Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En av Sveriges finaste städer med underbara människor.

Ja, mycket bra resmål.

Har hört att Malmö-borna är väldigt otrevliga.
Citera
2025-04-21, 11:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Skraj för vad?
Var du ute mitt i natten, själv eller?
Jag bor i Malmö, har bott här hela livet, tycker det faktiskt är lugnare nu än för några år sen.
Jag tycker man hör mer skit gällande sprängningar, mord, skjutningar, våldtäkter osv från andra håll än från Malmö.

Ja nej. Mer osäker då. Man kan ju skit om staden. Skulle vara detsamma då gällande Malmö. Om som du bott där hela livet. Vet du vilka platser som är lugna, vad som bör undvikas osv.
Citera
2025-04-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja nej. Mer osäker då. Man kan ju skit om staden. Skulle vara detsamma då gällande Malmö. Om som du bott där hela livet. Vet du vilka platser som är lugna, vad som bör undvikas osv.

Aha okey, det köper jag, att man kan känna sig osäker.
Är man från en av dom större städerna i Sverige så beter man sig säkert på ett sätt där man undviker saker utan att tänka på det.
Lite som urbefolkningen i vissa länder inte blir rånade av små gäng av gatubarn medans turisterna alltid blir utsatta, för urspungsbefolkningen vet vad dom ska titta efter, undvika, röra sig osv...
Citera
2025-04-21, 11:37
Medlem
Pannonias avatar
Som redan nämnts så är götet flera gånger värre än malmö. hela centrumkärnan är ett enda stort UNCHR ghetto och då är inte nordstan inräknat. för dålig koll på stockholm men det är säkert ett apnäste det också!
Citera
2025-04-21, 11:48
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Som rubriken lyder: Vågar man sätta sin fot i Malmö? Känns ju som att man riskerar sitt liv där

Vi hade ofta möten i arbetet i Malmö men dessa möten är nu förlagda till annan mer välfungerande destination. Malmö har mycket stora sociala problem vilket märks, och det är inte längre en svensk stad - en mångkulturell kaossituation Malmö har gemensamt med många andra svenska städer. Det som är speciellt med Malmö är att staden inte alls präglat sina invandrare med vad som kan definieras som svenskt, utan det svenska har istället präglats av flera olika etniciteter från MENA.

Du vågar åka till Malmö om du anpassar dig och tänker preventivt. Vissa områden är helt enkelt no go zone för exempelvsi vita svenskar.
Citera
2025-04-21, 11:56
Medlem
löls avatar
Halva Malmö har invandrarbakgrund.
Staden är delat kan man säga.

Östra Malmö bor det mest invandrare men även svenskar.

Västra Malmö bor det mest svenskar men även invandrare.
Västra Malmö blir mindre och mindre för varje år och svenskarna flyttar från Malmö till grannkommunerna. Det gör en del invandrare också för de vill inte heller bo där det är massa invandrare. Låter märkligt men så är det.

Skolorna ser inte precis ljusa ut. Och det är så Malmö utvecklas. Lika så hela landet på längre sikt
Citera
2025-04-21, 12:44
Medlem
Som någon som bor här tycker jag att Malmö blivit lugnare de senaste åren, jämfört med utvecklingen i Stockholm och Göteborg. Om du vågar sätta din fot här är det nog bara du som kan svara på. Helt ärligt känns inte ens ghettoområdena som Rosengård etc speciellt farliga. Hade nog inte vistats där nattetid som kvinna dock.
Citera
2025-04-21, 12:53
Avstängd
Citat:
Som rubriken lyder: Vågar man sätta sin fot i Malmö? Känns ju som att man riskerar sitt liv där

Förändrat ifrån när?

Du ser inte lika många äkta blondiner längre som man gjorde på 80-talet!
Till och med så färgar äkta blondiner sig svarta för att behaga ny svenskarna!

Det säger väl en del om Malmö och dom kvarvarande svenskarna 🤢🤮

Så visst det är förändrat
Citera
2025-04-21, 13:25
Medlem
heliotrops avatar
Tror Göteborg är värre nuförtiden. När jag är inne i stan ser jag mycket blattar men också väldigt många utländska studenter från normala länder typ Holland Spanien Usa, eller man hör ju deras språk. Så Malmö är internationellt också.
Inte särskilt svenskt längre tyvärr men en ung befolkning från övriga Europa och USA. Väldigt många spanjorer, unga, kan mina döttrar intyga. Ofta inom konst och kultur
Jag var med min ena dotter på ett café innan påsk och vi hörde ingen svenska, bara engelska och portugisiska och spanska. Unga människor. Trevligt men Sverige är det inte längre förutom i vissa stadsdelsar
Citera
2025-04-21, 13:29
Medlem
Staden är ju fin på ett sätt. Problemet är alla invandrare som tagit över staden och alla skåningar som finns där
Har släkt där nere tyvärr så man har inget val att åka ned ibland men inget jag helst vill göra.
Citera
2025-04-21, 13:44
Citat:

Nej det går absolut inte. Brukar hålla ner huvudet och gasa mig förbi så fort som möjligt när jag med några års mellanrum kör förbi Malmö via yttre ringvägen i riktning till/från Öresundsbron. Malmö är en stad som till 100% består av livsfarligt islamistiskt/kommunistiskt knarkarslödder.
Citera
2025-04-21, 13:51
Medlem
Jag var i Malmö för ett par veckor sedan och såg knappt en blatte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in