2006-09-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael666
I övrigt förstod jag inte ett jota av de du skrev, lessen...

Skrivier lite otydligt när jag e trött.
Snor man tvättmedel så har man antagligen nån anledning. En gissning är att han/hon har ont om pengar eller liknande. Ska man sno o tjäna en slant så snor man ju lixom inte tvättmedel.

Tycker därför du ska lägga ner en lapp istället för o sabba personens tvätt. Har han/hon ont om pengar sabbar du kanske riktigt ordäntligt.
Va lite hygglig, lägg lapp o säg att han/hon får fråga ifall han vill ha tvättmedel istället (o skriv att du häller blekmedel i nästa gång om han/hon snor)!
Då lär ju personen hålla sig borta.
Citera
2006-09-03, 00:32
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonioE
Skrivier lite otydligt när jag e trött.
Snor man tvättmedel så har man antagligen nån anledning. En gissning är att han/hon har ont om pengar eller liknande. Ska man sno o tjäna en slant så snor man ju lixom inte tvättmedel.

Tycker därför du ska lägga ner en lapp istället för o sabba personens tvätt. Har han/hon ont om pengar sabbar du kanske riktigt ordäntligt.
Va lite hygglig, lägg lapp o säg att han/hon får fråga ifall han vill ha tvättmedel istället (o skriv att du häller blekmedel i nästa gång om han/hon snor)!
Då lär ju personen hålla sig borta.

Åk du in på Rosengård i Malmö och lägg lite lappar här och där med så kan vi se om små lappar gör susen på busen.
Citera
2006-09-03, 00:38
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Just därför låter jag paketet vara kvar i tvättstugan.

Från en tvättid till nästa?
Inte undra på om det försvinner om folk lämnar det så långa stunder, en vecka eller mer.

Citera
2006-09-03, 02:01
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Smyg ned några rakblad eller andra mindre, vassa, metallföremål (spik, skruv osv) i tvättmedlet bara -- märker tjuven det inte då han/hon häller på tvättmedlet så får dom sina kläder strimlade. Och om dom märker det så kanske dom låter det vara ifred...
Citera
2006-09-03, 08:42
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av December
Typiskt svenskt snikobeteende att stjäla i tvättstugan. Jävla white trash.

Svenskt beteende? Nysvenskt beteende kanske...
Citera
2006-09-03, 09:34
Medlem
m96mafrs avatar
Pulvrisera någon alkalisk metall

..och lägg i tvättmedlet! Skämt åsido, jag skulle aldrig ställa mitt tvättmedel i en tvättstuga. Klåfingriga typer finns överallt.
Citera
2006-09-03, 12:03
Medlem
dhimmis avatar
Citat:
Hallå FB!

Vad hade ni gjort om ni varit i min situation?
Kom hem igår och upptäckte att kattfan pissat ner hela sängen. River ihop allt och beger mig ner i tvättstugan för att tvätta bort pisset.
Laddar maskinerna och upptäcker då att nån tömt min 2kg förpackning med tvättmedel, en oöppnad förpackning. Katten fick sig en jävla omgång men jag kan inte riktigt släppa att nån stulit mitt tvättmedel. Jag bor i ett hus med ca 10 lägenheter så man vet ju vilka alla är.
Funderar på att fylla en tvättförpackning med något trevligt pulver som förstör kläder och sen skriva mitt namn på den förpackningen. Om nån då tar av mig igen så skulle det då bli dyrt.
Är detta nåt man kan åka dit på? Vad skulle ni ha gjort.

Katten är förövrigt förlåten.

Du har ju kvar förpackningen, så se nu bara till att skaffa fingeravtryck från alla boende i huset så att du i lugn och ro kan styra upp din hämnd. Ett öga för ett öga gäller naturligtsvis inte vid såna här tilltag.
Citera
2006-09-03, 20:27
Medlem
Mikael666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Från en tvättid till nästa?
Inte undra på om det försvinner om folk lämnar det så långa stunder, en vecka eller mer.

Som jag skrev så bor det ca tio familjer i huset, lite alla känner alla ställe. Det var dels det sen att nån tömt hela paketet (2kg). Hade det varit så att nån tagit en skopa så hade det inte varit lika farligt. De flesta lämnar sina grejer nere mellan tvättar. Men som jag skrev, det jag blev mest arg över var att nån tog ett helt paket.
Citera
2006-09-04, 17:18
Medlem
Squalos avatar
Många ser sin chans att sno när dom inte blir påkommna...

Även Squalo har blivit av med ett halvt paket tvättmedel i tvättstugan.

Självklart ska det hämnas. Nu gjorde inte jag det, men ändå.
Citera
2006-09-09, 13:08
Medlem
Megons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Det där kan ju slå fel, det kan ju vara en annan granne, Tant Agda 87 år, som för en gång skull glömt tvättmedlet hemma och ser att det står kvar en förpackning tvättmedel i tvättstugan. "Gud så bra" tänker Agda, som nu inte behöver ta rullatorn 100 meter tillbaka till sin dörr för att hämta sitt eget tvättmedel. Agda tar en dos tvättmedel och lägger en femtiolapp under paketet. Men när Agdas tvätt sedan är klar upptäcker hon att kläderna inte är sig lika längre...

Och det tror du en snål pensionär gör? ICKE!

Blanda nu ner lite kaustiksoda i ditt tvätmedel och lämna det i tvättstugsan, det är det enda rätta i dagsläget! Hämnden skall vara ljuv!
Citera
2006-09-09, 13:44
Bannlyst
Även jag har råkat ut för att någon snott tvättmedel av mig. Man förvånas av att det finns så billiga tjuvar (otroligt).

Kaustiksoda låter som en bra hämd .
Citera
2006-09-09, 13:47
Medlem
[SIZE=2]Jag säger som Ruskigbuss: varför lämnar ni tvättmedel i tvättstugan? Ta med er det när ni tvättar i stället. Klädstölder däremot är väl lite mer svårlöst.[/SIZE]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in