Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2025-04-22, 18:12
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Om du är 40 år så är du bara lite sen i utvecklingen men du kommer nog inse snart hur meninglösa dina lyxprylar egentligen är när dina vänner inte blir det minsta imponerad längre!

Stämmer inte, är 40 och ett par av mina vänner har t om erkänt de är avundsjuka på min bil samt att jag "har allt", en annan tävlar med mig och försöker bräcka mig på vissa fronter och kör upp det i nyllet, rätt jobbigt.
Citera
2025-04-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Om du är 40 år så är du bara lite sen i utvecklingen men du kommer nog inse snart hur meninglösa dina lyxprylar egentligen är när dina vänner inte blir det minsta imponerad längre!

Aldrig slagit dig att man kan lägga pengar på hobbys och annat för ens egen skull, och inte för att imponera på andra?

Är det bara sånt som är gratis som kan ge livskvalitet?
Citera
2025-04-24, 15:41
Medlem
Instämmer.
Gett 10 000 i månaden till rädda barnen?
Skit i hur andra gör.
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag känner att jag är mer nyfiken på varför du lägger näsan i blöt. Kan det vara möjligt att du känner att du måste ha bekräftelse för hur duktig du har varit.
Jag tycker ändå att det är ganska skönt att skita i vad alla andra har och inte har.
Jag mår verkligen bättre eller dåligt om folk har det bra eller dåligt.
Varför kan man liksom inte bara glida vidare och tänker på sig själv. Jag förstår mig inte på folk som tänker som dig. Kan det vara möjligt att du grymtar för att folk har 18 miljoner på kontot och tre bilar också?

Berätta gärna hur du tänker för att det låter lite spännande. Har du ingenting att göra på dagarna? Kan det vara möjligt att du brukar räkna hur många bilar som står på parkeringen?
Citera
2025-04-24, 15:42
Medlem
Man kan vara ensam och fattig i själen.
Att leva är svårt.
Var rädd om dig!

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Vart får du allt ifrån, känner du mig?
Jag sov nyss under stjärnorna på en öde naturstrand bland klippor i Almeria under 1.5 mån resa till Spanien igen och grillade med ett frisinnat holländskt par i husbil som stod parkerade 100m bort, annars var jag helt ensam, inte ett fotspår på stranden. Stora vågor som slog in. Måne som gick upp över havshorisonten på natten och starka stjärnor. En helt fantastisk upplevelse.
Citera
2025-04-24, 15:46
Antingen har de levt i överflöd som sedan skatteskulder kommit ikapp, varit spontana och lidit av shopaholic eller speldjävulen.
Citera
2025-04-24, 19:39
Medlem
pn222jws avatar
Fastigheter och bostäder har ju varit den största klassresan i Sveriges historia. Den heliga äganderätten. Men om det byggs en miljon nya bostäder är det slut med det.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in