Citat:
Ursprungligen postat av
LaVecchiaDonna
Bara jag som ser ett mönster i tråden? På kort tid har det kommit in tre nystartade konton med en post vardera som alla försöker misstänkliggöra BO.
OnT: Ett av de allvarligare stalkingfallen jag läst om i Sverige på senare år. Häpnadsväckande läsning i FUP. Det är alltså inte bara GM som misstänks för brott; en nära anhörig har också delgivits misstanke. Jag vet inte status på den misstanken eller hur rubriceringen lydde, men som jag minns det var det antingen underlåtelse att anmäla brott eller skyddande av brottsling.
Det som inte riktigt framgår är om GM verkligen hade förmåga att genomföra brottet. Det tycker jag är det stora frågetecknet efter att ha läst FUP. Känslan är att GM är mer än lovligt valhänt. Inköpen av prylar och stalkingen i BO:s grannskap tyder onekligen på att han hade något sorts avsikt, men steget är ganska långt till att faktiskt göra det.
Instämmer till fullo att det är ett av de värsta stalkingfallen jag har läst om. Absolut syns det ett mönster i tråden från konton med endast ett få antal inlägg.
Avsikten att döda finns ju där.
Det är bara att se på sid245 i aktbilaga 96, där han den 2 februari skriver i WhatsApp till sin syster:
”Detta kommer att bli slutet för mig. Jag har bestämt mig. Så snälla försök inte övertala eller påverka mig för att ändra de beslut”
2 minuter senare skickar han ett nytt meddelande där han skriver:
”Min plan är att döda dem”.
Den 17 februari skriver han återigen till sin syster:
”Prioriteringen för mig nu är att eliminera” .