Citat:
Ursprungligen postat av
ElakBoll
Jag tror du missförstår lite här. Frustrationen uppkommer inte (främst) av att korken rent mekaniskt skulle vara FÖR svår att handskas med eller OMÖJLIG att lyckas få bukt med, den kommer av att man mot sin vilja påtvingats en mycket sämre lösning som gör både drickandet och påskruvandet av korken mycket svårARE än det var förut med en massa extra meckande och potentiellt droppande/kladdande utan att tillföra någon som helst positiv praktisk nytta.
Jag har aldrig någonsin tidigare slängt en plastkork i naturen (eller plastpåse, godispapper eller ens så mycket som ett tuggummi, jag är tvärtom en sådan som vanligtvis brukar ta med även andra människors skräp hem och slänga tillsammans med mina egna sopor) men nu slänger jag varenda korkjävel åt helvete var jag än står bara som en ren protest mot den här knäpplagen, i hopp om att politikerna så småningom ska vakna och inse hur idiotiskt beslutet var.
Jag har faktiskt gått över till att endast dricka mineralvatten i flaska istället för kranvatten och ser till att dricka dem utomhus under långpromenader bara för att få fler korkar att slänga. Det har helt enkelt blivit en ny liten hjärtefråga för mig som jag verkligen brinner för och på sätt och vis nästan som en givande liten hobby samtidigt. Ett trevligt litet tidsfördriv som ger frisk luft och motion och som man mår bra av ända in i själen. Man känner att man gör en samhällsnytta helt enkelt.
Vissa protesterar genom att limma fast sig i motorvägar eller kasta soppa på konstverk och andra genom att slänga plastkorkar i naturen, visst är det fint att vi alla får komma till tals på våra helt egna små vis?
Tror det är du som missbedömer din egen förmåga, det är väldigt vanligt bland korkade personer.. Personligen upplever jag det varken svårare att dricka eller svårare att skruva på korken, jag sätter korken åt ett håll där den inte blir i vägen samt sätter tillbaka korken rakt så att den gängar i som vanligt.
Att du har problem med korken är ju som sagt för att du har bristande förmåga att hantera den, vilket är något man missbedömde och inte tog hänsyn till när man gjorde den här designen. Man bör göra en ny design och låta den testas av apor innan det massproduceras, så man ser att den svagsinta delen av befolkningen klarar av att hantera korken.
Att du är svagbegåvad styrks ju av ditt resonemang inlägget. Att du inte ens förstår själv att mer nedskräpning leder till ännu hårdare reglering visar ju hur dum du är, men du verkar ju iaf inse att du ligger på samma korkade nivå som folk som limmar fast sig på motorvägen.