• 1
  • 2
2025-04-22, 20:32
Avstängd
https://www.youtube.com/@johannilsson35391/videos

Här har vi en skånsk kille som lagt ut 21 665 videor på Youtube där han snackar om sitt liv.

Vad anser ni om sådana människor? Är detta något bra?
Citera
2025-04-22, 20:48
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Jag anser han gör precis det han känner för och tycker är kul, jag gillar sådana människor.
Han bryr sig inte om din, min eller någon annans åsikt och han låter sig inte störa sig på folk som inte gillar vad han gör (menar inte dig specifikt).
Han är lojal mot sig själv, han är inte ute efter kändisskap eller likes.

Jag säger kör på! Inte min grej, men han är sig själv och det gillar jag starkt!
Citera
2025-04-22, 20:51
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Han bryr sig inte om din, min eller någon annans åsikt och han låter sig inte störa sig på folk som inte gillar vad han gör (menar inte dig specifikt).

Men hur går detta ihop med att lägga upp videos på youtube? Jag kan testa chokladägg med nutella utan lägga upp det till allmän beskådan. Det måste ju vara någon form av uppmärksamhetssökande, och i sin natur är man ju då intresserad av vad andra tycker.
Citera
2025-04-22, 20:52
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

Här har vi en skånsk kille som lagt ut 21 665 videor på Youtube där han snackar om sitt liv.

Vad är de för folk som kollar och använder YouTube 🧐
Nää aldrig haft en konto och besöker typ när nån länkar dit här ifrån
Men medparten av klippen behöver man konto för att kunna se.

Känns som jag inte missar nåt, har ett bra liv ändå
Citera
2025-04-22, 20:57
Medlem
Studsbolls avatar
Äh, låt honom vara, mår han bra av att lägga upp sådant är det ingen som tar skada av det. Det är fritt vad man klickar på.
Citera
2025-04-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Men hur går detta ihop med att lägga upp videos på youtube? Jag kan testa chokladägg med nutella utan lägga upp det till allmän beskådan. Det måste ju vara någon form av uppmärksamhetssökande, och i sin natur är man ju då intresserad av vad andra tycker.

Säg några exempel som man gör offentligt online som inte är på ett sätt uppmärksamhetssökande?
Att inte bry sig om vad andra tycker och fortsätta göra det man tycker är kul är en annan sak.

Jag lägger ut målningar som jag gör men bryr mig inte någon tycker det är fult, jag har bättre självkänsla än så.
Citera
2025-04-22, 21:01
Moderator
tobess avatar
Han verkar inte ha så mycket på gång i sitt liv så det är väl en sysselsättning lika god som någon. Slår med hästlängder att sitta hemma och supa eller knarka dagarna i ända.

Sen på rent allmänt plan finns det väl dom som just har det som hobby utan några större tankar på att det ska leda någonstans. Från första början var det ju ingen som tjänade pengar på, eller hade några som helst tankar på att de skulle bli kändisar via, youtube utan bara lade upp videon för att det var kul.

Jag tycker personligen det vore kul om det fanns flera såna, istället för det ultrakommersiella som youtube blivit, där hälften är överproducerad själlös dynga med reklam och "i betalt samarbete med..".
Citera
2025-04-22, 21:24
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Jag lägger ut målningar som jag gör men bryr mig inte någon tycker det är fult, jag har bättre självkänsla än så.

Så du bryr dig inte om någon tycker det är fult men du bryr dig om någon tycker det är fint? Annars får du förklara vad syftet är med att lägga upp dem. Antingen bryr man sig om vad andra tycker eller inte...

Jag skiter i vad andra tycker om mina målningar och således lägger jag inte upp dem heller. Såfort jag hade lagt upp dem så söker jag nu andras tankar kring mina målningar uttalade eller inte, sen är det väl förvisso bekvämt att säga att oj vad jag skiter i vad andra tycker när de säger det är fult i samma veva men du brydde dig tydligen tillräckligt om andras åsikt för att de skulle se det. Du bryr dig om positiv kritik är väl vad kontentan är i slutändan och vad man ska kalla det för får väl de lärda tvista om.
Senast redigerad av Maxima95 2025-04-22 kl. 21:31.
Citera
2025-04-22, 21:32
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

En som filmar vägskyltar 2 sekunder, ut genom fönstret 3 sekunder och fullkomligt öser ut mängder av såna videos om det är bra?

Nej det är att få ut så många videos så möjligt varje dag men folk tittar inte så det blir inga visningar och vad han vill uppnå med att folk nästan inte hinner se vad som filmas och förstå vad det är vet nog ingen och ja, jag har följt han under en längre tid för att försöka förstå vad han vill uppnå med dessa videos
Citera
2025-04-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Så du bryr dig inte om någon tycker det är fult men du bryr dig om någon tycker det är fint? Annars får du förklara vad syftet är med att lägga upp dem. Antingen bryr man sig om vad andra tycker eller inte...

Jag skiter i vad andra tycker om mina målningar och således lägger jag inte upp dem heller. Såfort jag hade lagt upp dem så söker jag nu andras tankar kring mina målningar uttalade eller inte, sen är det väl förvisso bekvämt att säga att oj vad jag skiter i vad andra tycker när de säger det är fult i samma veva men du brydde dig tydligen tillräckligt om andras åsikt för att de skulle se det. Du bryr dig om positiv kritik är väl vad kontentan är i slutändan och vad man ska kalla det för får väl de lärda tvista om.

Nä det betyder faktiskt ingenting, för jag målar för mig själv och ingen annan. Det är mina känslor och tankar som finns i målningen. Jag laddar upp för att ha det som ett digitalt arkiv men samtidigt så kanske det ger inspiration till andra att börja måla.

Men jag har inte som mål att varken bli känd, eller få veta att folk uppskattar det jag gör. Vill de kolla på mina målningar och lägga en trevlig kommentar eller otrevlig kommentar för den biten, så är det välkommet men det rör mig inte i ryggen.
Citera
2025-04-22, 22:22
Medlem
maktspels avatar
Härligt, vi behöver fler sådana. De flesta kids som ville bli youtubers ger väl upp efter tredje clippet om ingen kollar.

Jag älskar folk som har drivet att göra grejer och bara fortsätter och fortsätter även om ingen ser dem.
Citera
2025-04-23, 00:48
Avstängd
https://youtube.com/@richardcedergre...BiEzK_E7mHa7mI

Här är ett annat exempel om än i mindre skala. En kille har lagt ut 210 videos där han sjunger ovanpå dansbandslåtar han spelar upp i bakgrunden. Hsn försöker altså konkurrera med originalsångsren som hörs bakom.

https://youtube.com/@joeldavidsson.8...BUxmknjxOFQ4Od

Och här en kille som.älskar Liseberg. och har lagt ut 5520 videos. Hsn har visserligen över 3,2 miljoner visningar och över 7000 prenumeranter. Men är inte känd.
Senast redigerad av flyzz 2025-04-23 kl. 01:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in