• 1
  • 2
2025-04-21, 09:22
Medlem
Fröken Julies avatar
Barkarbyvägen 82 har fått hål i entrén. Någon som vet mer? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...s_consent=true
Citera
2025-04-21, 09:31
Medlem
grungewhores avatar
Bor tre personer med Dold Träff på ratsit där.
Citera
2025-04-21, 09:46
Avstängd
67arigGubbes avatar
Det hände inatt, inga skador, inga gripna. De kommer inte komma nån vart med denna tråd. Polisen kommer inte få den hjälp dom önskar.

Hade någon haft information hade tråden fått rykande fart i princip direkt efter skottlossningen.
Citera
2025-04-21, 09:57
Medlem
HBTKuks avatar
Barkarbystaden, naturligtvis. Jag har sedan många år spått att den nya stadsdelen kommer bli ett rövhål, likt många närliggande områden. Vi har redan sett lite överfallsvåldtäkter, skjutningar och annat som bidrar till att skapa en armhåla.
Citera
2025-04-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Barkarbystaden, naturligtvis. Jag har sedan många år spått att den nya stadsdelen kommer bli ett rövhål, likt många närliggande områden. Vi har redan sett lite överfallsvåldtäkter, skjutningar och annat som bidrar till att skapa en armhåla.
Kommer eskalera när t-banan är klar
Citera
2025-04-21, 10:11
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Kommer eskalera när t-banan är klar

Tror du verkligen det? Enligt mina beräkningar tar det typ 15 min att cykla till tex rinkeby därifrån. Alla kriminella har elcykel eller elsparkcykel. Varför skulle de åka tunnelbana och riskera att de fastnar där när man stänger banan vid brott? Kommer inte bli nån skillnad då de som vill ta sig dig gör det redan idag.
Citera
2025-04-21, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Tror du verkligen det? Enligt mina beräkningar tar det typ 15 min att cykla till tex rinkeby därifrån. Alla kriminella har elcykel eller elsparkcykel. Varför skulle de åka tunnelbana och riskera att de fastnar där när man stänger banan vid brott? Kommer inte bli nån skillnad då de som vill ta sig dig gör det redan idag.
Tror det blir stor skillnad. Lättare för vanligt folk att ta sig och fler bosätter sig där.
Då följer skräpet med.
Citera
2025-04-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ja är ju blå dvs Husby, Akalla som man förlänger
Citera
2025-04-21, 11:16
Medlem
Stackars Anna och Klara som inte hade någon aning om var de bosatte sig? Eller så visste de.
Kollat igenom listan för de som bor i huset, tänk att se sådana människor till och från hemmet varje dag, fyyyfarao säger jag, usch
Citera
2025-04-21, 11:16
Medlem
Troligtvis någon som de är ute efter som bor där i andra hand. Flera lägenheter i barkarbystaden ligger på närmare 20.000 i hyra. Själv tror jag att många står som målvakter på dessa lägenheter och sen hyr ut dem i andra hand.
Citera
2025-04-21, 11:30
Medlem
Såg förvisso att detta är bostadsrätter och inte hyresrätter, alltså har dessa kriminella köpt sina lägenheter. Kollade på ratsit och såg att 3 personer i trapphuset har dolda uppgifter. Detta väcker enorma varningssignaler. Hur kan dessa typer med prickar i systemet ens få köpa lägenhet kan man ju undra? Hade jag varit granne med sånna personer hade jag flyttat direkt, det är väl en tidsfråga innan en granat sprängs i porten… upp med kameror i området om ni vill vara säkra
Citera
2025-04-21, 12:38
Medlem
Citat:
Bor mitt i Barkarbystaden sen 5 år och stortrivs. De flesta som bor här är unga, dagsarbetande innevånare, småbarnsfamiljer, inte så många äldre.
Barkarbyvägen 82 ligger ju längre bort mot de nyaste bostadsområdena och kommer att ha mycket nära till nya T-banan uppgång Sveatorget.
Onödigt att måla fan på väggen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in