Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsi2009
Vad var motivet?

Det vanliga gissar jag. Bo sade nej och tack och hej. Det kunde han inte ta.

Tydligen var sista dag i rätten den 2025-11-14, ( fortsatt huvudförhandling). Domen borde komma inom kort. Påminner om den som stalkade bi@nca I.
Citera
2025-11-25, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Det vanliga gissar jag. Bo sade nej och tack och hej. Det kunde han inte ta.

Tydligen var sista dag i rätten den 2025-11-14, ( fortsatt huvudförhandling). Domen borde komma inom kort. Påminner om den som stalkade bi@nca I.

Domen ska tydligen komma idag kl 11, enl Mail från tingsrätten.
Citera
2025-11-25, 11:14
Medlem
BrunkeMundts avatar
9 års fängelse blev det!

Vilken störd jävla nolla han är. Knappt tillsammans med en brud i tre månader, blir olyckligt kär och intalar sig själv att han är befogad till en mordisk upprättelse?

Snacka om att kasta bort sitt liv för något som hade förmodligen varvat ner efter några månader.

Tips från coachen: gå vidare med ditt liv
Citera
2025-11-25, 12:05
Medlem
Bra podd: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k0WKeQ/stalkern-friskforklarad-doms-till-fangelse
Citera
2025-11-25, 12:42
Avstängd
Kvarter 8: Amerika

Kvillepiren 12
Kvarter 8: Amerika

Så här verkade han bo så han kommer att trivas på anstalten - fick han doppa mycket

9 000 kr./md.

1 rum

27 m²
Kvarter 6: Fredrikshavn

Kvillepiren 12
Kvarter 6: Fredrikshavn

9 300 kr./md.

1 rum

29 m²
Citera
2025-11-25, 13:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
En uppdatering: https://www.tv4.se/artikel/6oK6mBu80LDstgv1rXvGTs/polisens-teori-stalker-skulle-kidnappa-och-moerda-kvinna?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link

Polisen hittade en väska i fordonet som var fylld med olika föremål som polisen misstänker skulle användas mot kvinnan, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna. Utifrån fynden har polisen arbetsteorin att han skulle föra bort och mörda henne.

Bland annat hittades en spruta, handfängsel, spade och större plastpåsar. Även maskering och en peruk fanns i skåpbilen, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.

Dessutom hittades föremål som polisen tror kan ha köpts för att dölja spår, såsom olika typer av städutrustning och handskar.

I bilen, som ställdes på för några veckor sedan, fanns också omfattande kamerautrustning och annan elektronik, enligt samma uppgifter.

Den misstänkte har tidigare bedömts vara allvarligt psykiskt störd. För omkring tio år sedan beslutades det om att han ska få sluten tvångsvård med ”kvalificerad psykiatrisk dygnetruntvård”. ”

Fel person på de anklagades bänk - det är ju sjukhus o läkare som skall åtalas o dömas.

Hur kunde han släppas ut utan att vara färdigvårdad.

Vad är kvalificerade psykatrisk tvångsvård 24/7 o hur vårdas han när han sover
Citera
2025-11-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Domen ska tydligen komma idag kl 11, enl Mail från tingsrätten.

Tingsrättens dom B 7892-25

https://delafil.se/2bb565b57ed71a93/Stockholms_tingsrätt_B_7892-25_Dom_20251125.pdf
Citera
2025-11-25, 17:03
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Fel person på de anklagades bänk - det är ju sjukhus o läkare som skall åtalas o dömas.

Hur kunde han släppas ut utan att vara färdigvårdad.

Vad är kvalificerade psykatrisk tvångsvård 24/7 o hur vårdas han när han sover

Blir nog inte bättre ifall han hamnar i en delad cell med en annan intagen.
Citera
2025-11-25, 17:37
Avstängd
ScheriffenIRomas avatar
Gm har ett vanligt och inte så lätt-googlat namn :/
Citera
2025-11-26, 22:31
Avstängd
ScheriffenIRomas avatar
Finns bilder på honom? Länkar till Facebook?
Citera
2025-11-26, 22:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScheriffenIRoma
Finns bilder på honom? Länkar till Facebook?
Ja finns bilder på honom i FuP fil 96. Länkar till FUP finns på nån sida tillbaka.
Citera
2025-11-26, 23:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVecchiaDonna
Bara jag som ser ett mönster i tråden? På kort tid har det kommit in tre nystartade konton med en post vardera som alla försöker misstänkliggöra BO.

OnT: Ett av de allvarligare stalkingfallen jag läst om i Sverige på senare år. Häpnadsväckande läsning i FUP. Det är alltså inte bara GM som misstänks för brott; en nära anhörig har också delgivits misstanke. Jag vet inte status på den misstanken eller hur rubriceringen lydde, men som jag minns det var det antingen underlåtelse att anmäla brott eller skyddande av brottsling.

Det som inte riktigt framgår är om GM verkligen hade förmåga att genomföra brottet. Det tycker jag är det stora frågetecknet efter att ha läst FUP. Känslan är att GM är mer än lovligt valhänt. Inköpen av prylar och stalkingen i BO:s grannskap tyder onekligen på att han hade något sorts avsikt, men steget är ganska långt till att faktiskt göra det.

Instämmer till fullo att det är ett av de värsta stalkingfallen jag har läst om. Absolut syns det ett mönster i tråden från konton med endast ett få antal inlägg.

Avsikten att döda finns ju där.
Det är bara att se på sid245 i aktbilaga 96, där han den 2 februari skriver i WhatsApp till sin syster:

”Detta kommer att bli slutet för mig. Jag har bestämt mig. Så snälla försök inte övertala eller påverka mig för att ändra de beslut”

2 minuter senare skickar han ett nytt meddelande där han skriver:

”Min plan är att döda dem”.

Den 17 februari skriver han återigen till sin syster:

”Prioriteringen för mig nu är att eliminera” .
Senast redigerad av T34Panzer 2025-11-26 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in