• 2
  • 3
2025-04-20, 09:25
Medlem
Satt i en vinkel dr jag visste att lraren inte kunde se det. S la boken ner p golvet och sedan blddrade jag med ftterna.
Citera
2025-04-20, 09:27
Medlem
Rashygiens avatar
Vran SO-lrare var s lat att hon krde samma frdiga prov i alla mnen fr varje rskull, hon kastade bara om ordningen p frgorna. Min kompis tre r ldre syster var en riktig plugghst och hade ftt betyget Mvg i alla mnen. Hon hade i byrldan p sitt rum, prydligt i en mapp sparat alla sina gamla prov med guldstjrna och plus i kanten. Det gick rtt bra fr vrat kompisgng i alla samhllsorienterande mnen
Citera
2025-04-20, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag fuskade med jmna mellanrum. Exempelvis med bokrecensioner dr man skulle ha lst en bok och lmna in en sammanfattning. Lste aldrig boken utan kollade upp p ntet p frdigs sammanfattningar och skrev om de.

En annan gng hade jag och snokat i mattelrarens prmar. Hittade d olika prov utefter rskurs. Tog de provet som var aktuella fr mig, kopierade och gjorde uppgifterna hemma. Fick alla rtt p provet.

Hur fuskade ni I skolan?
Lt min tvillingbror ta geografi proven, d jag suger p geografi.
Citera
2025-04-20, 10:05
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag fuskade med jmna mellanrum. Exempelvis med bokrecensioner dr man skulle ha lst en bok och lmna in en sammanfattning. Lste aldrig boken utan kollade upp p ntet p frdigs sammanfattningar och skrev om de.

En annan gng hade jag och snokat i mattelrarens prmar. Hittade d olika prov utefter rskurs. Tog de provet som var aktuella fr mig, kopierade och gjorde uppgifterna hemma. Fick alla rtt p provet.

Hur fuskade ni I skolan?

Jag fuskade inte s mycket. Orsaken var att det fanns inte mjligheten.
Lrarna delade aldrig ut sm-tentor man kunde trna p.

Nr man gick hgre upp i skolvrden...d fick man prov fr att trna p dagen innan. Proven var ungefr lika. S d klarade man kurserna...bara fr att man pluggande prov kvllen innan.

S fusk...ja. Men tilltet och uppmanades.
Citera
2025-04-21, 22:06
Medlem
Har vl hnt att man smet ut p muggen under ett jobbigt NO-prov och passade p att lsa den dr lilla lappen som lg fint ihopvikt i fickan
Citera
2025-04-21, 22:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag skulle sga att man SKA fuska i skolan. Det spelar nd ingen roll. Vill man nd inte lra sig och nd ha ett bra betyg, s r fusk ett alternativ.

Dessutom r skola bara ett test. Ingen kunskapsklla.
Citera
2025-05-01, 11:37
Medlem
Muppetys avatar
I fyran hade jag o en kompis skrivit exakt samma fel p ett engelska-prov, s lraren blev misstnksam. P nsta prov viftade kompisen lite, o jag skulle hjlpa honom o skrev svaret p sidan av bnken, men s hr man pltsligt:
-Aha! Det r s det gr till!

Sen fick vi inte sitta bredvid varandra p proven lngre...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in