• 1
  • 2
2025-04-22, 08:36
Medlem
Run3s avatar
Jag tittar på ett gammalt kvitto från 18 juli 2022 där jag köpte bl.a. "RFSU Mixed, 30 st" för 74 kr. Idag heter förpackningen istället "RFSU Enjoy" och kostar 135 kr: https://www.apotea.se/rfsu-enjoy-30-st.

30 st RFSU Profil kunde man nyligen få för 95 kr. Har ett kvitto på det från 2 januari 2023. Nu kostar de 135 kr på Apotea. Dessa var ju de billiga kondomerna man kunde slänga med i beställningen bara för att kunna ha ett hyfsat lager.

Är det någon brist på kondomer, eller varför har de blivit så dyra? Snart har man ju inte råd att ha sex om de fortsätter höja i denna takten. Jag tycker inte det är schysst eller rättvist.

Var kan man hitta billiga kondomer om man bara bryr sig om antal kondomer per krona?
Citera
2025-04-22, 08:40
Medlem
manfalangs avatar
Mindre än 5 kr styck, knappast dyrt om du inte knullar 100 gånger om dagen.
Citera
2025-04-22, 08:47
Medlem
Jag vet ett ställe som säljer kondomer för halva priset.
Bäst före 2015 men de funkar nog ändå.

30 knull för 135 kr. Är det dyrt?
Kanske var kondomerna extremt billiga 2022?
Citera
2025-04-22, 09:21
Skippa kådisbellan å kör blankt i stället för helvete, att knulla med gummi är som att dricka alkoholfri öl. Kör finska rycket om hon vet vem du är och inte litar på henne. Du kan tacka mig senare.

Edit:

144 stycken för 395 seketas är väl ändå inte så farligt? Två och sjuttio någonting styck.
https://www.kondomvaruhuset.se/exs-j...-kondomer.html

Insåg att behovet sannolikt har med prematur ejakulation att göra och därför kan vara helt nödvändigt för TS.
Senast redigerad av WP52 2025-04-22 kl. 09:28.
Citera
2025-04-22, 10:40
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Oh... nasty. 2015?

Du vet väl att de börjar mögla va? Sätter du den på snorren så har du smort in kuken med mögel. Att du smörjer in fittan på flickan med mögel skiter du väl i förmodar jag?
Citera
2025-04-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Oh... nasty. 2015?

Du vet väl att de börjar mögla va? Sätter du den på snorren så har du smort in kuken med mögel. Att du smörjer in fittan på flickan med mögel skiter du väl i förmodar jag?

Källa på det.
Citera
2025-04-23, 12:39
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Gummi har väl bäst-före-datum för att det blir gammalt, spricker, etc. Vad jag har hört så ska man aldrig använda kondomer efter att datumet på dem har passerat. Annars är risken att de inte håller.
Citera
2025-04-23, 12:42
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Mindre än 5 kr styck, knappast dyrt om du inte knullar 100 gånger om dagen.
Känns lite magstarkt att betala nästan det dubbla jämfört med knappt 3 år sedan. Visst, inte så mycket pengar på knull. Men slår man ut det över ett år så blir det ju mer märkbart.

Det är inte så att Apotea eller RFSU bara är rovkapitalister och försöker sko sig på folk? Det kanske finns andra, mer schyssta säljare & producenter som inte försöker lura sina kunder?
Citera
2025-04-23, 12:46
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WP52
Skippa kådisbellan å kör blankt i stället för helvete, att knulla med gummi är som att dricka alkoholfri öl. Kör finska rycket om hon vet vem du är och inte litar på henne. Du kan tacka mig senare.

Edit:

144 stycken för 395 seketas är väl ändå inte så farligt? Två och sjuttio någonting styck.
https://www.kondomvaruhuset.se/exs-j...-kondomer.html

Insåg att behovet sannolikt har med prematur ejakulation att göra och därför kan vara helt nödvändigt för TS.
Nice, inte så dumt. Men vore trevligt med lite mindre antal. Dels så man slipper ha då många hemma. Och dels så man kan ha lite variation, inte bara samma 144 stycken. Och dels så vill jag minnas att EXS inte satt lika bra som andra märken jag testat, så skulle behöva testa med förre i sådana fall.
Citera
2025-04-23, 12:51
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så här lät TS i en annan tråd för ca. en månad sen....

...och nu sitter han och klagar på att kådisar har blivit extremt dyra.

Nej, det är nog bara att bita i det sura äpplet med tanke på vad en unge kan kosta. Men man behöver ju inte alltid komma i murran, man kan ju lägga upp det så att man bara sprutar i murran typ var fjärde gång. Man kan ju komma i stjärten, munnen eller på magen eller över ryggen också, och då blir det väl inte så kostsamt?
Man blir inte rik genom att låta sig luras RFSU. Klart jag kan betala. Men det handlar om principer. Jag vill inte betala några ockerpriser till rovkapitalister som nästan dubblar sina priser på knappt 3 år. Då går jag hellre till någon annan som förtjänar mina pengar. Jag vill inte betala några judas-mynt till bedragare.
Citera
2025-04-23, 12:52
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Känns lite magstarkt att betala nästan det dubbla jämfört med knappt 3 år sedan. Visst, inte så mycket pengar på knull. Men slår man ut det över ett år så blir det ju mer märkbart.

Det är inte så att Apotea eller RFSU bara är rovkapitalister och försöker sko sig på folk? Det kanske finns andra, mer schyssta säljare & producenter som inte försöker lura sina kunder?

Samma sak i andra länder. I england får du på boots betala 200 kr för 30 pack durex standard
Dyrare än i sverige.

Gummi ( latex) priserna är idag dom högsta på 12 år.
Citera
2025-04-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Gummi har väl bäst-före-datum för att det blir gammalt, spricker, etc. Vad jag har hört så ska man aldrig använda kondomer efter att datumet på dem har passerat. Annars är risken att de inte håller.

Klart tillverkaren vill att du använder upp alla kondomer INNAN bästföre gått ut. Helst skall du använda två varje gång o vaska lika många.

Kondomer skall tydligen hålla i fem år.
Med andra ord är det ganska riskfritt att använda dem några år efter datumet gått ut. Dessutom så lite gamling förnöjer livet

Huvudsaken är att de är billiga.
Eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här