Polisen har stoppat ett grovt brott i Hjorthagen i Stockholm. Insatsen inleddes strax efter klockan åtta på lördagsmorgonen.
– Vi har varit på plats under dagen sedan i morse och vi utreder misstänkt förberedelse till ett grovt brott. Det är ingen fara för allmänheten, säger Anna Westerberg, presstalesperson vid polisen.
En person har gripits men polisen kan inte berätta vad brottsrubriceringen är. Ingen person är skadad.
Enligt källor misstänks mannen ha stalkat en person sedan en tid tillbaka. Polisen befarar att mannen planerat att utföra ett grovt brott mot den personen i dag.
I samband med insatsen hittade polisen föremål i mannens bil. Bland annat en spade, peruk och handfängsel, enligt källor.
Så en stalker som kanske tänkt kidnappa eller mörda personen? Någon som vet vem det gäller?
Har de någon historik, tidigare förhållanden, vänner, kollegor, grannar, eller släktingar? Eller blev din bekant stalkad av en för honom tidigare okänd person ä?
Har de någon historik, tidigare förhållanden, vänner, kollegor, grannar, eller släktingar? Eller blev din bekant stalkad av en för honom tidigare okänd person ä?
Det grundar sig i ett triangel- /svartsjukedrama.
Jag har lite svårt att gå in på detaljer utan att riskera integriteten på BO.
Men om du ställer adekvata frågor så kan jag försöka svara så gott det går.
Jag har lite svårt att gå in på detaljer utan att riskera integriteten på BO.
Men om du ställer adekvata frågor så kan jag försöka svara så gott det går.
Ok, tack. Du behöver inte säga något mer om du inte vill.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!