Citat:
Ursprungligen postat av
DrSilverdufva
Sedan förra våren har jag bott i tält i trädgården. Min fru och mina barn sover i huset. Denna lösning kom till av att jag längtat ut i naturen men har hållits tillbaks av familjelivet.
Det händer såklart att jag tar en natt eller två inne i huset. Men det är ganska sällsynt. Det händer desto oftare att barnen kommer ut och tältar med mig i trädgården.
Denna livsstilsförändring har totalt revolutionerat mitt liv. Jag är utomhus mycket mer. Lagar i stort sett alltid 1-2 mål mat utomhus per dag. Familjen kommer också ut oftare istället för att fastna inomhus framför TV’n.
Jag känner att jag mår bra helt enkelt och även min fru tycks se mycket positivt med min nyfunna livsstil (även om hon själv helst sover inomhus).
Finns det några andra trädgårdstältande karlar eller fruntimmer här?
Låter sunt.
Jag kom att tänka på naturfolk som lever åtskilt. Kvinnor för sig och män för sig. De kan vara gifta men lever inte tillsammans. Några lever till och med uppe i träden på plattformar på Borneo.
Jag har länge ansett det inte är sunt att sova i samma sängar, varje människa behöver sin egen sfär. Sin egen värld.
Det måste ju inte vara tält, det går ju även med en bod eller hydda - tillräcklig kontakt med naturen
Hoppas din livsstil blir en trend.