Citat:
Ursprungligen postat av
Analterego
Men du reagerar ändå på det? Varför? Har porren och propagandan ändå satt standarden, att man ska vara toddlerskinande i isterkanoten?
Skulle inte direkt kalla det för att reagera. Jag registrerar att så var fallet och sedan fortsätter jag med mitt. På samma sätt som jag registrerar om jag ser att någon har målat tånaglarna, tatuerat handen, har gula strumpor eller whatever. Det är ingenting jag lägger någon värdering i hur andra väljer att göra.
Jag vet däremot från diverse forum att det här med kroppsbehåring är en het potatis, där i synnerhet många yngre vill hävda att kroppshår är äckligt och absolut måste rakas bort. Så jag tror definitivt att det iallafall bland unga vuxna är mer ovanligt än vanligt att vara orakad. Samma människor kan dock inte svara på vad som gör att håret är äckligt om man väl frågar vad de anser är äckligt med det. Så jag tror nog kanske att det har mindre med porr att göra och snarare att det har blivit ett standardförfarande som allt färre reflekterar över varför de gör, de bara följer strömmen och gör det de uppfattar att "alla andra" gör.