• 1
  • 2
2006-08-28, 16:08
Medlem
Mikael666s avatar
Hallå FB!

Vad hade ni gjort om ni varit i min situation?
Kom hem igår och upptäckte att kattfan pissat ner hela sängen. River ihop allt och beger mig ner i tvättstugan för att tvätta bort pisset.
Laddar maskinerna och upptäcker då att nån tömt min 2kg förpackning med tvättmedel, en oöppnad förpackning. Katten fick sig en jävla omgång men jag kan inte riktigt släppa att nån stulit mitt tvättmedel. Jag bor i ett hus med ca 10 lägenheter så man vet ju vilka alla är.
Funderar på att fylla en tvättförpackning med något trevligt pulver som förstör kläder och sen skriva mitt namn på den förpackningen. Om nån då tar av mig igen så skulle det då bli dyrt.
Är detta nåt man kan åka dit på? Vad skulle ni ha gjort.

Katten är förövrigt förlåten.
Citera
2006-08-28, 16:13
Medlem
maxipaxis avatar
Det låter ju som tvättäkta zigenarfasoner.(fick man med en vits också!)

Bunta ihop och slå ihjäl kanske? Riktigt svinigt beteénde iaf.

Ditt pulverhyss låter riktigt lockande. Testa det och du kan ju knappast råka illa ut. Det är väl deras problem om dom är så jävla dumma att dom tallar på andras grejer.
Citera
2006-08-28, 16:15
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag har aldrig lämnat något i en gemensam tvättstuga som jag trodde jag skulle få behålla. Så mitt råd är - behåll tvättmedlet hemma och ta med varje gång du tvättar.
Citera
2006-08-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael666
Hallå FB!

Vad hade ni gjort om ni varit i min situation?
Kom hem igår och upptäckte att kattfan pissat ner hela sängen. River ihop allt och beger mig ner i tvättstugan för att tvätta bort pisset.
Laddar maskinerna och upptäcker då att nån tömt min 2kg förpackning med tvättmedel, en oöppnad förpackning. Katten fick sig en jävla omgång men jag kan inte riktigt släppa att nån stulit mitt tvättmedel. Jag bor i ett hus med ca 10 lägenheter så man vet ju vilka alla är.
Funderar på att fylla en tvättförpackning med något trevligt pulver som förstör kläder och sen skriva mitt namn på den förpackningen. Om nån då tar av mig igen så skulle det då bli dyrt.
Är detta nåt man kan åka dit på? Vad skulle ni ha gjort.

Katten är förövrigt förlåten.

Gör så du
Men sätt inte ditt namn på förpackningen
Citera
2006-08-28, 16:19
Medlem
tjaboooos avatar
kan ju fylla en sköljmedelsflaska med 50/50 sköljmedel och klorin så blir det ju lite blekt.
Citera
2006-08-28, 16:22
Medlem
Mikael666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Gör så du
Men sätt inte ditt namn på förpackningen

Men om jag inte sätter namnet på förpackningen kan ju idioten säga att han trodde att det var hans tvättmedel. Om mitt namn står där så får han/hon ju skylla sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag har aldrig lämnat något i en gemensam tvättstuga som jag trodde jag skulle få behålla. Så mitt råd är - behåll tvättmedlet hemma och ta med varje gång du tvättar.

Nej, och fr.o.m. nu kommer inte jag att göra det igen. Jag hade aldrig gjort det om det var ett större bostadshus. Men naiv som jag tydligen är så trodde jag att det var lugnt när det är så få som bor där.

Inte hade idioten vett att kasta förpackningen efter sig heller, ställde snyggt tillbaka den i hyllan efter att han/hon tömt den.
Citera
2006-08-28, 16:25
Medlem
aac_rippers avatar
Sköljmedel + Klorin ska jag använda i min tvättstuga. Som hämnd för en tidigare incident.
Citera
2006-08-28, 16:32
Medlem
Mikael666s avatar
Någon som har något bra tips på vattenlösligt pulver som orsakar frätskador på kläder. Det får inte vara starktfrätande så någon person blir skadad. Vill bara förstöra tvätten.
Eller något start blekmedel i pulverform.
Citera
2006-08-28, 16:35
Medlem
LadyTieras avatar
typ målarsoda eller något liknande ser ut som tvättmedel
Citera
2006-08-28, 16:44
Medlem
Davemans avatar
Köp en flaska kausiksoda, mal ner så bitarna blir mindre och blanda ihop med tvättmedlet. Sedan invänta ditt tattaroffer..

Edit: läste på lite och det kanske inte är så bra varken för maskinen eller ditt offer. :P Men skulle det inte fungera susens med något färgämne...
Citera
2006-08-28, 16:49
Medlem
Frantics avatar
Jag skulle inte lämna något i tvättstugan, även om mina grannar är hyggliga typer, så tar jag alltid hem tvättmedlet när jag är klar.
Citera
2006-08-28, 16:50
Medlem
Vardons avatar
kaustiksoda, pulver, 36-857 på biltema. Kanske inte så hälsosamt för avloppet men personen lär ju få sig en överraskning ialla fall...

En mer svensk lösning är att lägga en lapp i paketet med "Tjyv" skrivet på.

Maskindiskmedel hur blir det tro?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in