Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-18, 22:52
Bannlyst
Hur i helvete kan offentliga verksamheter, med andra ord MYNDIGHETER, ha så in i helvete dåliga öppettider samtidigt som de har stängt på röda dagar?

Privata företag kan göra sina egna val. Öppettider, vilka dagar de vill ha öppet etc. Det suger visst, men det ägs ju av en man och han gör som han vill.

Men MYNDIGHETER, OFFENTLIGA VERKSAMHETER, som har skitdåliga öppettider och alltid stängt på röda dagar?

Finns de inte här för att HJÄLPA oss? BETALAR VI INTE FÖR DE?

Det är så många jävla dagar i mitt liv som myndigheter har fuckat med mitt liv pga detta. Och jag har hört gnäll från omgivningen.

VARFÖR?
Citera
2025-04-18, 23:20
Medlem
FuckSwedens avatar
Jag håller med dig helt.
Citera
2025-04-18, 23:23
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJALPMIGSNABBT
Hur i helvete kan offentliga verksamheter, med andra ord MYNDIGHETER, ha så in i helvete dåliga öppettider samtidigt som de har stängt på röda dagar?

Privata företag kan göra sina egna val. Öppettider, vilka dagar de vill ha öppet etc. Det suger visst, men det ägs ju av en man och han gör som han vill.

Men MYNDIGHETER, OFFENTLIGA VERKSAMHETER, som har skitdåliga öppettider och alltid stängt på röda dagar?

Det är så många jävla dagar i mitt liv som myndigheter har fuckat med mitt liv pga detta. Och jag har hört gnäll från omgivningen.

VARFÖR?

Skatteverket är typ öppet alltid.
För övrigt varför ska mina skattepengar går till ob ersättning?
Citera
2025-04-18, 23:46
Medlem
och offentliga verksamheter har ändå bra öppettider om man jämför mot bankmaffian som bara snor alla pengar från folket och har öppet 3 timmar om dan måndag till fredag och vägrar ha normal basservice.

Många bankkontor vägrar släppa in folk på kontoret numera.
Citera
2025-04-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HJALPMIGSNABBT

VARFÖR?

De föregår med gott exempel. På helgdagar ska personal vara lediga och hemma med familjen.
Citera
2025-04-19, 01:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Skatteverket är typ öppet alltid.
För övrigt varför ska mina skattepengar går till ob ersättning?
Bullshit. De stänger 1600 om du ska ha personlig hjälp. Dag före röd dag 1200.

Så här före deklaration så ska de fan vara tillgängliga. Väntetid i telefon är minst 45 min om du inte kopplas bort innan. Ett jävla skämt är vad det är!

Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
och offentliga verksamheter har ändå bra öppettider om man jämför mot bankmaffian som bara snor alla pengar från folket och har öppet 3 timmar om dan måndag till fredag och vägrar ha normal basservice.

Många bankkontor vägrar släppa in folk på kontoret numera.
Japp, du kommer inte in alls om du inte bokat tid.
Citera
2025-04-19, 07:32
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bullshit. De stänger 1600 om du ska ha personlig hjälp. Dag före röd dag 1200.

Så här före deklaration så ska de fan vara tillgängliga. Väntetid i telefon är minst 45 min om du inte kopplas bort innan. Ett jävla skämt är vad det är!

Japp, du kommer inte in alls om du inte bokat tid.

Ja det är för att det är afton och 100% OB, beroende avtal från mellan 12 och 16 och framåt
Citera
2025-04-19, 11:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Ja det är för att det är afton och 100% OB, beroende avtal från mellan 12 och 16 och framåt
Men.... Är det jag eller du som är galen??
Skrev inte du nyss, sturskr:

Citat:
Skatteverket är typ öppet alltid

Och jag förklarade att så inte var fallet? Utan bara 10 - 16 på vanliga dagar och till 12 dag före röd dsg, heöger stängt?

Hur definierar du "typ alltid"? För mig är "typ alltid" 8-17 m-f och minst 10-15 lö-sö.

Om Sverige inte var genomruttet av korruption och urholkat av invandring utom kontroll, så hade vi haft personal på Skatteverket som kunnat svara i telefon under dessa tider månaden före deklaration.

Det har faktiskt inte alltid varit såhär erbarmligt.
Citera
2025-04-19, 11:45
Medlem
Citat:
Men.... Är det jag eller du som är galen??
Skrev inte du nyss, sturskr:

Och jag förklarade att så inte var fallet? Utan bara 10 - 16 på vanliga dagar och till 12 dag före röd dsg, heöger stängt?

Hur definierar du "typ alltid"? För mig är "typ alltid" 8-17 m-f och minst 10-15 lö-sö.

Om Sverige inte var genomruttet av korruption och urholkat av invandring utom kontroll, så hade vi haft personal på Skatteverket som kunnat svara i telefon under dessa tider månaden före deklaration.

Det har faktiskt inte alltid varit såhär erbarmligt.
När var Sverige mindre erbarmligt och Skatteverket svarade i telefonen på storhelger?
Citera
2025-04-19, 12:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
När var Sverige mindre erbarmligt och Skatteverket svarade i telefonen på storhelger?
Ingen pratar on storhelger, idiot. Lördagar månaden före deklaration pratar jag om.
Citera
2025-04-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ingen pratar on storhelger, idiot. Lördagar månaden före deklaration pratar jag om.
Har Skatteverket haft lördagsöppet innan invandrarna kom?
Citera
2025-04-19, 12:48
Du har ju ingen som helst respekt för kristendomen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in