Citat:
Ursprungligen postat av
Maxima95
Så du bryr dig inte om någon tycker det är fult men du bryr dig om någon tycker det är fint? Annars får du förklara vad syftet är med att lägga upp dem. Antingen bryr man sig om vad andra tycker eller inte...
Jag skiter i vad andra tycker om mina målningar och således lägger jag inte upp dem heller. Såfort jag hade lagt upp dem så söker jag nu andras tankar kring mina målningar uttalade eller inte, sen är det väl förvisso bekvämt att säga att oj vad jag skiter i vad andra tycker när de säger det är fult i samma veva men du brydde dig tydligen tillräckligt om andras åsikt för att de skulle se det. Du bryr dig om positiv kritik är väl vad kontentan är i slutändan och vad man ska kalla det för får väl de lärda tvista om.
Nä det betyder faktiskt ingenting, för jag målar för mig själv och ingen annan. Det är mina känslor och tankar som finns i målningen. Jag laddar upp för att ha det som ett digitalt arkiv men samtidigt så kanske det ger inspiration till andra att börja måla.
Men jag har inte som mål att varken bli känd, eller få veta att folk uppskattar det jag gör. Vill de kolla på mina målningar och lägga en trevlig kommentar eller otrevlig kommentar för den biten, så är det välkommet men det rör mig inte i ryggen.