-22, 22:07
Medlem
Är det fler som märkt av hur extremt svårt det blivit att få tag på klassiker som Galenika Ksalol, Bensedin, Rivotril och liknande det senaste året? Det har varit en tydlig torka under lång tid nu – både i utbud och kvalitet. Priserna är dessutom uppenbart högre och det lilla som cirkulerar känns inte alls som tidigare standard.

Det finns knappt några aktuella rapporter om beslag heller – mycket av det som finns offentligt är ju från 2024. Samtidigt verkar andra grejer flöda som vanligt.

Någon som vet vad det är som pågår? Är det något större som förändrats i kedjan, eller bara en tillfällig svacka?
Citera
2025-04-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Är det fler som märkt av hur extremt svårt det blivit att få tag på klassiker som Galenika Ksalol, Bensedin, Rivotril och liknande det senaste året? Det har varit en tydlig torka under lång tid nu – både i utbud och kvalitet. Priserna är dessutom uppenbart högre och det lilla som cirkulerar känns inte alls som tidigare standard.

Det finns knappt några aktuella rapporter om beslag heller – mycket av det som finns offentligt är ju från 2024. Samtidigt verkar andra grejer flöda som vanligt.

Någon som vet vad det är som pågår? Är det något större som förändrats i kedjan, eller bara en tillfällig svacka?

Vet inte. Problem i Serbien?
Citera
2025-04-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Vet inte. Problem i Serbien?

Har väl varit det hela tiden känns det som ,, att det skulle stoppa införseln ? Kommer ju annat galet från Serbien och närliggande områden som vapen etc. Hittade några artiklar om ”astronomiska” beslag av Europol till länder runt om i västra Europa sen någon artikel om ett stort beslag i fjol 2024. Det brukar väl komma för året 2026.. Har under minst ett decenniums tid aldrig varit såhär
Citera
2025-04-22, 22:28
Medlem
litenbokstavs avatar
ja, dom där serberna har ju åkt fast det är därför
Citera
2025-04-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
ja, dom där serberna har ju åkt fast det är därför

Borde väl finnas ”nya serber” redo är ju en av de mest efterfrågade preparaten just nu skulle jag säga
Citera
2025-04-23, 08:09
Medlem
Citat:
Borde väl finnas ”nya serber” redo är ju en av de mest efterfrågade preparaten just nu skulle jag säga

Blir ju problematiskt om landet där tabletterna produceras befinner sig i kris?
Citera
2025-04-23, 11:03
Medlem
Citat:
Blir ju problematiskt om landet där tabletterna produceras befinner sig i kris?

Så är det ju men har det inte alltid varit kris (i de områden) men men. Är ju på senare tid annars har ju ksalol / galenika varit en nisch funnits från stad till stad och nu verkar det även torka i Skåne ditt första destination oftast är då om det kommer via landsväg. Känns ju som att de kriminella topparna borde hitta andra källor och lösa det på tänk alla Benzo torskar måste ju vara en astronomisk vinst marginal med tanke på efterfrågan
Citera
2025-04-23, 12:04
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Polisen tog en sändning med några tiotusen Ksaol tidigare i år som var avsedda till Foxtrot och utöver det har tullen tagit en container med lite blandat godis, inte specificerat om det var piller men antagligen var en stor del just det.

Någon har förlorat en hel del pengar skulle man kunna säga.

Tycker dock att alla dessa spritsmugglare som ofta är från balkan skulle kunna få för sig att dra nytta av situationen och ta med lite piller i lasten men det kan vara farligt.
En konkurrent som sålde på ett somaliskt gängs område råkade få fyra kulor i skallen som tack.
Citera
2025-04-23, 14:25
Medlem
Citat:
Så är det ju men har det inte alltid varit kris (i de områden) men men. Är ju på senare tid annars har ju ksalol / galenika varit en nisch funnits från stad till stad och nu verkar det även torka i Skåne ditt första destination oftast är då om det kommer via landsväg. Känns ju som att de kriminella topparna borde hitta andra källor och lösa det på tänk alla Benzo torskar måste ju vara en astronomisk vinst marginal med tanke på efterfrågan

Det har inte alltid varit kris där. Jag själv åker ibland till Serbien för att semestra. Sedan i December däremot så har halva landet börjat protestera och demomstrera emot makten, som i sin tur svarar med klassiska diktatur fasoner.

Sen funderar jag lite på vad postaren ovanför mig skrev. Det är inte som förr i Sverige. Vem som helst kan inte sälja eller ta in. För då kommer en fjortis och skjuter dig i huvudet.... på min tid var det cigg och smuggelvodka för ungdomarna. Idag granater och automatkarbiner.
Citera
2025-04-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Polisen tog en sändning med några tiotusen Ksaol tidigare i år som var avsedda till Foxtrot och utöver det har tullen tagit en container med lite blandat godis, inte specificerat om det var piller men antagligen var en stor del just det.

Någon har förlorat en hel del pengar skulle man kunna säga.

Tycker dock att alla dessa spritsmugglare som ofta är från balkan skulle kunna få för sig att dra nytta av situationen och ta med lite piller i lasten men det kan vara farligt.
En konkurrent som sålde på ett somaliskt gängs område råkade få fyra kulor i skallen som tack.

Låter inte kul men de som sköter bulk leden bryr la inte sig om somalier ? Oftast som sagt kommer det ju in Skåne / Helsingborg neråt och jobbas. Är det något som är efterfrågat är det ju Benzo finns ju säkerligen i begränsade upplagor och sytt för att inte kunna sälja vidare i bulk troligen i Stockholm Gbg Skåne osv. Även inne på FS - flugsvamp är det torrt och dyrt att det är dyrt spelar dock ingen roll för någon som är torsk
Citera
2025-04-23, 16:49
Medlem
Citat:
Det har inte alltid varit kris där. Jag själv åker ibland till Serbien för att semestra. Sedan i December däremot så har halva landet börjat protestera och demomstrera emot makten, som i sin tur svarar med klassiska diktatur fasoner.

Sen funderar jag lite på vad postaren ovanför mig skrev. Det är inte som förr i Sverige. Vem som helst kan inte sälja eller ta in. För då kommer en fjortis och skjuter dig i huvudet.... på min tid var det cigg och smuggelvodka för ungdomarna. Idag granater och automatkarbiner.

Så kan det vara nja fattar inte heller riktigt vad personen menar
Citera
2025-04-23, 18:32
Medlem
Citat:

Om dessa gäng nu mördar så mycket mer än tidigare varför var där enligt BRÅ 2024 endast 92 mord i hela Sverige, ca 40% lägre än för 15 år sedan. Lägsta på typ 50 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in