Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-21, 09:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
En av Sveriges finaste städer med underbara människor.

Ja, mycket bra resmål.
Citera
2025-04-21, 09:30
Medlem
proconsuls avatar
Malmö består av olika delar, vissa mer osäkra än andra. Man behöver ju inte ge sig in i Södra Sofielund eller Rosengård.
Citera
2025-04-21, 09:46
Medlem
bomhulls avatar
Varje stad i södra/mellan sverige har blivit förstörda av massinvandringen.
Historiskt så var malmö värst men nu är det ungefär lika illa överallt..
Dystopi skapad av hjärntvättade personer och sionisterna i toppen som vill förstöra det västerländska samhället
Citera
2025-04-21, 09:47
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Ryktet. Därför jag frågar?

Med tanke på att du frågar som du gör ska du hålla dig ifrån Malmö. Vi som bor här slipper helst ängsliga typer som dig med förutfattade meningar. Så ja, Malmö är jätteläskigt, du kommer bli mördad och våldtagen om du sätter din fot här.
Citera
2025-04-21, 09:53
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Man känner alltid ett visst obehag och åker inte dit i onödan. Vissa delar och tider på dygnet är värre än andra men vad som kan hända var som. Hade en kompis som blev knivrånad inne på Burger King på Gustav (torg i city) mitt på dagen runt 1979-80. Då är det ju inget mot vad som händer idag.

Ja, det är sant. Brukar vara gruppvåldtäkter av bögar samt skjutningar inne på hamburgerställena nästan varje gång jag är där.

Eller så är din anekdot från 45 år sen helt meningslös.
Citera
2025-04-21, 10:04
Medlem
rosalinjenhotwaryas avatar
Malmö är ganska trevligt ändå men nervvrak som du kan med fördel stanna hemma

Allt Gott
Citera
2025-04-21, 10:21
Medlem
Områden du KAN åka till är i huvudsak Gamla staden inom kanalen med stortorget och Gustav Adolfs torg, Västra Hamnen, Slottsstaden, Limhamn, Bunkeflostrand , Hohög och Virentofta. Här finns huvudsakligen bostadsrätter och villor, d.v.s. svenskar.

Områden med många hyreshus som du bör undvika är Kroksbäck, Fosie, Nydala, Augustenborg, Rosengården, Möllevången (även om många vänstermänniskor bor här).

Malmö har två ringleder som går från den östra infarten till den södra delen och områdena i syd, sydöst och ost inom den första ringleden bör undvikas.

Visst kan du stöta på MENA:iter även inom den första gruppen av områden, men de är färre till antalet och något säkrare att röra sig då det är många svenskar inom dessa områdena.

Dock, så verkar det som att många svenskar gradvis börjar dra sig ur staden och hitta nytt boende i den mån ekonomi och lediga bostäder inne i centrala Skåne medger. De svenskar som gör en poäng av att flytta till Malmö verkar mest vara personer med HBQT-bakgrund, extrema vänster och liberala åsikter samt någon "alternativ" form av livsstil.
Senast redigerad av Abetterworld 2025-04-21 kl. 10:25.
Citera
2025-04-21, 10:27
Avstängd
Malmö är ju en väldigt utspridd stad så det är lugnt på många ställen, det är t ex nästan 16 km mellan Kirseberg och Bunkeflostrand. Till ytan är nog Malmö en av Svergies största städer.
Citera
2025-04-21, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Sluta tro på mediabilden av Malmö. Den stämmer inte ett dugg. Jag är i Malmö flera gånger om året och mitt på dagen inne i centrala Malmö är du lika trygg som du är hemma i din egen säng.

Det händer inte ett skit! Men jag skulle undvika förorterna och framförallt att vistas där efter mörkrets inbrott. Det är idiotiskt och det skulle jag inte få för mig.

Som sagt, mitt på dagen i Malmö stad: kolugnt. På natten: Vilda västern/ Mogadishu.

Förorter i Malmö är Oxie o kanske tygelsjö, övrigt är stadsdelar

Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Områden du KAN åka till är i huvudsak Gamla staden inom kanalen med stortorget och Gustav Adolfs torg, Västra Hamnen, Slottsstaden, Limhamn, Bunkeflostrand , Hohög och Virentofta. Här finns huvudsakligen bostadsrätter och villor, d.v.s. svenskar.

Områden med många hyreshus som du bör undvika är Kroksbäck, Fosie, Nydala, Augustenborg, Rosengården, Möllevången (även om många vänstermänniskor bor här).

Malmö har två ringleder som går från den östra infarten till den södra delen och områdena i syd, sydöst och ost inom den första ringleden bör undvikas.

Visst kan du stöta på MENA:iter även inom den första gruppen av områden, men de är färre till antalet och något säkrare att röra sig då det är många svenskar inom dessa områdena.

Dock, så verkar det som att många svenskar gradvis börjar dra sig ur staden och hitta nytt boende i den mån ekonomi och lediga bostäder inne i centrala Skåne medger. De svenskar som gör en poäng av att flytta till Malmö verkar mest vara personer med HBQT-bakgrund, extrema vänster och liberala åsikter samt någon "alternativ" form av livsstil.

Varför gör du det inte lätt för dig:

Dra ett streck genom staden, allt till höger är skit och allt till väst är bra områden, minus Rosengård by the sea (Limhamns Sjöstad)
Senast redigerad av KFCnogger 2025-04-21 kl. 10:31.
Citera
2025-04-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kanske. Tycker det dock är mer farligt med Stockholm. Senaste gången jag var där var man skraj. Göteborg har man. Kan liksom alla gator, Kan springa om det blir fara.

Malmö mer osäkert. Har liksom bara varit där en gång.

Skraj för vad?
Var du ute mitt i natten, själv eller?
Jag bor i Malmö, har bott här hela livet, tycker det faktiskt är lugnare nu än för några år sen.
Jag tycker man hör mer skit gällande sprängningar, mord, skjutningar, våldtäkter osv från andra håll än från Malmö.
Citera
2025-04-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Ryktet. Därför jag frågar?

Ska du dit på semester eller bara besök över en dag eller du bara undrar allmänt?
Jag bor i Malmö och har bott här hela livet.
Då det finns så många utlänningar här och ibland så kan det vara svårt att veta om nån är utlänning eller inte (så länge du inte är kritvit med blont hår och blåa ögon) samt att staden är liten, alla känner alla eller rättare sagt, det finns alltid nån man känner som känner nån, så folk brukar inte bråka bara för att bråka.
Citera
2025-04-21, 11:02
Medlem
Inga problem sålänge du håller dig från narkotika scenen.
Var där nyligen, riktigt trevligt finns biografer med serveringstillstånd så man kan ta sig ett vinglas till filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in