2025-10-08, 18:58
Medlem
upplysas avatar
Stämningsansökan
Eskilstuna tingsrätt
B 1626-25
https://files.catbox.moe/yykb7r.pdf
Citera
2025-10-08, 19:07
Medlem
Angeliqas avatar
Vad hemskt att människorövarna separerade mamman och den tvååriga dottern.

Åklagaren yrkar på utvisning av endast sydsudanesen. Varför inte yrka för syrierna?
Citera
2025-10-08, 20:05
Medlem
Dödspatrullen
Citera
2025-10-09, 00:21
Medlem
När kommer domen?
Citera
2025-10-09, 00:22
Medlem
Jaha, det var 2 nappningar!
Citera
2025-10-09, 00:34
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassanikassan1882
Tre män från Strängnäs på väg att åtalas i kidnappningshärva
Nio personer, merparten från Sörmland,
Strängnäs och Sörmland, right

Citat:
Exauce Bokunyungu
Ali Abdi Ise
Benjamin Patay
Jens Niklas Vågberg
Diu Mangar Ayii Ngong, Tolkbehov engelska, medborgare i Sydsudan.
Aghyad Saad, Medborgare i Syrien, Sverige.
Abrham Efrem Woldeghebriel
Ahmad Sarjin, Medborgare i Syrien, Sverige.
Ack, dessa sörmlänningar ...
Citera
2025-10-09, 13:04
https://www.strengnastidning.se/nyhe...stbil/jdok0v1l

Samband mån tro?
Citera
2025-10-10, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wtfwtfwtfwtfwtfwtf
https://www.strengnastidning.se/nyhe...stbil/jdok0v1l

Samband mån tro?

Intressant (trots att artikeln är låst). Faktum är ju att det i kidnappningsmålets dagbok finns en målsägande sekretess 2 (som benämns sekretess NN 34 som målsägande i stämningen). I dagboksbladet finns även en misstänkt sekretess G, som inte häktats eller åtalas i målet. Målsägande sekretess 2 har det målsägandebiträde som sekretess G har som advokat. Jag har därför hela tiden misstänkt att det är samma person.

Det kan tänkas att den personen kommer att åtalas i ett annat mål, eller i en deldom i det här målet. Jag skulle inte bli förvånad om personen åtalas i ett annat mål och inte heller om det sker i Göteborg. Inte heller om personen visar sig häktad i det målet. Men det är förstås tänkbart att personen skrivits av som misstänkt under den senaste månaden.

Advokatens byrå har kontor i Stockholm, Södertälje, Strängnäs & Gnesta och jag gissar därför att han (det är en man) är från trakten.

Ingen som kan läsa hela artikeln. Det vore intressant att höra när det artikeln handlar om föregick och om det talas om någon man.
Citera
2025-10-10, 13:44
Medlem
Angeliqas avatar
Lång väntan på sekretessprövning av FUP.
Citera
2025-10-11, 03:11
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Intressant (trots att artikeln är låst). Faktum är ju att det i kidnappningsmålets dagbok finns en målsägande sekretess 2 (som benämns sekretess NN 34 som målsägande i stämningen). I dagboksbladet finns även en misstänkt sekretess G, som inte häktats eller åtalas i målet. Målsägande sekretess 2 har det målsägandebiträde som sekretess G har som advokat. Jag har därför hela tiden misstänkt att det är samma person.

Det kan tänkas att den personen kommer att åtalas i ett annat mål, eller i en deldom i det här målet. Jag skulle inte bli förvånad om personen åtalas i ett annat mål och inte heller om det sker i Göteborg. Inte heller om personen visar sig häktad i det målet. Men det är förstås tänkbart att personen skrivits av som misstänkt under den senaste månaden.

Advokatens byrå har kontor i Stockholm, Södertälje, Strängnäs & Gnesta och jag gissar därför att han (det är en man) är från trakten.

Ingen som kan läsa hela artikeln. Det vore intressant att höra när det artikeln handlar om föregick och om det talas om någon man.
Händelsen skedde 24 januari i år.
Totalt är 7 personer åtalade.
Hon hämta knarket i Björnlunda och körde vidare mot Katrineholm.
Hon hävda att hon skulle frakta det till Julita.

Åklagaren anser att hon instruerat och informerat två andra personer om åtgärder samt att hon varit med och bestämt mötesplats för vidaretransport av narkotikan.

Rättegången ska ha inletts i torsdags.
Citera
2025-10-11, 14:09
Medlem
Vem e detta! Har du stämningsansökan?
Citera
2025-10-11, 14:16
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Jag kan inte läsa hela artikeln men dagboksblad och stämningsansökan. Om det inte är som du tror borde jäv ha uppkommit. Misstänkt och målsägare i samma mål ska inte ha samma advokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in