Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-21, 01:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Kanske. Tycker det dock är mer farligt med Stockholm. Senaste gången jag var där var man skraj. Göteborg har man. Kan liksom alla gator, Kan springa om det blir fara.

Malmö mer osäkert. Har liksom bara varit där en gång.
Citera
2025-04-21, 01:17
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Som rubriken lyder: Vågar man sätta sin fot i Malmö? Känns ju som att man riskerar sitt liv där

Sluta tro på mediabilden av Malmö. Den stämmer inte ett dugg. Jag är i Malmö flera gånger om året och mitt på dagen inne i centrala Malmö är du lika trygg som du är hemma i din egen säng.

Det händer inte ett skit! Men jag skulle undvika förorterna och framförallt att vistas där efter mörkrets inbrott. Det är idiotiskt och det skulle jag inte få för mig.

Som sagt, mitt på dagen i Malmö stad: kolugnt. På natten: Vilda västern/ Mogadishu.
Citera
2025-04-21, 01:45
Medlem
Teus avatar
Citat:
Som rubriken lyder: Vågar man sätta sin fot i Malmö? Känns ju som att man riskerar sitt liv där
Nu har jag ingen jättekoll på specifikt Malmö, men Sigtuna och Stockholm har fler anmälda brott per capita än Malmö, och säkert fler oanmälda också. Det där med att Malmö skulle vara så jävla farligt är väl en utdaterad bild sedan förortsgängen i Stockholm började döpa sig efter djungelboken och agera därefter.
Citera
2025-04-21, 01:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det finns en del riktigt obehagliga ställen i Göteborg, men Nordstan och Centralen är inte så farliga, i synnerhet inte på dagen.
Göteborg ligger på 13:e plats i BRÅ:s tabell. Stockholm med kranskommuner är mer eller mindre alla representerade innan baksidan.
Citera
2025-04-21, 02:04
Medlem
Citat:
Nej det hade jag aldrig vågat

Bara kriminella och socialfall där
Citera
2025-04-21, 02:51
Medlem
Majsmannen2s avatar
Antar att fler dör i influensan än av oprovocerat våld.

Åk till Malmö men se till att tvätta händerna.
Citera
2025-04-21, 05:51
Medlem
Man känner alltid ett visst obehag och åker inte dit i onödan. Vissa delar och tider på dygnet är värre än andra men vad som kan hända var som. Hade en kompis som blev knivrånad inne på Burger King på Gustav (torg i city) mitt på dagen runt 1979-80. Då är det ju inget mot vad som händer idag.
Citera
2025-04-21, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Antar att fler dör i influensan än av oprovocerat våld.

Åk till Malmö men se till att tvätta händerna.

Fler dör på jobbet för att arbetsgivare inte tar arbetsmiljön på allvar än vad det dör folk i gängskjutningar. Ändå är det bara den ena som diskuteras i media och skrämmer upp småstadskultingar som TS
Citera
2025-04-21, 07:32
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Fler dör på jobbet för att arbetsgivare inte tar arbetsmiljön på allvar än vad det dör folk i gängskjutningar. Ändå är det bara den ena som diskuteras i media och skrämmer upp småstadskultingar som TS
Äntligen ett vettigt svar!!! TACK för det!
Citera
2025-04-21, 07:38
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Det finns områden du bör undvika, särskilt nattetid, utöver det så är det helt ok att besöka Malmö. Det mysigaste området är inom kanalenom det är pubbar och pittoreska medeltida hus du vill se. Känner du dig lite vågad kan du sikta på lite billigare pubbar på Möllan, men då ökar dock risken för "spännande möten"
Citera
2025-04-21, 07:43
Medlem
Jag tycker det var värre för typ 15-20 år sedan.
Då var det enbart ungdomsgäng som strök runt ute på nätterna för att ställa till jäkelskap eller råna någon. Nuförtiden är det alla möjliga ute på nätterna.
Sedan är ju Malmö fortfarande parkernas stad och det är väl kanske inte så lämpligt att stryka runt där på nätterna.
Jag skulle säga att den största risken idag är att man kan bli skjuten av misstag om man rör sig på mörka platser, speciellt i orten, och någon gängkriminell får för sig att man förföljer dem eller något.
Sedan ser Malmö visserligen mer ut som Beirut idag rent demografiskt.
Senast redigerad av Kammadaj 2025-04-21 kl. 08:15.
Citera
2025-04-21, 08:56
Medlem
Vågar ja.

Lust att röra mig bland blattar och ghetto svennar?

Nej tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in