2025-04-21, 14:18
Medlem
För 1,5 år sedan skadade jag min axel, jag har en grad 3 ac ledseparation.
Sedan dess har jag hållit på med rehabövningar och byggt upp styrkan.
Jag begränsar mig från vissa sporter och undviker rörelser som tennis eller golfgungor eftersom det orsakar obehag och smärta i axeln. Jag vet inte om det kan skada eller förstöra min skada ännu mer?

Min axel orsakar knutor och stelhet i min nacke. Varje morgon vaknar jag med en tryckande känsla i huvudet, vilket skapar stort obehag och gör mig yr. Det är så illa att det påverkar mitt humör dagligen. Massage hjälper lite men jag måste göra det varje dag.
Den senaste tiden har jag även fått en knöl på nyckelbenet nära leden. Det gör inte ont men jag är rädd att det kommer att växa mer.
Är det överkompensation från ledseparationen? Är det orsak till för mycket träning/rehab. Eller något annat? Varför nu 1,5 år efter skadan.

Jag överväger operation, jag har fått två förslag: operation med hook-platta som tas bort efter några månader. Det andra alternativet är sentransplantat som tas från knät. Jag vet inte om senoperationen kan påverka mitt knä?

Jag har fått höra om hockeyspelare som blivit skadade som jag, och som opererades privat och var tillbaka och spelade kort efter.
Jag är villig att betala en privat klinik om det är en kirurg jag kan lita på.
Är det någon som vet namn på pålitliga, privata kliniker och kirurger i Sverige eller i närheten?
Jag har hört talas om en kirurg i Finland men känner inte till namnet, är det någon som vet?

Tipsa mig gärna om vad jag ska göra eller dela med dig av dina erfarenheter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in