Högsta jag själv hört om var en klasskompis som vann typ 20k på triss i gymnasiet.
Annars tycker jag man läser titt som tätt om folk som får bostadsrätter och bilar av föräldrarna bara för att, och det är väl en vinst i sig kan tyckas.
Lite trist tycker jag det är att man sällan eller aldrig får veta något över huvud taget om jättevinnare, utom möjligen några enstaka från USA.
Hade jag själv vunnit mångmiljonerna (typ 30 eller mer iallafall) skulle jag självklart vara så anonym det går, men ändå efter ett tag köpa en gammal laptop med kontanter, plocka ur mikrofon och kamera, sätta mig och surfa på ett publikt wifi i annan stad och slänga upp en tråd om hur det har gått i breda ordalag, utan personliga uppgifter.
Sedan elda upp datorn.
Finns ju värre sätt att spendera sin tid som mångmiljonär än att ha en lite anonymiserad AMA medans man tar en långfika någonstans.
Senast redigerad av Kottkompott 2025-04-22 kl. 13:16.
Jag har en odräglig släkting som för typ 20 - 30 år sedan vann ungefär 800.000 kronor på travet i något andelsspel. Han brände allt på att flyga helikopter med unga tjejer för att imponera på dem och reste en massa samt söp upp pengarna. Sen blev han fattig och opopulär hos de unga damerna återigen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!