• 2
  • 3
2025-04-22, 12:54
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
När jag var 19 år gammal var jag korkad och började ta steroider för jag tyckte det gick för segt på gymmet (har ADHD). Jag körde testo och deca och laborerade lite med doserna men fick inga bra resultat för jag trodde man kunde växa av att bara trycka steroider och inte äta ordentligt. Tog det i perioder i totalt 1 år.
Idag är jag i 25 års-åldern och mycket klokare och ångrar såklart att jag tog steroider i så ung ålder och borde väntat till denna åldern men gjort är gjort.

Fråga: Kan steroider i för tidig ålder göra att man slutar växa på längd skelett benstomme leder osv? Hade jag kunnat vara längre och haft grövre benstomme leder osv idag om jag aldrig tog steroider när jag var 19-20 år. Någon som vet?

Vad för negativa bieffekter upplever du av steroiderna du tog?
Citera
2025-04-22, 13:52
Avstängd
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Jag läste att de flesta människor når sin maximala benmassa mellan 25 och 30 år och därför tänkte jag ifall AAS kanske kan göra att tillväxten av benmassa stannar av för tidigt om man börjar med AAS i ung ålder som jag gjorde.

Nej det tror jag faktiskt inte att det gjorde men däremot tror jag att det kan eventuellt påverka hypofysen på dig och kanske stört din naturliga produktion men med tanke på att du ändå var 19 år gammal så Nej jag tror faktiskt inte det.

Varför skulle benmassan stanna av när du börjar med aas när du är 19 år gammal? Vart har du läst det?
Citera
2025-04-22, 15:36
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Ja det påverkar negativt, för att svara på din fråga. Benmassan blir mindre tät och svagare, vilket ökar risk för skador. Hur det på sikt och äldre dar påverkar risken för benskörhet vet jag inte.

Stämmer inte, AAS ökar bentätheten och har tidigare används för att behandla benskörhet. AAS stimulerar benbildningen samt minskar att benvävnaden bryts ner. Det är glukokortikoider(kortison) som påverkar benvävnaden negativt inte anabola steroider.
Citera
2025-04-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Tillväxthormon är inte samma sak som testosteron.
Så nej. Din längd borde inte ha påverkats.

Däremot kanske du rubbat kroppens naturliga testohalt.
Bara tillfälligt.
Citera
2025-04-29, 22:25
Medlem
Stor-steffes avatar
Jag började preppa efter gymnasiet o blev inte en cm längre eller kortare. Däremot blev jag en meter bredare… 😎👍😁

Mvh
Citera
2025-04-30, 15:17
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-steffe
Jag började preppa efter gymnasiet o blev inte en cm längre eller kortare. Däremot blev jag en meter bredare… 😎👍😁

Mvh

Big S!

Har du haft perioder när du haft längre tids uppehåll från testo? Dvs helt ren?
Citera
2025-04-30, 17:02
Medlem
Stor-steffes avatar
Absolut. Det har varit perioder helt ren. Flera år ibland. 👍

Själv då?

Mvh
Citera
2025-04-30, 22:21
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-steffe
Absolut. Det har varit perioder helt ren. Flera år ibland. 👍

Själv då?

Mvh

Samma här. Som mest har jag legat on i 10-11 månader i sträck. Det var länge sedan men i år blir det faktiskt återigen 10,5 månader i sträck. Om jag kör på som planerat.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in