Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Hahahaha jag köpte också en press. Jag Har precis samma problem som du. Det blir okej men aldrig den genuina smak man får där. Det blir mer ofta vanliga santa maria för mig med. Snurrade ihop en Birria förra veckan och testade majsbröd, men det blir inte samma sak utan rätt ost och bröd. Gott men inte samma
Det fundamentala och när man pressar egna majstortillas, det är att man har masa majsmjölet, och detta finns inte i vanliga affärer, i alla fall inte här omkring.
Finns ett par på nätet som säljer, och några specialaffärer.
Det finns ett majsmjöl som fungerar ungefär samma, dock är det väldigt lite smak i det mjölet.
Och det är PAN´s majsmjöl.
Sen om man ska prata om Mexiko, så händer ju att de har färsk masa och dessa ska smaka helt annorlunda än de av ett masa majsmjöl.
Annars är ett gott råd att göra egna tortillas på vete, sicken skillnad det är på dessa mot tex santa maria.
Och testade en del innan jag kom till denna, och sedan dess sluta leta nya recept pga den är såpass bra.
Så de som är sugna testa egna vete tortillas, så testa denna.
https://thecafesucrefarine.com/best-...our-tortillas/
Och på tal om hårda tacosskal, så har jag funnit att mikron kan göra jobbet med.
Men använder ungen också, men är det mat nu som gäller, så sätter jag inte på ugnen för par tacoskal och när det fungerar bra i mikron.
En annan sak jag slutat med, det är att fylla de hårda skalen.
Och istället lägger allt på tallriken och blandar, sen skopar upp det allt eftersom med de hårda skalen.