• 1
  • 2
2025-04-21, 23:28
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Barkarbystaden, naturligtvis. Jag har sedan mnga r sptt att den nya stadsdelen kommer bli ett rvhl, likt mnga nrliggande omrden. Vi har redan sett lite verfallsvldtkter, skjutningar och annat som bidrar till att skapa en armhla.

r ocks en som frutsptt det.
Fint omrde med nrhet till naturen men fyfan fr drggen.
Strda r att dem ftal gnger jag krt igenom dr s har jag sett flera polisbilar p Gripengatan 28-30.
D undrar jag hur ofta snuten r dr nr jag inte r i Sverige och krt frbi dr.
N.. I det nya Sverige fr man nog kolla upp sina grannar innan man flyttar in i ett omrde.
Citera
2025-04-22, 12:19
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Sg frvisso att detta r bostadsrtter och inte hyresrtter, allts har dessa kriminella kpt sina lgenheter. Kollade p ratsit och sg att 3 personer i trapphuset har dolda uppgifter. Detta vcker enorma varningssignaler. Hur kan dessa typer med prickar i systemet ens f kpa lgenhet kan man ju undra? Hade jag varit granne med snna personer hade jag flyttat direkt, det r vl en tidsfrga innan en granat sprngs i porten upp med kameror i omrdet om ni vill vara skra

Dold trff =/= "prick i systemet". Du kan sjlv - straffad eller ej - ta bort dig frn alla dessa svenska horungeregister (Ratsit, Mrkoll, Eniro, Hitta.se, Upplysning.se, etc.)

Fast nu blev jag osker p om man dyker upp ens som "dold trff" d. Fr ska p min egen adress och kolla, fr jag r inte listad i ngot av dessa CP-register.
Citera
2025-04-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
r ocks en som frutsptt det.
Fint omrde med nrhet till naturen men fyfan fr drggen.
Strda r att dem ftal gnger jag krt igenom dr s har jag sett flera polisbilar p Gripengatan 28-30.
D undrar jag hur ofta snuten r dr nr jag inte r i Sverige och krt frbi dr.
N.. I det nya Sverige fr man nog kolla upp sina grannar innan man flyttar in i ett omrde.

r ofta i denna stadsdel och har i princip aldrig sett snutbilar p andra platser n vid olika affrer (mest systembolaget) dr de d troligtvis r fr att hantera snattare eller andra storskurkar.
Citera
2025-04-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Kommer eskalera nr t-banan r klar

Du menar att man kommer f samma problem som man har i Duvbo idag?
Citera
2025-04-22, 14:57
Medlem
Citat:
Barkarbystaden, naturligtvis. Jag har sedan mnga r sptt att den nya stadsdelen kommer bli ett rvhl, likt mnga nrliggande omrden. Vi har redan sett lite verfallsvldtkter, skjutningar och annat som bidrar till att skapa en armhla.

Barkarbystaden har ju ngra r p nacken nu. Drygt 10 om jag inte rknar fel. Och under de ren har de vad jag vet varit frhllandevis f skjutningar (vad jag kan minnas s har vi 2 med ddlig utgng och s kanske ev ytterligare ngon skjutning utan ddsoffer), inte ett enda sprngdd (kan ha missat ngot) och ett par-tre verfallsvldtkter dr iaf en av dem handlade om en taxibil som valde att ka dit fr att chauffren skulle kunna beg vldtkten hyfsat fritt frn risk att ka dit d det skedde p den tiden stora delar av omrdet var en byggarbetsplats.

Inte heller kan man se vad jag vet, att de grova brotten kar mer n det naturliga fr en stadsdel som vxer (dvs fler mnniskor = fler brott). S att du under mnga r sptt att stllet kommer bli ett nytt rvhl r lite intressant. Vilka nya omrden med flerfamiljsbostder tnker du d r mindre riskfyllda fr att bli just rvhl? Ett par trevningshus i Danderyd kanske...
Citera
2025-04-22, 15:09
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Det hnde inatt, inga skador, inga gripna. De kommer inte komma nn vart med denna trd. Polisen kommer inte f den hjlp dom nskar.

Hade ngon haft information hade trden ftt rykande fart i princip direkt efter skottlossningen.
Ingen som orkar bryr sig om snt skit lngre..
Citera
2025-04-22, 15:22
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vilka nya omrden med flerfamiljsbostder tnker du d r mindre riskfyllda fr att bli just rvhl? Ett par trevningshus i Danderyd kanske...
Exempelvis.

Var detta en m punkt, mnne?
Citera
2025-04-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Bor tre personer med Dold Trff p ratsit dr.

Finns ingen med dold trff p adressen, anvnd bank-id. Bara knep fr att man ska kpa deras info om lner etc. Att reg kostar inget.
Citera
2025-04-22, 19:16
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Finns ingen med dold trff p adressen, anvnd bank-id. Bara knep fr att man ska kpa deras info om lner etc. Att reg kostar inget.
Ah, ok. Man mste dock aktivt ta bort sig sjlv frn Ratsit om man bara vill synas fr bank-ID.
Citera
2025-04-22, 23:59
Medlem
Citat:
Exempelvis.

Var detta en m punkt, mnne?

Inte det minsta men det var bara s fnigt att mla ut denna lite trista stadsdel som ett kommande Rinkeby. Fr mnga bostadsrtter och studentbostder fr att det ska bli verklighet. Dessutom knappt ngra krogar. Stllet r helt dtt efter att ICA Maxi slckt ner fr kvllen och poliserna behver sllan ka dit. Ett stenkast drifrn ligger Sderhjden. Dr har du ngot helt annat. Trots avsaknad av vattenhl. Ett stlle dr inga brevbrare vill jobba. Sedan har du Hjulsta, Akalla och Jakobsbergs centrum i nromrdet, ven det totalt annorlunda mot Barkarbystaden.

Barkarbystaden r stendtt frutom de ytterst f gnger det skjutits dr. Vilket r orsaken till att jag inte kan tnka mig att bo dr. Bor hellre dr jag bor nu ven fast det bde sprngs och skjuts hr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in