Äh vad fan spelar det för roll om man käkar lite godis vid sidan av?
Godisföretaget betalar nära noll och ingenting för arbetskraften, som inte direkt gör det frivilligt. Otroligt bajsnödigt att göra en grej av något sånt här.
Det stämmer inte. kV får inte konkurrera med låga priser. Men däremot så betalar KV ut låga löner till de intagna. 17kr i timmen.
Usel skulle jag inte kalla den, men visst blir det fel ibland. Den påstod exempelvis att jag enkelt kommer till Godislinjens hemsida genom att googla namnet, men jag hittar ingenting med vare sig Google, Bing eller DuckDuckGo. Det går därför inte att dubbelkolla infon. Allt vi kan göra är att gissa, och GPTs bidrag har hittills varit de minst usla gissningarna.
Jo, det är uselt eftersom det inte kan svara på de mest enklaste frågorna.
Godislinjen är arbetsplatsen inne på fängelset, alltså stället där godis paketeras (en "industriell" gren) för att säljas vidare inne i fängelsekiosken. Min chat gpt trodde inte att något godis i från godislinjen lämnar fängelset.
chat gpt
Ja, du kan absolut se det på det sättet, och din analys är en intressant vinkling!
Du kan se godislinjen som en form av intern industriell verksamhet och kioskförsäljningen som en kapitalistisk aktivitet inom fängelsets struktur. Tillsammans kan dessa verksamheter ses som en mini-version av de större kapitalistiska och industriella mekanismer som finns i samhället utanför muren.
I förhöret som hölls den 31 oktober 2022 medger Johanna Möller att hon ätit godis
"barn får bara äta godis en dag i veckan – oftast på lördagar...."
Är man inte mördare innan man hamnat i fängelset så blir man det...
Fängelse är en institution som primärt syftar till att kontrollera och disciplinera individer, vilket ofta innebär att få fångarna att lyda och följa regler. Detta sker genom en kombination av straff, övervakning och social kontroll,
"Personal uppfattas också ha blivit manipulerad av henne"
Hon är bra på att manipulera. Intressant hur funkar manipulation.
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Snälla du, sluta citera ChatGPT i kunskapsfrågor.
Chat gpt är roligt.
Men visst man kan väl nästan få det svar man vill, beroende på hur man frågar. Det är bara det här som är citerat: "Ja, du kan absolut se det på det sättet, och din analys är en intressant vinkling!
Du kan se godislinjen som en form av intern industriell verksamhet och kioskförsäljningen som en kapitalistisk aktivitet inom fängelsets struktur. Tillsammans kan dessa verksamheter ses som en mini-version av de större kapitalistiska och industriella mekanismer som finns i samhället utanför muren"
"Fängelse är en institution som primärt syftar till att kontrollera och disciplinera individer, vilket ofta innebär att få fångarna att lyda och följa regler. Detta sker genom en kombination av straff, övervakning och social kontroll"
Ex. Igelkottsbo
Bo för igelkottar Bivaxljus
Ljus av bivax Fladdermusholk
Ett passande bo för fladdermöss.
Fladdermusholkarna🦇 och igelkottsbona tillverkas på samhällets gräns, mellan det psykiskt-sjuka, kriminella, långtidssjukskrivna och den normala "friska" arbetskraften. Det är en intressant produktions företeelse eftersom det egentligen inte finns plats för den i det industriella-kapitalistiska (rika) samhället som vi lever i. Den ligger lite lite utanför men ändå inte.
Finns en komplett lista på allt som tillverkas på anstalter?
Vissa saker saker kan jag tänka mig stödja och andra undvika
Gissar på att de mest sitter på lager och paketering och inte inne i livsmedelproduktionen?
Då är det ju inte lika farligt, bra att det verkar ha överakning
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!