Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-21, 14:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Som rubriken lyder: Vågar man sätta sin fot i Malmö? Känns ju som att man riskerar sitt liv där

Malmö är lugnare nu än för 10 år sedan.. Problemet har flyttat till sthlm och gbg istället. Varför skulle malmö vara så farligt nu menar du?
Citera
2025-04-21, 14:34
Medlem
upplaenningens avatar
Jag har en bättre fråga, är Malmö verkligen värre än Stockholm?
Citera
2025-04-21, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vi hade ofta möten i arbetet i Malmö men dessa möten är nu förlagda till annan mer välfungerande destination. Malmö har mycket stora sociala problem vilket märks, och det är inte längre en svensk stad - en mångkulturell kaossituation Malmö har gemensamt med många andra svenska städer. Det som är speciellt med Malmö är att staden inte alls präglat sina invandrare med vad som kan definieras som svenskt, utan det svenska har istället präglats av flera olika etniciteter från MENA.

Du vågar åka till Malmö om du anpassar dig och tänker preventivt. Vissa områden är helt enkelt no go zone för exempelvsi vita svenskar.

Grejen är väl den att det finns väl ingenstans där man alls ens försökt att få invandrare att bli intresserad av svensk kultur? Allt det där klassas väl som rasism.
Jag tycker i vilket fall att invandrarna är mycket mer avspända i Malmö än i Stockholm, som på något sätt anammat attityden i Stockholm och säkert är det väl samma här i Malmö.
I annat fall tycker jag staden har utvecklat bra genom åren när det kommer till kultur och utbud, men frågan är väl hur länge det håller med en allt men sinande svensk befolkning? Så länge vi har hyfsat med danska turister, så länge det finns hyfsat med svenskar i kranskommunerna.
Prisutvecklingen här är också minst lika katastrofal som resten av landet och påverkar med, men fortfarande finns ett hyfsat stort och bra utbud.
Citera
2025-04-21, 15:26
Medlem
Kersers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Jag har en bättre fråga, är Malmö verkligen värre än Stockholm?

Både Stocholm och Göteborg är betydligt värre än Malmö.
Citera
2025-04-21, 15:33
Medlem
Är ju en del rån. Men det finns väl överallt.

Verkar som om de mest ger sig på män och yngre killar. Tjejer får vara ifred. Finns ju undantag med tjejer som blivit utsatta för rån/överfall.
Citera
2025-04-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Sluta tro på mediabilden av Malmö. Den stämmer inte ett dugg. Jag är i Malmö flera gånger om året och mitt på dagen inne i centrala Malmö är du lika trygg som du är hemma i din egen säng.

Det händer inte ett skit! Men jag skulle undvika förorterna och framförallt att vistas där efter mörkrets inbrott. Det är idiotiskt och det skulle jag inte få för mig.

Som sagt, mitt på dagen i Malmö stad: kolugnt. På natten: Vilda västern/ Mogadishu.
Precis, på dagen och tidiga kvällar, hur fredligt och trivsamt som helst, absolut inga hyenor stryker omkring som i Göteborg.
I nattens sena timmar kommer Malmös predatorer ut från sina hål och då är det bäst att hålla sig inomhus.
Citera
2025-04-21, 16:35
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerser

Håller helt med. Malmö har även lättsammare och trevligare atmosfär och mindre känsla av gäng som driver runt än Stockholm och främst Göteborg.
Citera
2025-04-21, 16:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Kriminaliteten har kanske gått ner. Men stan fjärmar sig allt mer från Sverige.
Citera
2025-04-21, 17:18
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Som rubriken lyder: Vågar man sätta sin fot i Malmö? Känns ju som att man riskerar sitt liv där

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Grejen är väl den att det finns väl ingenstans där man alls ens försökt att få invandrare att bli intresserad av svensk kultur? Allt det där klassas väl som rasism. Jag tycker i vilket fall att invandrarna är mycket mer avspända i Malmö än i Stockholm, som på något sätt anammat attityden i Stockholm och säkert är det väl samma här i Malmö. I annat fall tycker jag staden har utvecklat bra genom åren när det kommer till kultur och utbud, men frågan är väl hur länge det håller med en allt men sinande svensk befolkning? Så länge vi har hyfsat med danska turister, så länge det finns hyfsat med svenskar i kranskommunerna. Prisutvecklingen här är också minst lika katastrofal som resten av landet och påverkar med, men fortfarande finns ett hyfsat stort och bra utbud.

Ja de är mer avspända - för att Malmö är deras. Vi vet det, och de vet det. Alla MENA-invandrare gillar Malmö för "det känns som hemma".

Balkan känner sig inte hemma:
https://www.sydsvenskan.se/artikel/malmo-var-en-gang-min-stad-nu-kanner-jag-mig-inte-hemma-langre/

Hyresvärdar i Malmö avråder bostadssökande med svenskt namn från att bosätta sig i Malmös utsatta områden. De som bor i områdena reagerar nu starkt (för de är TOTALT insiktslösa eftersom de helt saknar svenska referensramar. Det enda de vet är att svensk samhällsstandard slår deras hemlandsstandard med hästlängder, men skillnaden är om än ännu större mellan svenskar och MENA-invandrare. Alla som är etniska svenskar, eller har nära vänskap med etniska svenskar, vet att det är extremt stor skillnad mellan random svensk och random MENA-invandrare):
https://www.sydsvenskan.se/2022-10-03/hyresgaster-om-utpekande-av-deras-omrade-nar-det-bara-ar-invandrare-sa-bryr-sig-ingen/

TS (och alla andra)
Artikelserie om Malmö:
https://timbro.se/smedjan/malmo-ar-det-farligt-att-vara-jude-inte-att-vara-antisemit/
https://timbro.se/smedjan/morka-utsikter-sveriges-valdshuvudstad/
https://timbro.se/smedjan/segregationen-sliter-sonder-malmo/

Om Rosengård:
https://timbro.se/smedjan/sa-skapas-ett-utanforskapsomrade/

Hamas och IS-kramarna i Malmö:
https://timbro.se/smedjan/dags-att-gora-upp-med-vurmen-for-gatans-parlament/
Citera
2025-04-21, 17:30
Medlem
Hur fan klarar man av sin vardag om man behöver fråga ”vågar man åka till Malmö” på FB 😂

Det bor ju ch jobbar ju trots allt en hel del människor i staden så skulle ju inte utsätta dig för en jättestor risk om du faktiskt testade.
Vågar man inte åka till en ny stad oavsett om det är Malmö, Gbg, London eller whatever behöver man ta sig i kragen och ta en risk (om man nu tycker det är en risk).
Citera
2025-04-21, 17:56
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucemus
Om du inte vågar och är en man så säger det allt, från vikingar till veklingar på några hundra år.

Ja HAHAHA man tycker nästan synd om dom små stackarna.
Citera
2025-04-21, 18:13
Citat:

Stockholm city är betydligt mer fredat än Malmö centrum.

Stockholm city är fortfarande svenskt, Malmö centrum är inte svenskt längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in