2025-04-18, 23:17
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Nu ska ni få höra på en helknäpp/finurlig plan jag smider.

Det är inte grannen men en i kvarteret likväl som skändar svenska flaggan genom att ha den upphissad nattetid. Den bör halas ned när solen går ned, inte sant? Kommer inte åt pga buskage men ser den från fönstret i köket, men har en plan. Menar inte att tutta fjutt på svenska fanan, det vore också att skända den, nej bara markera lite med ett hål till brännmärke. Går det att statuera ett exempel genom att bränna med stark grön/röd pekare laser på den?

Menar inte att begå det här men undrar fysiskt om lasern når på, säg sju meter. Har lasern kvar från mitt äventyr med placeringskatten, men den är inte speciellt skarp. Vill ha en sådan laser som ger bestående synskador hos busschaufförerna. Nej det är fel. Löjlig plan?

Läser svaren imorgon då jag i nuläget är på väg till sängs för att vara pigg imorgon för en körning.
Citera
2025-04-18, 23:30
Avstängd
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Nu ska ni få höra på en helknäpp/finurlig plan jag smider.

Det är inte grannen men en i kvarteret likväl som skändar svenska flaggan genom att ha den upphissad nattetid. Den bör halas ned när solen går ned, inte sant? Kommer inte åt pga buskage men ser den från fönstret i köket, men har en plan. Menar inte att tutta fjutt på svenska fanan, det vore också att skända den, nej bara markera lite med ett hål till brännmärke. Går det att statuera ett exempel genom att bränna med stark grön/röd pekare laser på den?

Menar inte att begå det här men undrar fysiskt om lasern når på, säg sju meter. Har lasern kvar från mitt äventyr med placeringskatten, men den är inte speciellt skarp. Vill ha en sådan laser som ger bestående synskador hos busschaufförerna. Nej det är fel. Löjlig plan?

Läser svaren imorgon då jag i nuläget är på väg till sängs för att vara pigg imorgon för en körning.
Är du hög? Vadå höjer flaggan nattetid? Detta måste vara hittepå?
Citera
2025-04-18, 23:31
Medlem
knark-kungens avatar
Du är ju fan inte helt klok, lägg in dig själv för fan
Citera
2025-04-18, 23:34
Medlem
TarmeBaisses avatar
Drönare är lättare att köpa än en livsfarlig stark laser.
Citera
2025-04-18, 23:35
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Har lasern kvar från mitt äventyr med placeringskatten, men den är inte speciellt skarp. Vill ha en sådan laser som ger bestående synskador hos busschaufförerna. Nej det är fel. Löjlig plan?
Du verkar inte klok, ärligt talat. Du har alltså haft ett äventyr med en katt och en laser? Weird.
Citera
2025-04-19, 00:44
Medlem
sommarlovs avatar
Gå över och prata med grannen, han kanske tycker det är trevligt med ett besök.
Citera
2025-04-19, 00:57
Medlem
Du behöver tillstånd från strålsäkerhetsmyndigheten. Sedan att kriminella åker till Arab-länder eller Asien och försöker smuggla in laserpekare på 40-60 milliwatt är en annan sak, träffar du någon med en sådan får den garanterat permanenta synskador. Jag tror inte du förstår vilken fara du utsätter folk för. Du bör snarast omyndigförklaras.
Citera
2025-04-19, 02:59
Medlem
Hoppas det inte är bilkörning du snackar om Skulle inte vilja möta dig i trafiken
Citera
2025-04-19, 18:48
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Är du hög? Vadå höjer flaggan nattetid? Detta måste vara hittepå?

Det finns artiklar skrivna om flaggreglerna:
Flaggan halas vid solnedgången, se almanackan, dock senast kl 21.

I kvarteret mitt flaggas det oavsett om det är sen kväll eller rena natta och bara jag reagerar, tycks det som. Ser det när jag går till sängs, från fönstret. Nu får det räcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in