Dåliga öppettider, dålig tillgänglighet och byråkrati segare än sirap. Vad är lösningen?
Automatisering!!
Sköt allt via mobilappar, högre tillgänglighet 24/7 och mindre byråkratiskt krångel är melodin och det är egentligen det enda som fungerat senaste 100 åren.
Men.... Är det jag eller du som är galen??
Skrev inte du nyss, sturskr:
Och jag förklarade att så inte var fallet? Utan bara 10 - 16 på vanliga dagar och till 12 dag före röd dsg, heöger stängt?
Hur definierar du "typ alltid"? För mig är "typ alltid" 8-17 m-f och minst 10-15 lö-sö.
Om Sverige inte var genomruttet av korruption och urholkat av invandring utom kontroll, så hade vi haft personal på Skatteverket som kunnat svara i telefon under dessa tider månaden före deklaration.
Det har faktiskt inte alltid varit såhär erbarmligt.
Om du loggar in online är de öppet 24/7 typ ska du prata med någon så är det kontorstid som gäller
Men.... Är det jag eller du som är galen??
Skrev inte du nyss, sturskr:
Och jag förklarade att så inte var fallet? Utan bara 10 - 16 på vanliga dagar och till 12 dag före röd dsg, heöger stängt?
Hur definierar du "typ alltid"? För mig är "typ alltid" 8-17 m-f och minst 10-15 lö-sö.
Om Sverige inte var genomruttet av korruption och urholkat av invandring utom kontroll, så hade vi haft personal på Skatteverket som kunnat svara i telefon under dessa tider månaden före deklaration.
Det har faktiskt inte alltid varit såhär erbarmligt.
För mig som inte förstår det uppenbara...kan du förklara sambandet mellan invandring och Skatteverkets öppettider?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!