2025-04-22, 20:30
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodershjarta
ja alltså jag tror det. men känns som att han kan misstolka det som något jag säger för att göra honom kåt och inte som den uppmaning det är?

Nu vet jag ju inte vad problemet är men jag tror att
1) prata när ni inte ska ha sex. Ta upp det i en någorlunda neutral tid och gör det inte så att någon behöver komma i försvarsläge.
2) kan väl vara så att han bara inte vet vad han får göra och är osäker? När man var yngre så hade jag svårare att tolka vad tjejer ville - hade absolut varit bättre att snacka om det, men det vågade man väl inte då. Det var väl pinsamt kanske.
Citera
2025-04-22, 20:31
Medlem
sodershjartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Nu vet jag ju inte vad problemet är men jag tror att
1) prata när ni inte ska ha sex. Ta upp det i en någorlunda neutral tid och gör det inte så att någon behöver komma i försvarsläge.
2) kan väl vara så att han bara inte vet vad han får göra och är osäker? När man var yngre så hade jag svårare att tolka vad tjejer ville - hade absolut varit bättre att snacka om det, men det vågade man väl inte då. Det var väl pinsamt kanske.

det var väldigt bra råd, tack snälla
Citera
2025-04-22, 20:33
Medlem
sodershjartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så som det är nu så antar jag att du smeker dig själv eller rider dig själv till klimax? En del kan ju nästan se det som demokratiskt, han fixar sin orgasm och du din. Men jag tror att det blir bättre ju längre tiden går, nån gång måste polletten trilla ner och han - genom dig - förstår hur han ska göra.

jag brukar alltid utgå från motsatsen, jag löser hans och han löser min.
men ja kanske. oklart om jag står ut med att vänta på poletten.
Citera
2025-04-22, 20:35
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
det var väldigt bra råd, tack snälla

jag och min fru har blivit bra på att prata med åren. Ett tag hade vi väl problemet att hon inte var så kåt av sig så vi har väl snackat.

Ett tips är väl att säga vad du känner och inte hur "det är". Sanningen är subjektiv och kan man hålla på att diskutera men känslor är aldrig fel eller ljuger aldrig.

Du vill ju knulla honom så jag ser inte hur det inte kan bara bli hur bra som helst om du berättar hur du vill ha sex, då vet han ju. I bästa fall berättar kanske han vad han vill också.
Citera
2025-04-22, 20:40
Medlem
sodershjartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
jag och min fru har blivit bra på att prata med åren. Ett tag hade vi väl problemet att hon inte var så kåt av sig så vi har väl snackat.

Ett tips är väl att säga vad du känner och inte hur "det är". Sanningen är subjektiv och kan man hålla på att diskutera men känslor är aldrig fel eller ljuger aldrig.

Du vill ju knulla honom så jag ser inte hur det inte kan bara bli hur bra som helst om du berättar hur du vill ha sex, då vet han ju. I bästa fall berättar kanske han vad han vill också.

det där låter oerhört bra. förväntade mig inte att få så fin respons i tråden så tack.
jag ska prata med honom och förhoppningsvis komma fram till något bra, eller bara komma generellt.
Citera
2025-04-22, 20:43
Medlem
AppleIntelligences avatar
Revolutionerande. Du ska prata med honom istället för att han ska läsa dina tankar.
Citera
2025-04-22, 20:45
Medlem
Citat:
ja men det är där jag står och stampar lite. hur gick du till väga?

Tror nog han var väldigt lättlärd. Eller att vi tände något i varandra som bara sa klick. En match, där vi upptäckte sidor(mest han) som han inte utforskat förut. Sen hade vi en väldigt stark attraktion.
Citera
2025-04-22, 20:45
Medlem
majaparonpajs avatar
Berätta hur han ska göra och ge honom 3 månader att ta till sig det.

"Hej Pontus. Jag tycker verkligen om dig men det är en sak som klämmer... men jag tror vi kan fixa det tillsammans du och jag"
Citera
2025-04-22, 20:46
Medlem
Prata om han inte är tankeläsare.
Citera
2025-04-22, 20:47
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
det där låter oerhört bra. förväntade mig inte att få så fin respons i tråden så tack.
jag ska prata med honom och förhoppningsvis komma fram till något bra, eller bara komma generellt.

Lycka till. Det suger att ha dåligt sex. Livet är för kort för det. Du har allt att vinna som vill snacka om det. De flesta vågar nog tyvärr inte med då kommer det ju inte att gå i längden. Man blir frustrerad och bitter.

Vet ett par där mannen inte ville knulla så mycket. Tror de gick till någon och snackade (terapi? sexolog?) och det funkade. Kan ju vara ett alternativ om ni är långsiktiga och det inte funkar att snacka vanligt.
Citera
2025-04-22, 20:49
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdxdfr
Asså detta är väl inget lustrace. Knullade är för bebisar rätt som det är har ni en bebis då är det fettet och huvudvärk av ungen skriker sen kommer allt slapp i fittan och sen klimakteriet. Sen hittar tjejen något annat tack och adjö.
Ni ska vänta på det sista knullade då blir det bra du känner och luktar dig till hans kåt het han blir kåt av din lukt. Skicka i väg honom ett halv år och vänta på honom får du ditt bästa knull.

Jag tycker sex är viktigt för relationen. Men jag har kanske hög lust.

För oss har det funkat att bara skippa kolla på film och sånt tillsammans på kvällarna och istället knullar vi dessa kvällar. Tidigare så hann vi inte riktigt med sexet. Nu hinner vi inte med kvällsserier så mycket men vi är rätt nöjda. (och vi bråkar typ inte så mycket längre heller. Knullar man så är man glad)
Citera
2025-04-22, 20:58
Medlem
Citat:
vad innebär en naturlig fruktsamhet hos kvinnan?

Inga hormonella preventivmedel eller andra endokrinstörande ämnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in