2025-04-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Började köra ryssfemmor vid 17 års ålder och inget större fel på mig.
Kört till och från sista 20-30 åren. Dock lite svårt när vi skulle tillverka barnen då det kvävde ett lite längre uppehåll.

Tror bara det kan bli problem om man tar AAS innan man kommit in i puberteten.
Vilket du borde ha hunnit göra.

Så vet inte varför du är så nervös nu? Ditt skelett och annat har du ont där idag eller?
Jag läste att de flesta människor når sin maximala benmassa mellan 25 och 30 år och därför tänkte jag ifall AAS kanske kan göra att tillväxten av benmassa stannar av för tidigt om man börjar med AAS i ung ålder som jag gjorde.
Citera
2025-04-21, 21:32
Medlem
KaninSlejpners avatar
Spelar ingen roll om det är boven i dramat, för du har slutat växa. Det finns inga tidsmaskiner. Låt det sjunka in. Även om du är 190, är du inte 200, och är du 200 är du inte 210, och är du 235 är du inte 210 som kanske är en skönare längd.

Benkirurgi ändrar bara längden på benen. Verkliga höjden riskerar att synas om man sätter sig ned. Rå mjölk provar vissa dock.
Citera
2025-04-21, 22:00
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
När jag var 19 år gammal var jag korkad och började ta steroider för jag tyckte det gick för segt på gymmet (har ADHD). Jag körde testo och deca och laborerade lite med doserna men fick inga bra resultat för jag trodde man kunde växa av att bara trycka steroider och inte äta ordentligt. Tog det i perioder i totalt 1 år.
Idag är jag i 25 års-åldern och mycket klokare och ångrar såklart att jag tog steroider i så ung ålder och borde väntat till denna åldern men gjort är gjort.

Fråga: Kan steroider i för tidig ålder göra att man slutar växa på längd skelett benstomme leder osv? Hade jag kunnat vara längre och haft grövre benstomme leder osv idag om jag aldrig tog steroider när jag var 19-20 år. Någon som vet?
Tror inte steroider skulle göra att du slutar växa. Det är snarare din genetik.

Det som däremot kan hända är att du får gyno och om du har riktigt otur, rubbat endokrinsystem.
Citera
2025-04-21, 22:18
Avstängd
Citat:
Om det stämmer som du säger så är du antingen 2 meter lång eller grov benstomme som en bonde annars är det inte möjligt

186 och ingen märkvärdig benstomme. Tränar hårt, käkar, dricker protein från ICA. Det är allt.

Så jo, det är möjligt. Allt handlar om disciplin, återhämtning, kost, träning. Min stretching efter passen är längre och seriösare än de flestas gympass, så även min uppvärmning.

Jag är atlet, ingen fånig bodybuilder. Viss skillnad. Kondition, explosivitet, styrka och funktionalitet. Skillnad på det och att sitta på arslet i en maskin och pumpa volym. Bodybuilding är inte idrott.

Gör om, gör rätt.

Men hur lång är du om man får fråga?
Senast redigerad av Malapagos 2025-04-21 kl. 22:33.
Citera
2025-04-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
186 och ingen märkvärdig benstomme. Tränar hårt, käkar, dricker protein från ICA. Det är allt.

Så jo, det är möjligt. Allt handlar om disciplin, återhämtning, kost, träning. Min stretching efter passen är längre och seriösare än de flestas gympass, så även min uppvärmning.

Jag är atlet, ingen fånig bodybuilder. Viss skillnad. Kondition, explosivitet, styrka och funktionalitet. Skillnad på det och att sitta på arslet i en maskin och pumpa volym. Bodybuilding är inte idrott.

Gör om, gör rätt.

Men hur lång är du om man får fråga?
Jag är 178 och har inget emot min längd.
Det jag var mest intresserad av var ifall någon visste om steroider i för ung ålder kan påverka utveckling av benmassan/tjocklek på leder osv negativt men av någon anledning blev man dumförklarad för den frågan
Citera
2025-04-22, 06:14
Medlem
GertBennys avatar
Fråga en AI eller liknade, typ ChatGPT som antagligen kommer hänvisa/svara med vetenskapliga studier som källa. För här på Flashback är de flesta idioter som bara gissar och slänger ur sig personliga anekdoter om saker som vetenskapen antagligen har svaret på.
Citera
2025-04-22, 07:01
Medlem
ReijoHervonens avatar
När du är 19 har du väl växt klart? Förövrigt så hämmar inte steroider längden, tvärtom. Norska skidlandslaget letar systematiskt efter korta juniorer som de sedan matar fulla av steroider med motiveringen att dom behöver det för att "växa". Helene Marie Fossesholm var en ung norsk åkare som fick steroider i tonåren för att "växa". Hon dominerade allt som junior men när hon "växt" färdigt och steroiderna avslutades så föll också resultaten. Idag vet ingen vem hon är fast hon bara är 23.
Citera
2025-04-22, 07:41
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Kanske du borde kliva på en testo & deca kur men sköter kosten och slutar gråta över det gamla?

Jävla bög
Citera
2025-04-22, 10:27
Medlem
Tror inte ett så kort missbruk i 19-20-årsåldern påverkar. Då han man vuxit klart.

Otroligt tragiskt med alla gymbrorsor i tråden som tar mediciner för att ”bli stora och starka”.

Ni har tagit över det svagaste och osäkraste från kvinnligheten, det stora fokuset på skönhet och på den egna kroppen. Fettprocent och dieter, det var länge ett tecken på kvinnans svaghet. Män gick till jobbet och dög som vi var, alltid. Så tragiska.
Citera
2025-04-22, 10:30
Avstängd
Citat:
Jag läste att de flesta människor når sin maximala benmassa mellan 25 och 30 år och därför tänkte jag ifall AAS kanske kan göra att tillväxten av benmassa stannar av för tidigt om man börjar med AAS i ung ålder som jag gjorde.

Ja det påverkar negativt, för att svara på din fråga. Benmassan blir mindre tät och svagare, vilket ökar risk för skador. Hur det på sikt och äldre dar påverkar risken för benskörhet vet jag inte.
Citera
2025-04-22, 10:58
Medlem
Kan inte folk visa upp resultatet av sina kroppar efter att ha tränat med dopping. Hade varit kul
Citera
2025-04-22, 12:34
Medlem
Tillväxthormon är inte samma sak som testosteron.
Så nej. Din längd borde inte ha påverkats.

Däremot kanske du rubbat kroppens naturliga testohalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in