2025-04-29, 12:34
Medlem
Oblivion r verkligen bra mycket smre n Skyrim p mnga niver.
Har spelat lite drygt 15 h och tycker strukturen i spelet r vldigt rrig och osammanhngande.
Dessutom belnas man inte heller direkt av att levla upp d omgivningen blir starkare och starkare. Mrkligt spel dr fokus ligger mycket p att sl och springa och gmma sig.
Om inte den taktiken fungerar r det bara att gra en totalretrtt och fly till vakten som gr jobbet t dig
Citera
2025-04-29, 12:45
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Skyblivion r lite som Trump. Alltid tv veckor bort med vad det nu r han ska slppa eller bestmma. Om tv veckor r det tv veckor osv. Samma med Skyblivion. "Snart, snart, snart"

"Coming, when it's done" 😆
Citera
2025-04-29, 19:29
Medlem
mjukosten78s avatar
Mste man ha Game pass eller Ultimate fr att spela spelet p Xbox?!
Citera
2025-04-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Mste man ha Game pass eller Ultimate fr att spela spelet p Xbox?!

Vanligt Game Pass, det andra r ju bara om du ska spela online
Citera
2025-04-29, 23:41
Medlem
Raderade spelet nu!
P tok fr mycket buggar som kraschar spelet och det r bara inse att det inte klickade fr mig. Fr varje steg man tog framt s blev det i slutndan tv steg bakt.
Hoppar p Claire 33-tget istllet
Citera
2025-04-30, 05:56
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Raderade spelet nu!
P tok fr mycket buggar som kraschar spelet och det r bara inse att det inte klickade fr mig. Fr varje steg man tog framt s blev det i slutndan tv steg bakt.
Hoppar p Claire 33-tget istllet
D vet vi alla det, ha s roligt d.
Citera
2025-04-30, 09:24
Medlem
supremanics avatar
Det ger ett lite trkigt skimmer ver denna releasen nr de skiter i buggar och att testa spelet innan de slpper det.
De hade kunnat spendera lite tid p att tminstone fixa buggar frn gamla Oblivion kan man tycka.
Har nyligen haft en del frustration ver buggen dr man inte kan rra sig p en stund efter att haft inventory ppet, vilket kan vara spnnande nr man kr p master och r jagad av en fiende och desperat behvt dricka en health potion
Citera
2025-05-02, 08:34
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Oblivion r verkligen bra mycket smre n Skyrim p mnga niver.
Har spelat lite drygt 15 h och tycker strukturen i spelet r vldigt rrig och osammanhngande.
Dessutom belnas man inte heller direkt av att levla upp d omgivningen blir starkare och starkare. Mrkligt spel dr fokus ligger mycket p att sl och springa och gmma sig.
Om inte den taktiken fungerar r det bara att gra en totalretrtt och fly till vakten som gr jobbet t dig

Vilken svrighet spelar du p? P adept r svrighetsgraden verkligen inget problem och fiender som blir starkare r ndvndigt fr att du inte bara ska springa runt och oneshota. Men expert r ett vldigt stort steg i svrighetsgrad, s vill du ha svrare n adept ta ett mod s du kan kra ett steg dremellan, det finns ven mod s level scaling en av items inte blir lika hrd. Vissa kombinationer blir rtt hrt straffade i brjan av spelet, men allt jmnar ut sig rtt mycket efter lvl 20-25, viktigt att dra igenom mage guild oavsett build s du kan enchanta och samla soul gems tidigt!

Men det r viktigt att planera lite, ngon dmg skill mste man leva upp och sen antingen satsa p lite hp eller shield/reflect dmg och spell resist. Alchemy r viktigt med, och det r rtt ltt att f upp skillen och typ tjna ondligt med pengar p potions d kan du veva hur mycket du vill sen du behver i princip bara billig mat fr fatigue potions

Och glm inte att reparera, tror mnga nya spelare missar det
Senast redigerad av wastaah 2025-05-02 kl. 08:49.
Citera
2025-05-02, 10:11
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Det ger ett lite trkigt skimmer ver denna releasen nr de skiter i buggar och att testa spelet innan de slpper det.
De hade kunnat spendera lite tid p att tminstone fixa buggar frn gamla Oblivion kan man tycka.
Har nyligen haft en del frustration ver buggen dr man inte kan rra sig p en stund efter att haft inventory ppet, vilket kan vara spnnande nr man kr p master och r jagad av en fiende och desperat behvt dricka en health potion

Ja mngden buggar var man inte redo fr, man hade ju glmt bort hur mnga det finns i detta spel och man trodde vl naivt att det skulle vara fixat. Har varit med om allt mjligt frn att inte kunna ppna drrar till npcs som r utlsta ur sina egna hus, the grey prince blev neutral i arena matchen efter han dda min summon och jag fick bounty fr att sl honom, npcs som dr av att de nuddar objekt i quests och npcs som fastnar i quests...
Citera
2025-05-02, 10:18
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Ja mngden buggar var man inte redo fr, man hade ju glmt bort hur mnga det finns i detta spel och man trodde vl naivt att det skulle vara fixat. Har varit med om allt mjligt frn att inte kunna ppna drrar till npcs som r utlsta ur sina egna hus, the grey prince blev neutral i arena matchen efter han dda min summon och jag fick bounty fr att sl honom, npcs som dr av att de nuddar objekt i quests och npcs som fastnar i quests...

Ja, man mste verkligen vara noggrann med att spara ofta samt att ha ett par saves som man vxlar mellan fr att inte lsa fast sig vid en bugg. Jag hade problem med att en karaktr nr man skulle skaffa mages guild recomendation i Leyawin inte var talbar och var d tvungen att ladda en save innan jag brjade den questen.
Hade igr 5 krascher och de senaste kom ganska ttt. Jag hoppas att det inte blir vrre och vrre ju lngre man spelar
Citera
2025-05-02, 10:21
Haha, klassisk Bethesda niv p buggarna i spelet
Citera
2025-05-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Vi snackar om Bethesda. De skiter i kvallen p sina spel. Det r maximum profit de r ute efter, och att fixa buggar kostar pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in