Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-21, 23:28
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Barkarbystaden, naturligtvis. Jag har sedan många år spått att den nya stadsdelen kommer bli ett rövhål, likt många närliggande områden. Vi har redan sett lite överfallsvåldtäkter, skjutningar och annat som bidrar till att skapa en armhåla.

Är också en som förutspått det.
Fint område med närhet till naturen men fyfan för dräggen.
Störda är att dem fåtal gånger jag kört igenom där så har jag sett flera polisbilar på Gripengatan 28-30.
Då undrar jag hur ofta snuten är där när jag inte är i Sverige och kört förbi där.
Nä.. I det nya Sverige får man nog kolla upp sina grannar innan man flyttar in i ett område.
Citera
2025-04-22, 12:19
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Såg förvisso att detta är bostadsrätter och inte hyresrätter, alltså har dessa kriminella köpt sina lägenheter. Kollade på ratsit och såg att 3 personer i trapphuset har dolda uppgifter. Detta väcker enorma varningssignaler. Hur kan dessa typer med prickar i systemet ens få köpa lägenhet kan man ju undra? Hade jag varit granne med sånna personer hade jag flyttat direkt, det är väl en tidsfråga innan en granat sprängs i porten… upp med kameror i området om ni vill vara säkra

Dold träff =/= "prick i systemet". Du kan själv - straffad eller ej - ta bort dig från alla dessa svenska horungeregister (Ratsit, Mrkoll, Eniro, Hitta.se, Upplysning.se, etc.)

Fast nu blev jag osäker på om man dyker upp ens som "dold träff" då. Får söka på min egen adress och kolla, för jag är inte listad i något av dessa CP-register.
Citera
2025-04-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Är också en som förutspått det.
Fint område med närhet till naturen men fyfan för dräggen.
Störda är att dem fåtal gånger jag kört igenom där så har jag sett flera polisbilar på Gripengatan 28-30.
Då undrar jag hur ofta snuten är där när jag inte är i Sverige och kört förbi där.
Nä.. I det nya Sverige får man nog kolla upp sina grannar innan man flyttar in i ett område.

Är ofta i denna stadsdel och har i princip aldrig sett snutbilar på andra platser än vid olika affärer (mest systembolaget) där de då troligtvis är för att hantera snattare eller andra storskurkar.
Citera
2025-04-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Kommer eskalera när t-banan är klar

Du menar att man kommer få samma problem som man har i Duvbo idag?
Citera
2025-04-22, 14:57
Medlem
Citat:
Barkarbystaden, naturligtvis. Jag har sedan många år spått att den nya stadsdelen kommer bli ett rövhål, likt många närliggande områden. Vi har redan sett lite överfallsvåldtäkter, skjutningar och annat som bidrar till att skapa en armhåla.

Barkarbystaden har ju några år på nacken nu. Drygt 10 om jag inte räknar fel. Och under de åren har de vad jag vet varit förhållandevis få skjutningar (vad jag kan minnas så har vi 2 med dödlig utgång och så kanske ev ytterligare någon skjutning utan dödsoffer), inte ett enda sprängdåd (kan ha missat något) och ett par-tre överfallsvåldtäkter där iaf en av dem handlade om en taxibil som valde att åka dit för att chauffören skulle kunna begå våldtäkten hyfsat fritt från risk att åka dit då det skedde på den tiden stora delar av området var en byggarbetsplats.

Inte heller kan man se vad jag vet, att de grova brotten ökar mer än det naturliga för en stadsdel som växer (dvs fler människor = fler brott). Så att du under många år spått att stället kommer bli ett nytt rövhål är lite intressant. Vilka nya områden med flerfamiljsbostäder tänker du då är mindre riskfyllda för att bli just rövhål? Ett par trevåningshus i Danderyd kanske...
Citera
2025-04-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Det hände inatt, inga skador, inga gripna. De kommer inte komma nån vart med denna tråd. Polisen kommer inte få den hjälp dom önskar.

Hade någon haft information hade tråden fått rykande fart i princip direkt efter skottlossningen.
Ingen som orkar bryr sig om sånt skit längre..
Citera
2025-04-22, 15:22
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vilka nya områden med flerfamiljsbostäder tänker du då är mindre riskfyllda för att bli just rövhål? Ett par trevåningshus i Danderyd kanske...
Exempelvis.

Var detta en öm punkt, månne?
Citera
2025-04-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Bor tre personer med Dold Träff på ratsit där.

Finns ingen med dold träff på adressen, använd bank-id. Bara knep för att man ska köpa deras info om löner etc. Att reg kostar inget.
Citera
2025-04-22, 19:16
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Finns ingen med dold träff på adressen, använd bank-id. Bara knep för att man ska köpa deras info om löner etc. Att reg kostar inget.
Ah, ok. Man måste dock aktivt ta bort sig själv från Ratsit om man bara vill synas för bank-ID.
Citera
2025-04-22, 23:59
Medlem
Citat:
Exempelvis.

Var detta en öm punkt, månne?

Inte det minsta men det var bara så fånigt att måla ut denna lite trista stadsdel som ett kommande Rinkeby. För många bostadsrätter och studentbostäder för att det ska bli verklighet. Dessutom knappt några krogar. Stället är helt dött efter att ICA Maxi släckt ner för kvällen och poliserna behöver sällan åka dit. Ett stenkast därifrån ligger Söderhöjden. Där har du något helt annat. Trots avsaknad av vattenhål. Ett ställe där inga brevbärare vill jobba. Sedan har du Hjulsta, Akalla och Jakobsbergs centrum i närområdet, även det totalt annorlunda mot Barkarbystaden.

Barkarbystaden är stendött förutom de ytterst få gånger det skjutits där. Vilket är orsaken till att jag inte kan tänka mig att bo där. Bor hellre där jag bor nu även fast det både sprängs och skjuts här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in