Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-20, 09:52
Medlem
Vad vet vi?

Citat:
En man har hittats död i en bil i norra Stockholm, skriver polisen.
Polisen utreder det i nuläget som ett misstänkt mord.

Expressen
Senast redigerad av Bekannelse 2025-04-20 kl. 10:18.
Citera
2025-04-20, 09:54
Medlem
RickardAnderssons avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rPjg0A/misstankt-mord-person-hittad-dod-i-bil
Citat:
Strax innan klockan 02 larmades SOS om en bilbrand på en parkering vid Botaniska trädgården i området Frescati i Stockholm.

När räddningstjänsten kom dit upptäckte de att det var en person i den brinnande bilen.

Den döde har ännu inte identifierats. Enligt uppgifter till Aftonbladet ska personen ha suttit i en hyrbil.
Senast redigerad av RickardAndersson 2025-04-20 kl. 09:56.
Citera
2025-04-20, 10:22
Medlem
4/20 och Botaniska trädgården... Cannabisleverans som gick på sne?
Citera
2025-04-20, 10:28
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Frescati har ju haft mord förut, var det inte en fastighetsägare som mördades där för ett antal år sedan? Samma aktörer som ser det som en bra plats att mörda ostört på? Ser nu efter en googling att Frescati verkar vara rensa slaktarplatsen, många mord i området. Ostört område att mörda på. Skulle jag vara i den kriminella sfären och någon stämde möte med mig vid Frescati skulle jag nog dra öronen åt mig.
Om det är uppgörelser mellan gängkriminella, hur fan ska motståndarsidan veta att offret kör hyrbil, än mindre veta regnumret på hyrbilen?

Totalt ologiskt.
Citera
2025-04-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Om det är uppgörelser mellan gängkriminella, hur fan ska motståndarsidan veta att offret kör hyrbil, än mindre veta regnumret på hyrbilen?

Totalt ologiskt.
Om det inte var ett spontant infall att skjuta ihjäl någon så kan man väl tänka sig att det funnits kommunikation via tex signalappen, nån har goat nån o pang.
Eller så var han skjuten på annan plats och sen transporterad till platsen för bilbranden.
Den här typen av möten sker väl mer eller mindre på just platser utan så mkt förbipasserande.
Citera
2025-04-20, 10:37
Citat:
Snarare strategiska avrättningar av problematiska affärsbekanta. Stämma möte och så poff. Vänner ena dagen, svekfulla fiender nästa. Det är en psykopatisk värld, den kriminella världen. Googlar man får man upp massa mystiska dödsfall runt Frescati. Tror ju inte direkt det handlar om gatugängen med fantasifulla namn utan brottsligheten på långt högre nivå.
Det förklarar fortfarande inte användandet av hyrbilar. Då blandar man ju bara in hyrbilsföretaget i polishärvan som kommer vilja veta varför deras bil använts i dådet.

Jag kan förstå om man kör bilar med falska nummerplåtar för att avleda onödig uppmärksamhet från civila men just detta med hyrbilar förstår jag inte.
Citera
2025-04-20, 10:40
Medlem
Citat:
Det förklarar fortfarande inte användandet av hyrbilar. Då blandar man ju bara in hyrbilsföretaget i polishärvan som kommer vilja veta varför deras bil använts i dådet.

Jag kan förstå om man kör bilar med falska nummerplåtar för att avleda onödig uppmärksamhet från civila men just detta med hyrbilar förstår jag inte.
Förstår inte vad problemet med hyrbil är? Offret hyr bil och mördas sedan. Vad kan problemet vara?
Citera
2025-04-20, 10:42
Citat:
Förstår inte vad problemet med hyrbil är? Offret hyr bil och mördas sedan. Vad kan problemet vara?
Ja det är väl en sak att hyra bil på fritiden om man är normal-Svensson.

Är man nära förestående att bli avrättad så är det mer suspekt och legitimt att ifrågasätta varför offret behövde hyra bil? Vad är det som är så svårt att begripa?

När det kommer till mord vill man gärna ifrågasätta och vända på varje sten som finns. Detta är en av stenarna.
Citera
2025-04-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ja det är väl en sak att hyra bil på fritiden om man är normal-Svensson.

Är man nära förestående att bli avrättad så är det mer suspekt och legitimt att ifrågasätta varför offret behövde hyra bil? Vad är det som är så svårt att begripa?

När det kommer till mord vill man gärna ifrågasätta och vända på varje sten som finns. Detta är en av stenarna.
Du menar att offret visste att han skulle bli avrättad och åkte till Frescati ändå? Låter inte troligt, troligare är att offer och mördare stämmer träff för att diskutera affärer eller dylikt och mördaren alltså lurar offret i fällan.

Googla mord Frecati, rena slaktarplatsen. Samma krets som använder det som avrättningsplats?
Citera
2025-04-20, 10:54
Citat:
Du menar att offret visste att han skulle bli avrättad och åkte till Frescati ändå? Låter inte troligt, troligare är att offer och mördare stämmer träff för att diskutera affärer eller dylikt och mördaren alltså lurar offret i fällan.

Googla mord Frecati, rena slaktarplatsen. Samma krets som använder det som avrättningsplats?
Jag frågar vad motivet kan vara att använda en hyrbil istället för ens egen bil?

Jag ser inget naturligt samband mellan företeelsen att köra hyrbil i syfte att ta sig till en affärsuppgörelse och att avstå från att ta en civil bil.

Man har gjort ett val av fordon och måste således ha ett ställningstagande bakom valet.
Citera
2025-04-20, 11:13
Citat:
Ligger du inom autismspektrat? Jag har redan svarat på din fråga.
Du har bara angett att offret åkt till platsen för en affärsuppgörelse varvid han blivit lurad och även formulerat det som att det inte är konstigt att han skulle ta en hyris dit.

Inte angett något rationell anledning till varför hyrbilar skulle vara att förespråka.

Men visst, det kanske är dumt att fråga någon som inte vet då jag gissar att du inte håller till i den undre världen. Gissar på någon form av politiker baserat på hur du drar dig för att svara.
Citera
2025-04-20, 11:22
Medlem
Citat:
Snarare strategiska avrättningar av problematiska affärsbekanta. Stämma möte och så poff. Vänner ena dagen, svekfulla fiender nästa. Det är en psykopatisk värld, den kriminella världen. Googlar man får man upp massa mystiska dödsfall runt Frescati. Tror ju inte direkt det handlar om gatugängen med fantasifulla namn utan brottsligheten på långt högre nivå.

Lägg därtill att området är helt dött kl02 på en lördagsnatt, och man kan lämna platsen på 3sekunder med tanke på avståndet till e18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in