2014-03-24, 21:53
Medlem
Har någon varit där på senaste tiden ? hur är det och ta sig in? har läst lite rykten om att det är massa fuffens där, stämmer det?
Citera
2014-03-25, 21:11
Medlem
Var där med några polare för 2v sen, knatade runt inne på området, såg en bil bil men vi brydde oss inte. Vi fortsatte gå runt inne på området, vi ser en till bil komma emot oss så vi springer som fan upp i småskogen inne på området. Alla förutom 1 lyckades komma undan och han sa att det var juggar med baseballträ som hade tagit strypgrepp på honom och skrikit "Vad gör ni här, åk".

Så ja, det verkar som det finns något dem vaktar där inne, jag kan ju vara ute å cykla nu men när vi stod brevid en byggnad så lukta det tamejfan exakt som i coffeeshopsen i Amsterdam
Vi tänkte göra ett nytt besök snart, vore kul om någon vill hänka!
Citera
2014-03-27, 09:45
Medlem
hehejadus avatar
Hur många byggnader är det som är övergivna egentligen? När vi var där i somras så hittade vi två ställen som vi kunde utforska. Första stället var beläget precis vid bilvägen, såg ut att vara ett gammalt dagis eller något i den stilen, den avlånga låga byggnaden. Andra stället vi kollade var det stora gula huset med tre våningar, vilket jag trodde var huset alla snackade om. Stötte som tur aldrig på några juggar där, dock så kom farbror blå någon minut efter att vi lämnat stället.

Det där skitstora huset vid hållplatsen, är det ett av hus folk kikar i också eller?
Citera
2014-04-13, 17:31
Medlem
Jag var där just nu, såg inget fuffens eller juggar, men det finns inte så mycket at se. Den liten gamla dagis är övergiven och lätt at komma in. Centrala bygnaden (skolan tror jag) är perfekt omgiven med höga staket och det finns människör som bor just övanför det. Sanatoriet är renoveras just nu, men ingen jobbade där tror jag. Det var lite spännande när vi hörde stämmar i byggnaden; vi gömde och sedan sprang till utgången.

Jag är lite besviken, jag förväntade mig mer. Svårt att hitta bra ställen nuförtiden...
Citera
2014-04-14, 17:25
Medlem
Jag var där för drygt en vecka sen med en kompis. Vi var där mitt på dan och tog det rätt lugnt, strosade omkring i området och var inne i dagiset. Vi såg inte en människa och inte heller nåra bilar. Den som vill ta sig in kanske ska testa på dagen..
Det hade även varit intressant att va där på natten och bara gått runt i området, låtit de som "vaktar" området komma och när dom ifrågasätter vad man gör där så säger man bara att man ville kolla runt eftersom det är ett intressant område. OM dom då börjar hotas och tar fram basebollträn så kan man nog utgå ifrån att det sker något skumt i nått av husen.
Citera
2014-07-13, 21:23
Medlem
unsommeilinfinis avatar
Jag var där för en vecka sedan ungefär och det som tidigare användare har skrivit stämmer.
Vi var sex personer och såg ordinära ut, hade inte på oss något suspekt såsom luvtröjor eller mörka kläder utan såg ut som ett vanligt folk påväg till en picknick vilket vi var. Vi hade med oss mat och tänkte sätta oss utanför skolan på gräsplätten för att spana in området så att säga då bara två av oss hade varit där tidigare och det var för två-tre år sedan.
Skåpbilen ser vi direkt, den är gråsilvrig till färgen och två unga män sitter i den av utländsk härkomst, antagligen juggar av utseendet att döma. Vart vi än rör oss kring området följer dem efter och på bilen i sig står det bara Renault på sidan så det är inget officiellt ``vaktbolag`` utan något mer skumt som pågår i dem här trakterna. Dem verkade ytterst måna om att få bort oss från området då det verkligen inte gick att röra sig utan att se skåpbilen komma efter. Ytterst obehagligt.
Gällandes UE-potential finns det fortfarande en del kvar, de flesta byggnader har krossade fönster och bara en av dem en byggnadsställning kring sig så möjligheten finns utan att behöva anstränga sig men problemet är som sagt dess övervakare.

När vi väl hade gett upp efter två timmars cirkulerande kring området och dess utkanter så stannade skåpbilen, slog av lysena och väntade. Vi tänkte på att bege oss fram och konfrontera men samtidigt var situationen i sig så otrygg att vi valde att inte göra detta.
Citera
2014-10-02, 19:25
Medlem
Jag var där för några dagar sen, ingen där men dom har nog försvunnit sen dom börjat sätta upp byggnadsställningarna kanske. Min kompis var där innan dom kom upp och då kom en skåpbil och satt och kolla på dom.
Citera
2015-05-20, 18:07
Medlem
DrTerrors avatar
Någon som vet hur läget på Klockbacka är just nu?
Citera
2015-07-06, 21:56
Medlem
Var inne i gamla skolan i lördags o då såg det ut som dom hadde börjat sanera därinne.... Dok så rör det sig mycket folk där nu för tiden så man ska nog vara på sin vakt
Citera
2015-07-28, 01:58
Medlem
är juggarna fortfarande kvar ?? och är det ingen som har något hum om vart dom höll till ?? jag har hört mej för och det är många som säger att dom tillverkade nå droger och sprit i något utav husen skulle va kul och tagga ditt nån kväll och se om man hittar nått kul dom höll på med nån som är sugen och dra ditt ??
Citera
2015-07-29, 04:33
Medlem
Ingen som vet ??
Citera
2015-12-19, 04:07
Bannlyst
Jag var där igår med fyra polare och det stora vita huset (skola eller mentalsjukhus?)
Ska rivas ser det ut som alla fönster är borta och det är helt tomt i alla rummen ganska tråkigt faktist, jag la upp ett klipp på youtube så de är bara gå in och kolla så kan ni se hur de ser ut nu. Sök bha på klockbacka mentalsjukhus och bläddra ner lite.
Kanalen ska heta Nemoluke
Visst finns det skumma typer, vi såg minst 5 olika skåpbilar som kom och åkte alla kolla som fan på oss. Men vita huset är näst in till tomt så om det är något fuffens så är det i det gula huset som byggdes 1914 vid tegelhusen. De gula huset ska nog renoveras då det är byggstälning runt hela skiten. Men ta det lungt om ni ska in i det vita huset. Visst ser det enkelt ut vilket det är då alla fönster och alla dörrar är borta och att de hör börja riva väggar men gå försiktigt för skiten rasar nog när som helst. Var smarta och åk dit nu för det är nog borta om någon månad. Jag tror de var 3de eller andra våningen som det var en häng rep i taket antingen ska något eller något hänga sig eller så är det någon eller något som ville skrämma iväg oss skit läbbigt iallafall va mins 3 om vi ska dit. När vi var klara och hade gått ut så hörde vi dunkande ljud från den våningen vi var på.
Senast redigerad av nemoluke11 2015-12-19 kl. 04:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in