2016-01-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemoluke11
Jag var där igår med fyra polare och det stora vita huset (skola eller mentalsjukhus?)
Ska rivas ser det ut som alla fönster är borta och det är helt tomt i alla rummen ganska tråkigt faktist, jag la upp ett klipp på youtube så de är bara gå in och kolla så kan ni se hur de ser ut nu. Sök bha på klockbacka mentalsjukhus och bläddra ner lite.
Kanalen ska heta Nemoluke
Visst finns det skumma typer, vi såg minst 5 olika skåpbilar som kom och åkte alla kolla som fan på oss. Men vita huset är näst in till tomt så om det är något fuffens så är det i det gula huset som byggdes 1914 vid tegelhusen. De gula huset ska nog renoveras då det är byggstälning runt hela skiten. Men ta det lungt om ni ska in i det vita huset. Visst ser det enkelt ut vilket det är då alla fönster och alla dörrar är borta och att de hör börja riva väggar men gå försiktigt för skiten rasar nog när som helst. Var smarta och åk dit nu för det är nog borta om någon månad. Jag tror de var 3de eller andra våningen som det var en häng rep i taket antingen ska något eller något hänga sig eller så är det någon eller något som ville skrämma iväg oss skit läbbigt iallafall va mins 3 om vi ska dit. När vi var klara och hade gått ut så hörde vi dunkande ljud från den våningen vi var på.

Har du varit där nyligen? Är ibtresserad att besöka men bor i uppsala och vill inte åka dit i onödan om de är nyrenoverat eller rivet. Är de värt att åka?
Citera
2016-01-05, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ultunakraka
Har du varit där nyligen? Är ibtresserad att besöka men bor i uppsala och vill inte åka dit i onödan om de är nyrenoverat eller rivet. Är de värt att åka?

Ja, jag var där för ungefär 4 veckor sen. Men då hadde de påbörjat nedrivning ingen, men jag tror att det fortfarande finns kvar. Och om det inte finns kvar så ta med en kofot så kan du bryta dig in i det gula huset som man ser på höger sida när man är påväg ner.
Om du vill se hur det såg ut när jag var där så kan du gå in på youtube och söka på " klockbacka mentalsjukhus" eller bara söka på användare nemoluke. Om du åker dit så hoppas jag att det är kvar för det är något alla borde se.
Citera
2016-01-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultunakraka

Citat:
Ursprungligen postat av nemoluke11
Ja, jag var där för ungefär 4 veckor sen. Men då hadde de påbörjat nedrivning ingen, men jag tror att det fortfarande finns kvar. Och om det inte finns kvar så ta med en kofot så kan du bryta dig in i det gula huset som man ser på höger sida när man är påväg ner.
Om du vill se hur det såg ut när jag var där så kan du gå in på youtube och söka på " klockbacka mentalsjukhus" eller bara söka på användare nemoluke. Om du åker dit så hoppas jag att det är kvar för det är något alla borde se.

Ni kan besöka "skolan" istället, de stora huset nära vita byggnaden, som ser ut som en skola...
Den har massa byggnadsställningar omkring sig, men ingenting som rivits inuti!

Tips: dra dit på natten

Fick förjävla obehag känslor därinne, som att "luften" försvann...
Citera
2016-01-27, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plasthandsken194
Ni kan besöka "skolan" istället, de stora huset nära vita byggnaden, som ser ut som en skola...

vi tänkte gå in där men de låst och vi hitta ingen väg in...
Citera
2016-05-19, 10:06
Medlem
Hej Flashback, tänkte dra dit idag med några porlare. Hur är det? Brukar det va folk där?
Citera
2016-05-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaimolnet
Hej Flashback, tänkte dra dit idag med några porlare. Hur är det? Brukar det va folk där?

Gå dit på kvällen när det är mörkt... för att slippa att folk håller koll,

Gå hit:
Citat:
Ni kan besöka "skolan" istället, de stora orangea huset nära vita byggnaden(finns en gammal gunga bredvid), det ser ut som en skola...

Citera
2016-08-06, 00:39
Medlem
nubbdjurs avatar
Jag och några vänner vandrade runt i Klockbacka-byggnaderna för några dagar sedan.

På Löwenströmska lasarettet (tror det hette så! Det största huset i alla fall.) verkade det som att det bodde folk. Vi kollade nämligen i kylskåpet i korridoren närmst den stora porten och där fanns det pizza som inte kan ha stått där allt för länge.. Längre bort i samma korridor syndes det att nån hade gjort sig hemmastadd: ett duschdraperi var uppsatt, och det fanns tandkräm etc.

I det andra huset som är omgivet av byggnadsställningar fanns det inga tecken på att någon hade flyttat in!

Vi har inte kunnat se några vakter (eller arga juggar) under något av våra besök! Klockbacka är definitivt värt ett besök om man har vägarna förbi, det är rätt spännande att vandra runt i källaren! Är det förresten någon som har lust att dela med sig av hur man kan ta sig ned i kulverten?

Jag kan slänga upp lite bilder om intresse finns!
Citera
2016-09-06, 14:58
Medlem
Kan nån PM mig adress/location. Verkar spännande för en nybörjare.
Citera
2016-09-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael2200
Kan nån PM mig adress/location. Verkar spännande för en nybörjare.

Varför prövar du inte Googles söktjänst?
Den ger både bilder, adress och information om objektet?
Det är så jag finner mina objekt.

L-J
Citera
2016-09-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-JPersson
Varför prövar du inte Googles söktjänst?
Den ger både bilder, adress och information om objektet?
Det är så jag finner mina objekt.

L-J
Good point tänkte inte om det
Citera
2016-11-30, 18:25
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nubbdjur
Jag och några vänner vandrade runt i Klockbacka-byggnaderna för några dagar sedan.

På Löwenströmska lasarettet (tror det hette så! Det största huset i alla fall.) verkade det som att det bodde folk. Vi kollade nämligen i kylskåpet i korridoren närmst den stora porten och där fanns det pizza som inte kan ha stått där allt för länge.. Längre bort i samma korridor syndes det att nån hade gjort sig hemmastadd: ett duschdraperi var uppsatt, och det fanns tandkräm etc.

I det andra huset som är omgivet av byggnadsställningar fanns det inga tecken på att någon hade flyttat in!

Vi har inte kunnat se några vakter (eller arga juggar) under något av våra besök! Klockbacka är definitivt värt ett besök om man har vägarna förbi, det är rätt spännande att vandra runt i källaren! Är det förresten någon som har lust att dela med sig av hur man kan ta sig ned i kulverten?

Jag kan slänga upp lite bilder om intresse finns!

Intresse finns!
Citera
2016-12-03, 21:07
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
klockbacka är kul. har jobbat där i tidigare liv själv så jag känner till området rätt bra!

ska du in och snoka nånstanns så håll dig utom synhåll för tegelhusen, för det är verksamhet i de flesta (gruppboende för mongos och så vidare) och tanterna där är inte förtjusta i att nån springer och tar sig in i de övergivna husen ruintomkring!

intressanta objekt: på kullen ovanför hela området, längst bak mot vägen och vandrarhemmet står ett helt sjukhusliknande hus helt övergivet! dit in skulle vara kul att kika! går man in på gården där är det helt övergivet och det ligger massa skräp och så, men det verkar ordentligt låst och det ser ut som det är larmat.

halvibntressant objekt, om man åker förbi tegellhusen går det en väg upp för en alleklädd väg på en kulle. där finns ett stort herrgårdsliknande hus som står tomt. på vänster sida i backen står ett gult hus, där var jag in en gång, dörrarna stod öppna, det var en gammal skola tror jag. nånting för utvecklingsstörda.

låt bli: det höga gula huset som ligger framför tegelhusen. det med igenspikade fönster. vet inte hur många gånger folk kört iväg ungar som försökt ta sig in där. ni är synliga från husen så det är nog lika bra att låta bli!!

låt bli: byggnaden med gymnastiksal ser öde ut men används till hundkurser och militärövningar och är låst och larmad och är inte direkt nåt man smyger in osedd i..

LEGEND: enligt de som arbetar där skall det finnas ett kulvertsystem under hela området. det skulle visst gå från källarna till löwenströmska sjukhuset (??). gick visst ner från källarna i vissa av tegelhusen, så vissa tanter hade varit rädda för att gå ner i källarna då det sades bo Gubbar i gångarna. Det var nog bara skitsnack. likaså att det skulle gå kulvertar ända till nya löwenströmska sjukhuset som ligger en kilometer bort.. men det sades det i alla fall. kolla upp det vetja! Spännande spännande..!!

Var nyligen i området för första gången och var in i det gula huset vid allén. Det var dock det enda huset vi var in i. Det ensamma huset som ligger vid tegelhusen/ hvb-hemmet (som är aktivt) har massa ställningar runt sig och dessutom har de bommat igen ingångarna. Har lite bilder därifrån, nåt man ska dela med sig av?

Det första beiga huset man ser från busshållplatsen, är det det som är gamla Löwenströmska? Det var en del utelampor som lyste, dessutom var vi där mitt på ljusa dan så vi valde att inte gå in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in