Staten och försäkringskassan konstaterar idag att dom hittade gängkopplingar hos ALLA assistansbolag.
De flesta vet ju vilka som utnyttjar assistansbluggen mest: Anländare från utland. Eftersom deras handikapp är svåra att bevisa/motbevisa pga dålig dokumentation från födseln.
Ändå öppnade Försäkringskassan en linje på Arabiska år 2015 , eftersom det var så många som ringde och frågade om ersättning och inte kunde språket.
"-Dom ringer och frågar om olika bidrag innan dom ens har kommit till Sverige" kommer jag ihåg att det handlade om
Nu sitter dom där och gapar av förvåning, försäkringskassan
När det var så tydligt redan då, vi minns ju assistansbluffen i Södertälje, den första föregångaren
Den ska ha varit sveriges dyraste rättegång och bara rättegången kostade 84 milj kr.
Utlänningar som kommit hit och mjölkas systemet.
https://omni.se/t/assistansharvan-i-...9-f186b40a6e42
Men Sverige fick alltså inte nog.
Under flyktingvågen 2015 öppnades linjer på arabiska, dit folk ringde och frågade om vilka bidrag dom kunde få i Sverige innan dom ens "flytt"
Hade man några frågor om det var man givetvis "rasist"
Det är fan inte riktigt klokt alltså
Jag HATAR sverige
Mina släktingar slet ryggen av sig för at bygga dfetta land, så ska vänsterfittor skänka bort allt till utlänningar som inte ens vill/borde va i landet
Hur känner ni kring detta
Dagens rubriker, Aftonbladet
Larmet: Kriminella plundrar assistansersättning
Citat:
I rapporten har man undersökt utbetalningar av Försäkringskassans ersättningar till de omkring 62 000 personer i Sverige som är aktiva inom eller bedöms ha samröre med kriminella nätverk. Den undersökta perioden är 2022–2023.
Den visar att:
Kriminella eller personer med kopplingar till dem arbetade på 62 av de största assistansbolagen.
83 av 699 undersökta bolag har särskilt nära koppling till den organiserade brottsligheten.
Det finns tecken på att kriminella, personer med kriminell koppling samt deras familjer missbrukar socialförsäkringen mer än övrig befolkning.
De kriminella lurar Försäkringskassan bland annat genom att överdriva brukares behov av assistans, utför inte assistans de får betalt för och förfalskar dokument från arbetsterapeuter, läkare och andra yrkeskategorier.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tansersattning